Sorry hoor! Maar dan ga je je hond castreren omdat JIJ niet in staat bent een goede rangorde in je huis te creeeren . Dus je gaat de hele hormonen huishouding van je hond door elkaar gooien, hem onnatuurlijker maken voor soortgenoten omdat hij dominant is?
Ten eerste heb je kans dat dit gedrag helemaal niet verandert. Vooral omdat het nu normaal gedrag voor hem is. Je hebt een probleem in je rangorde. Ik zou daar maar eens aan werken. Je bent hard aan het werk zeg je. Maar wat doe je dan zoal want oefeningen op het veld en zitten en af gaan is niet een duidelijke rangorde creeren?
Ten tweede je wist wat je kon verwachten met een Shar Pei ik vraag mij dan af of jullie daar ook consequent vanaf pup zijnde mee bezig zijn geweest?
Eigenlijk vind ik dit dus niet kunnen. Wij mogen in Nederland geen staarten en oren meer couperen maar iemand mag zijn hond castreren omdat hij dominant is????????????????????????
Ik weet niet waarom iedereen nu ineens zo ONTZETTEND FEL op mij reageert???? Ik had dit kunnen verwachten, deze reacties en zal dus voortaan wat meer voor me houden.
Niemand weet namelijk hoe het in elkaar zit met Sho. We hebben hem uit het asiel en zijn gerdag wordt steeds erger.
Hij wordt agressief naar andere mensen en honden toe, ik kan niet meer fatsoenlijk met hem op straat lopen enz. We zijn hard aan het trainen met rangorde bepaling, relatie baas-hond enz. Niet alleen met zit en af hoor!!
Dit stelt me echt teleur.

Ik had graag wat steun gewild, omdat ik het moeilijk vind hem weg te brengen en achter te laten.
Het is een kleine ingreep en ja, we weten niet of het wat uithaald bij hem, maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan. Verder heeft onze gedragstherapeut een behandelplan opgesteld waar we zaterdag mee beginnen. Het lijkt wel of jullie me allemaal een 1 of andere bitch vinden.
Ik doe alleen maar mijn best om met Sho aan de slag te gaan, met hem te werken aan zijn problemen. Hij heeft grote problemen die wij alleen niet meer kunnen oplossen en waar we dus hulp bij nodig hebben.
Ik hoop dat iemand dat hier een beetje begrijpt.