Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ernst
Vaste gebruiker

bulldog

Ongelezen bericht door Ernst »

Goede middag iedereen!!

Heeft iemand van jullie ervaring met engelse bulldogs????
Ik denk erover om er een aan te schaffen,na een tijdje hondloos door het leven te gaan.
Zijn engelse bulldogs goed op een bovenverdieping te houden??
Of hebben jullie andere sugesties?? :ok:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

heb je een lift of moet de hond trappen gaan lopen? Dat zou wel eens niet zo'n goed plan kunnen zijn voor een bulldog namelijk, ze zijn natuurlijk nogal zwaar van bouw.

Mocht je gaan voor een Engelse Bulldog, zorg dan in ieder geval dat je bij een heel goede fokker terecht komt! Het is een ras met veel medische problemen, zoek een fokker die als prioriteit heeft een zo gezond mogelijke hond te fokken. Er zijn al veel te veel bulldoggen die als het boven de 20 graden wordt al voor pampus liggen omdat ze ademhalingsproblemen hebben...

Een goed gefokte Engelse Bulldog is duur, maar een slecht gefokte zal je hoogstwaarschijnlijk nog veel meer kosten aan dierenartskosten.

Andere suggesties... legio, het is maar wat je wilt! Wat voor type hond zoek je?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ernst
Vaste gebruiker

Hoi Jelle,

Nee de hond hoeft niet trap te lopen we hebben een lift!
Dank je voor de raad over de ademhalings problemen,ik had er al over gehoord van andere mensen.
Maar ik hoorde ook dat de engelse bulldog vrij sloom word na hun eerste jaar?
Ernst
Vaste gebruiker

Ik zoek eigenlijk een middelgrote hond,heb duitse herders gehad maar dat wil ik zo n beest niet aandoen dat hij niet in een tuin kan lopen,volgens mij heeft hij dan te weinig bewegings vrijheid.
Ben eigenlijk wat op zoek naar een dogtype!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien dan een Franse Bulldog i.p.v. een Engelse bulldog. Een Franse bulldog bij een goede fokker gekocht heeft heel wat uithoudingsvermogen. Het enigste waar je echt op moet letten is met warmte, want daar kunnen ze niet zo goed tegen en moeten ze dus de mogelijkheid hebben om te kunnen afkoelen.

Als je meer vragen hebt, dan zie ik ze wel verschijnen.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Sommige engelse bullen hebben idd ademhalingsproblemen, weinig uithoudingsvermogen, hartproblemen (hartstilstand is vrij veel voorkomend) en ook gewrichtsproblemen etc...etc...

Als je een engelse bul neemt zou ik er op letten dat het een beetje sportief type is qua bouw. Dus niet te zwaar gebouwd en niet een te platte neus. Dan heb je de meeste kans op een beetje gezonde bull. En er zijn fokkers (let wel op dat je echt een goede fokker uitkiest) die fokken op gezondheid. Een vriend van mij heeft een Engelse bull (heeft er 2 gehad, die ene is net op 8 jarige leeftijd overleden) die is nu inmiddels ook bijna 8 jaar. En die is echt niet sloom.

Succes in ieder geval!
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Ernst
Vaste gebruiker

dank voor jullie goede raad
maar hoe kan je zien aan een puppy dat hij niet te zwaar gebouwd is??
en is het niet mogelijk om uithoudingsvermogen te trainen?
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Ernst schreef:Hoi Jelle,

Dank je voor de raad over de ademhalings problemen,ik had er al over gehoord van andere mensen.
Je hebt ook nog de Olde English Bulldogs. Een aantal fokkers zijn deze gaan fokken uit onvrede over welke richting de Engelse Bulldog op ging qua gezondheid.
http://www.americanmisterybulls.nl/olde ... ijving.htm

Roosje
Afbeelding
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Roosje schreef:
Ernst schreef:Hoi Jelle,

Je hebt ook nog de Olde English Bulldogs. Een aantal fokkers zijn deze gaan fokken uit onvrede over welke richting de Engelse Bulldog op ging qua gezondheid.
http://www.americanmisterybulls.nl/olde ... ijving.htm

Roosje

Ik heb een Old english bulldog, en is zo gezond als een vis! :ok:
Veel minder ademhalingsproblemen zoals dat vaak voorkomt bij de Engelse bulldog.
I rather die standing, then live on my knees...
Ernst
Vaste gebruiker

he angela en roosje!!!

