Kortom; hoe zou jij je hondenkennis omschrijven?
Over die van mij kan ik kort zijn; ik ben een amateur die mijn kennis momenteel opdoet vanuit ervaring en wat prutsboeken, en meestal hier komt roepen om hulp als het niet lukt.

Moderator: moderatorteam
Ik heb er zo ééntje van 16, holadiee, holadio.Rataplan schreef:Elke keer dat ik denk nu heb ik echt alles al gezien komt er weer iets nieuwsZeggen dat je nooit meer iets kunt leren op hondengebied is kul. Door mijn eigen honden en door mijn werk heb ik wel een hoop over honden geleerd en word ik vaak gevraagd om dingen (meestal op een vrij laat tijdstip)op te lossen. In de stad waar ik in het asiel werkte was dat nog een graadje erger dan waren er altijd mensen die dingen vroegen als ik in de AH stond ofzo. En er dieren bij mij thuis neer werden gezet of mensen kwamen zwerfdieren brengen. Hier ben ik wel redelijk anoniem maar Rataplan verraadt me een beetje door goed te luisteren
en dat willen de anderen dan ook met hun hond
want ruiken die de vrijheid dat zetten ze de turbo aan
of zijn niet zo lief tegen hun kinderen.
Ik loop giga achter op leesgebied. Ik richt me nu op bijlezen op pedagogisch gebied. Mijn zoon zet me regelmatig voor raadsels
Hier idem dito, maar je leert iedere dag bij, staat verbaasd wat honden doen, maar je krijgt ook constant nieuwe ideeen aangevoerd om in overweging te nemen. En het blijft altijd zeer interessant.Yndra schreef:Ik ben het mee eens dat het kennis op hondengebied een golfbeweging is en dat je nooit uitgeleerd raakt. Ik zelf ben een gediplomeerd instructeur. Veel gelezen, geobserveerd en in de praktijk gebracht.
Hier wil ik me bij aansluiten.Rossi schreef:Ik ben een amateur die gelezen kennis en ervaring als een spons op zuigt.![]()
Ik vind dit forum uiterst leerzaam.
Ja volgens mij wel: Van die mensen, die van kind af aan al een natuurlijk overwicht op dieren hebben.Zoie schreef:wat ik me afvraag , is er behalve kennis en ervaring ook zoiets als talent ? Mensen die gewoon intuitief goed kunnen omgaan met een of hun hond ? Veel honden hebben b.v. een duidelijke , consequente leiding nodig . Van nature heb ik dat niet zo in me zitten en moet ik er bewust aan werken .