Heeft iemand van jullie ervaring met engelse bulldogs????
Ik denk erover om er een aan te schaffen,na een tijdje hondloos door het leven te gaan.
Zijn engelse bulldogs goed op een bovenverdieping te houden??
Of hebben jullie andere sugesties??

Moderator: moderatorteam
Je hebt ook nog de Olde English Bulldogs. Een aantal fokkers zijn deze gaan fokken uit onvrede over welke richting de Engelse Bulldog op ging qua gezondheid.Ernst schreef:Hoi Jelle,
Nee de hond hoeft niet trap te lopen we hebben een lift!
Dank je voor de raad over de ademhalings problemen,ik had er al over gehoord van andere mensen.
Maar ik hoorde ook dat de engelse bulldog vrij sloom word na hun eerste jaar?
Roosje schreef:Je hebt ook nog de Olde English Bulldogs. Een aantal fokkers zijn deze gaan fokken uit onvrede over welke richting de Engelse Bulldog op ging qua gezondheid.Ernst schreef:Hoi Jelle,
Nee de hond hoeft niet trap te lopen we hebben een lift!
Dank je voor de raad over de ademhalings problemen,ik had er al over gehoord van andere mensen.
Maar ik hoorde ook dat de engelse bulldog vrij sloom word na hun eerste jaar?
http://www.americanmisterybulls.nl/olde ... ijving.htm
Roosje
Dat is snelErnst schreef:he angela en roosje!!!
Supertip die old english bulldog!!!!!!!
heb met een fokker gebeld en heb volgende week een afspraak om eens even te kijken!!!!!
![]()
![]()
Mijn hond is nu drie jaar en heeft al ernstige spondylose. Heeft ook al een kruisbandoperatie achter de rug. Hij is voor ons heel lief maar naar andere honden vooral reuen een monster. Voor een Bulldog is hij erg groot, ademhalingsmoeilijkheden heeft hij nooit gehad.Ernst schreef:leg uit??Sjalot schreef:Ik heb een Engelse Bulldog. Het is mijn eerste en ook mijn laatste.
Welke rassen zijn verboden dan?Roosje schreef:Dat is snelErnst schreef:he angela en roosje!!!
Supertip die old english bulldog!!!!!!!
heb met een fokker gebeld en heb volgende week een afspraak om eens even te kijken!!!!!
![]()
![]()
Laat je het ons nog weten hoe het gegaan is en wat voor indruk je hebt gekregen van zo'n Olde English Bulldog? Ik ben reuze nieuwsgierig.
Waar ik nog aan dacht, Is dit ras erkend hier in Nederland en krijgen ze een officieel stamboom met oog op die strenge maatregelen ten opzichte van verboden rassen?
Roosje
Oops :p:, ik heb even gezocht en heb dit gevonden, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit verouderd nieuws is, ik heb me hier niet zo mee bezig gehouen. Maar las laatst ergens een berichtje over een pitbulachtige die meegenomen was, daar was ik best wel van geschrokken.Hutsje schreef:Welke rassen zijn verboden dan?Roosje schreef:Waar ik nog aan dacht, Is dit ras erkend hier in Nederland en krijgen ze een officieel stamboom met oog op die strenge maatregelen ten opzichte van verboden rassen?
Roosje
Maar Amerikaanse Bulldoggen zijn ook het slachtoffer geworden van deze wet. Omdat ze geen stamboom hebben, dat risico loop je ook met een Old English Bulldog.Hutsje schreef:De Pitbull en kruisingen daarvan zijn inderdaad verboden. De Pitbull is het enige ras dat verboden is in Nederland.
Ze werken met afstammingsbewijzen dacht ik. Anders zou elke AMbull illegaal zijn en opgepakt worden. Dat is dan leuk als je een show organiseertSjalot schreef:Maar Amerikaanse Bulldoggen zijn ook het slachtoffer geworden van deze wet. Omdat ze geen stamboom hebben, dat risico loop je ook met een Old English Bulldog.Hutsje schreef:De Pitbull en kruisingen daarvan zijn inderdaad verboden. De Pitbull is het enige ras dat verboden is in Nederland.
We hebben een tijdje mensen mentaal gesteund waarvan de Amerikaanse Bulldog van in beslaggenomen was. Gewoon uit hun huis gehaald, terwijl er kleine kinderen bijstonden te huilen. Die hond had een soort afstammingsbewijs, maar die was niet rechtsgeldig. De hond heeft 3 maanden in een Laser-asiel gezeten. De eigenaar heeft de hond teruggekregen omdat hij een rechtzaak had aangespannen tegen de gemeente omdat ze onrechtmatig persoonlijke goederen in beslag hadden genomen.Hutsje schreef: Ze werken met afstammingsbewijzen dacht ik. Anders zou elke AMbull illegaal zijn en opgepakt worden. Dat is dan leuk als je een show organiseert.
Dus vallen ze niet onder de wet. Kijk dat er agenten zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn ok. Het ligt er wel aan wat voor afstammingsbewijs ze hebben, ik geloof dat er 1 officiele instantie is die ze afgeeft. Maar daar ben ik niet helemaal in thuis, zou je Brigitte moeten vragen. Als ze verboden waren en dus onder de wet zouden vallen zou er niet mee gefokt mogen en heeft het organiseren van shows ook geen zin.Sjalot schreef:We hebben een tijdje mensen mentaal gesteund waarvan de Amerikaanse Bulldog van in beslaggenomen was. Gewoon uit hun huis gehaald, terwijl er kleine kinderen bijstonden te huilen. Die hond had een soort afstammingsbewijs, maar die was niet rechtsgeldig. De hond heeft 3 maanden in een Laser-asiel gezeten. De eigenaar heeft de hond teruggekregen omdat hij een rechtzaak had aangespannen tegen de gemeente omdat ze onrechtmatig persoonlijke goederen in beslag hadden genomen.Hutsje schreef: Ze werken met afstammingsbewijzen dacht ik. Anders zou elke AMbull illegaal zijn en opgepakt worden. Dat is dan leuk als je een show organiseert.