Supertip die old english bulldog!!!!!!!
heb met een fokker gebeld en heb volgende week een afspraak om eens even te kijken!!!!!
:ok: :ok: :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ernst schreef:he angela en roosje!!!

heb met een fokker gebeld en heb volgende week een afspraak om eens even te kijken!!!!!
Fijn!! Veel plezier alvast volgende week.
Roosje
Zeer actief

Dat is snel :-D Laat je het ons nog weten hoe het gegaan is en wat voor indruk je hebt gekregen van zo'n Olde English Bulldog? Ik ben reuze nieuwsgierig.

Waar ik nog aan dacht, Is dit ras erkend hier in Nederland en krijgen ze een officieel stamboom met oog op die strenge maatregelen ten opzichte van verboden rassen?

Roosje
Afbeelding
Ernst
Vaste gebruiker

volgens mij is het geen erkend ras!!
in ieder geval niet door het f.c.i
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb een Engelse Bulldog. Het is mijn eerste en ook mijn laatste. :roll:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ernst
Vaste gebruiker

[quote="Sjalot"]Ik heb een Engelse Bulldog. Het is mijn eerste en ook mijn laatste. :roll:[/quote]

leg uit??
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ernst schreef:
Sjalot schreef:Ik heb een Engelse Bulldog. Het is mijn eerste en ook mijn laatste. :roll:
leg uit??
Mijn hond is nu drie jaar en heeft al ernstige spondylose. Heeft ook al een kruisbandoperatie achter de rug. Hij is voor ons heel lief maar naar andere honden vooral reuen een monster. Voor een Bulldog is hij erg groot, ademhalingsmoeilijkheden heeft hij nooit gehad.
Onze dierenfysiotherapeut waar we regelmatig komen heeft mij eens uitgelegd wat de Bulldog allemaal mankeert en daar werd ik helemaal niet vrolijk van. Ik het wereldje van de fokkers wordt hier niet of nauwelijks over gesproken. Ze blijven maar volhouden dat de Bulldog net zo veel mankeert als andere rassen en dat is dus echt niet zo.
Ook wordt er weinig gekeken naar gedrag. Ze roepen mij te vaak dat bulldoggen van die 'schattige' honden zijn. Maar ik heb al heel veel agressie onder bullen gezien.
Daarnaast vind ik de prijs van een Bulldog belachelijk hoog. Minimaal 1500 euro bij een erkende fokker, maar meestal ligt dit bedrag hoger. Ik ben gewoon niet meer van plan om zoveel geld aan een hond uit te geven die zoveel mankeert en een relatief kort leven heeft. Gemiddeld 8 jaar.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 01 jul 2004 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een Olde is niet erkend en een 'echte' Leavitt Olde moet je goed zoeken. 9 van de 10 die er gefokt worden zijn kruisingen Engelse X Amerikaanse.
Ernst
Vaste gebruiker

echte?

he brigitte

wat is het verschil tussen een gewone old en een leavit??
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

nou het type wat bri aan geeft word al gefokt sins 1970 en wat je vandaag de dag aan geboden krijgt zijn honden die 1e of 2e generatie zijn tussen Ambull en engelse bulldog

mol 8)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Roosje schreef:

Dat is snel :-D Laat je het ons nog weten hoe het gegaan is en wat voor indruk je hebt gekregen van zo'n Olde English Bulldog? Ik ben reuze nieuwsgierig.

Waar ik nog aan dacht, Is dit ras erkend hier in Nederland en krijgen ze een officieel stamboom met oog op die strenge maatregelen ten opzichte van verboden rassen?

Roosje
Welke rassen zijn verboden dan?
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

Hutsje schreef:
Roosje schreef:Waar ik nog aan dacht, Is dit ras erkend hier in Nederland en krijgen ze een officieel stamboom met oog op die strenge maatregelen ten opzichte van verboden rassen?

Roosje
Welke rassen zijn verboden dan?
Oops :p:, ik heb even gezocht en heb dit gevonden, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit verouderd nieuws is, ik heb me hier niet zo mee bezig gehouen. Maar las laatst ergens een berichtje over een pitbulachtige die meegenomen was, daar was ik best wel van geschrokken.

Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Sinds 1993 is in het kader van de RAD het zogenaamde “Pitbullbesluitâ€
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

De Pitbull en kruisingen daarvan zijn inderdaad verboden. De Pitbull is het enige ras dat verboden is in Nederland.
Afbeelding
Ernst
Vaste gebruiker

rasvereniging?

zijn er eigemlijk rasverenigingen voor de old english bulldog???
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Brigitte schreef:Een Olde is niet erkend en een 'echte' Leavitt Olde moet je goed zoeken. 9 van de 10 die er gefokt worden zijn kruisingen Engelse X Amerikaanse.
deze x-ingen...zijn deze ook gezonder?
Ernst
Vaste gebruiker

?????

ik kijk op internet voor old english bulldogs en de ene is breed aan de voorkant en vrij smal (slank) aan de achterkant en de ander is iets breder voor dan achter maar scheelt niet alles?wat is beter of heeft het gewoon te maken met verwennerij of zo??

Ernst
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Hutsje schreef:De Pitbull en kruisingen daarvan zijn inderdaad verboden. De Pitbull is het enige ras dat verboden is in Nederland.
Maar Amerikaanse Bulldoggen zijn ook het slachtoffer geworden van deze wet. Omdat ze geen stamboom hebben, dat risico loop je ook met een Old English Bulldog.
Groetjes van Charlotte
Emiel77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Emiel77 »

Hallo,

Ik heb ook een olde english bulldog en ik zou nooit meer iets anders willen. Hij is super lief, kan uren lopen, maar is in huis lekker rustig en heeft totaal nog geel lichamelijke klachten gehad.
Ik kan het iedereen aanraden.
Hutsje
Zeer actief

Sjalot schreef:
Hutsje schreef:De Pitbull en kruisingen daarvan zijn inderdaad verboden. De Pitbull is het enige ras dat verboden is in Nederland.
Maar Amerikaanse Bulldoggen zijn ook het slachtoffer geworden van deze wet. Omdat ze geen stamboom hebben, dat risico loop je ook met een Old English Bulldog.
Ze werken met afstammingsbewijzen dacht ik. Anders zou elke AMbull illegaal zijn en opgepakt worden. Dat is dan leuk als je een show organiseert :mrgreen: .
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Hutsje schreef: Ze werken met afstammingsbewijzen dacht ik. Anders zou elke AMbull illegaal zijn en opgepakt worden. Dat is dan leuk als je een show organiseert :mrgreen: .
We hebben een tijdje mensen mentaal gesteund waarvan de Amerikaanse Bulldog van in beslaggenomen was. Gewoon uit hun huis gehaald, terwijl er kleine kinderen bijstonden te huilen. Die hond had een soort afstammingsbewijs, maar die was niet rechtsgeldig. De hond heeft 3 maanden in een Laser-asiel gezeten. De eigenaar heeft de hond teruggekregen omdat hij een rechtzaak had aangespannen tegen de gemeente omdat ze onrechtmatig persoonlijke goederen in beslag hadden genomen.
Groetjes van Charlotte
Hutsje
Zeer actief

Sjalot schreef:
Hutsje schreef: Ze werken met afstammingsbewijzen dacht ik. Anders zou elke AMbull illegaal zijn en opgepakt worden. Dat is dan leuk als je een show organiseert :mrgreen: .
We hebben een tijdje mensen mentaal gesteund waarvan de Amerikaanse Bulldog van in beslaggenomen was. Gewoon uit hun huis gehaald, terwijl er kleine kinderen bijstonden te huilen. Die hond had een soort afstammingsbewijs, maar die was niet rechtsgeldig. De hond heeft 3 maanden in een Laser-asiel gezeten. De eigenaar heeft de hond teruggekregen omdat hij een rechtzaak had aangespannen tegen de gemeente omdat ze onrechtmatig persoonlijke goederen in beslag hadden genomen.
Dus vallen ze niet onder de wet. Kijk dat er agenten zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn ok. Het ligt er wel aan wat voor afstammingsbewijs ze hebben, ik geloof dat er 1 officiele instantie is die ze afgeeft. Maar daar ben ik niet helemaal in thuis, zou je Brigitte moeten vragen. Als ze verboden waren en dus onder de wet zouden vallen zou er niet mee gefokt mogen en heeft het organiseren van shows ook geen zin.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”