Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zoie schreef:
Neeltje schreef:
Zoie schreef:
Neeltje schreef:Algemeen gesproken, heb ik het niet zo op herders en dan met name Mechelse herders. Komt denk ik gewoon omdat de mechelse herders die hier rondlopen allemaal valse krengen zijn.

Echter dat houdt niet in dat als iemand die ik ken een mechelse herder heeft en het dier is gewoon normaal goed opgevoed, dat ik het een schat van een hond kan vinden.

Maar bovenstaande is wel de algemene indruk die ik krijg van dit ras bij mij in de buurt.
Ik hoor het vaker . Persoonlijk denk ik dat het weinig met opvoeding te maken heeft . Ik vind vals een groot woord , wat bedoel je ermee ?
Een was zo erg dat de eigenaar behoorlijk moeite had om hem vast te houden en het was maar een smal voetpad met fietspad ernaast en we moesten langs elkaar heen. Dat beest deed echt of die Tirsa meteen wilde verscheuren en we deden niet meer als aan komen lopen.

Ook andere worden door 'baaslief' meteen op zo'n manier kort genomen dat ik dan maar liever 'n straatje omga en ik ben niet de enige bij ons in de buurt die er zo over denkt. Dan is er nog 'n stel die er twee heeft en daar wel braaf mee naar het afgezette uitlaatveldje gaat, maar toen ik er laatst dus gewoon met Tirsa langsliep, werden ze zo fel, dat ik het echt niet vertrouwde. Nee, ze doen niets zeiden ze, nou, die indruk kreeg ik niet.

Dan is er nog 'n huis waar er twee in de tuin zitten en dan zit er wel 'n hek om de tuin, maar als ik er daar dan langs loop met Tirsa, ja ik wandel met d'r het hele dorp door, krijg je het gevoel dat ze er dwars doorheen zullen springen, dus dat paadje mijden we ook maar.

Kijk, vorige week was ik na 20 jaar weer 'ns bij 'n tante op bezoek (zonder Tirsa) die hadden denk ook een Mechel, tenminste het leek er heel veel op en ja die was lief, maar hoe die tegenover andere honden is, ja dat weet ik natuurlijk niet. Maar als ik iemand met een Mechelse herder zie is m'n eerste reaktie, ik ga wel 'n andere kant uit.

En dat bedoel ik dus met 'vals' oftewel niet te vertrouwen met andere honden.
Ik weet niet genoeg van mechelse herders om te kunnen generaliseren , maar Zoe is idd niet noodzakelijkwerwijs soiciaal naar andere honden , en zeker erg waaks . Maar is ze daarom vals ? Reken jij de stoere herder niet aan wat je bij kleinere honden over het hoofd ziet ? Je wilt niet weten hoeveel kleine , felle keffers ik tegen kom die uitvallen als de pest . Zijn die dan ook vals ? Of gaat het alleen om het formaat ?
Ten opzichte van honden, ja ik vind als 'n hond zo zonder reden 'n andere hond zal aanvallen vals. Dan kan deze hond misschien nog heel lief zijn naar mensen toe. Misschien kom ik nog wel eens 'n mechelaar tegen die ook normaal naar andere honden toe is, en zal m'n mening gedeeltelijk herzien worden, maar op dit moment niet.

Ik zie niets over het hoofd als de hond kleiner is en ik vind het gedrag wat de mechelaar hier vertoont niet stoer. Misschien dat de eigenaar het stoer vind, maar als de eigenaar met z'n hele gewicht aan de lijn moet gaan hangen om niet door z'n hond dwars over de straat te worden getrokken, vind ik geen stoer gedrag. Dit gedrag is niet stoer, dit is irritant gedrag. Een hond nemen omdat je deze 'stoer' vind, ja daar komen nu juist de meeste problemen door.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Hekel is een groot woord ik bekijk het vaak per individu, maar als ik moet generaliseren, ben ik niet dol op Bouviers en Maltezers. Verder qua uiterlijk zie ik liever honden waarvan de staartdracht laag is, zodat je niet direct in z'n "ster" kan kijken, ik vind het erg onsmakelijk op de een of andere manier..... ;)
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik hou niet van hondjes die er zo uit zien :kotz:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Een hekel hebben wil ik niet zeggen.
Ik hou niet zo van de meeste gezelschapshonden die door en door verwend worden door de baasjes.
Ook andere rassen waarvan ik het uiterlijk vreselijk vind, zoals bijvoorbeeld een Schnauzer.
Er zijn wel een paar honden in de buurt waar ik een hekel aan heb, maar dat komt niet door het ras of de hond zelf, maar wel door hun baasjes.
Zo loopt er hier een vreselijk "hippie-wijf" rond die denkt dat ze iets van honden weet met een of ander kruising hondje.
Dat beest luistert voor geen meter en is hartstikke irritant. Dat komt voornamelijk door dat mens, dus heb ik geen echte hekel aan de hond, maar wel aan zijn baasje.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Baily schreef:Ik vind jack russels niet zo heel erg leuk, enkele uitgezonderd. En dat ze zo kefferig en fel zijn, ik weet niet of dat aan de opvoeding ligt. Ik denk dat het in het karakter zit en dat een enkeling het geluk heeft dit in de hand te kunnen houden omdat de hond zich daar voor leent. Maar ik denk ook dat een heleboel jack russel baasjes hier niks aan kunnen doen. Net als dat een hond een jachtinstinct heeft bijvoorbeeld of een ander instinct.

Maar ik ben niet zo kapot van dit ras en Sharpei vind ik een vreselijk ras. Vanwege het uiterlijk. Het blijft natuurlijk een hond en ik zal ze best lief kunnen vinden als ik ze ken, maar ik kan niet begrijpen dat mensen bewust zo hun hond er zo uit laten zien.
lekker vooroordeel, tuurlijk is een jack een terrier en niet te vergelijken met bv een lab of golden o.i.d, maar kefferig? nee zo horen ze niet te zijn, het zijn de doorgefokte, stamboomloze , kruisingen van de jr die dit beeld geven.....en nee misschien kan een "jack"eigenaar, die zijn hondje uit een stal koopt (o.i.d), er weinig meer aan doen, maar goed die heeft ook geen "echte"jack...

ik heb zelf geen hekel aan een ras, er zijn wel rassen war ik niks mee heb, qua uiterlijk of karakter....zo heb ik niks met labjes, goldens..ook caveliertjes of vlinderhondjes...nee zijn niet mijn typetjes....
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Ik heb aan geen enkel hondenras een hekel :mrgreen:

Maar Bouviers ben ik doodsbang voor :roll:

En Jack russels zijn ook geen favoriet want die ik tot nu toe ben tegengekomen heb ik nog stuk voor stuk van Diego af moeten plukken! :evil:
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

Heb ook geen hekel aan een bepaald ras.Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die voor een bepaald ras gekozen hebben die toch een wat consequentere opvoeding nodig hebben en die totaal niet consequent zijn.
Daardoor luisteren hun honden voor geen meter en zijn ze vaak een gevaar voor anderen.
Trouwens niet alle golden eigenaren zijn geen "watjes"hoor :zwaai:
Gelukkig houden we ook niet allemaal van het zelfde ras ,zou een saaie boel worden.
Neeltje

balouh schreef:Heb ook geen hekel aan een bepaald ras.Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die voor een bepaald ras gekozen hebben die toch een wat consequentere opvoeding nodig hebben en die totaal niet consequent zijn.
Daardoor luisteren hun honden voor geen meter en zijn ze vaak een gevaar voor anderen.
Gelukkig houden we ook niet allemaal van het zelfde ras ,zou een saaie boel worden.
Het zijn denk ik ook nie zo zeer de eigenaars die watjes zijn geworden, maar het ras is zooooooooooooooo 'lief' gemaakt, dat er zeer veel zeer onderdanig zijn. De goldens die ik hier tegenkom gaan allemaal voor elke hond meteen plat op de grond en durven pas weer overeind als desbetreffende hond een eind verder is.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb nu toch flink zitten nadenken en er is werkelijk geen enkel ras waar ik een hekel aan heb, integendeel, ik vind alles leuk. Klein, middel, groot, zou ze ook allemaal wel willen hebben.
Vroeger had ik wel rassen waar ik vanuit een zeer groot vooroordeel riep: nou, zo'n eng beest hoef ik niet, waarop ik dan juist met zo'n engerd in aanraking kwam en dat blijken dan vaak grotere lieverds te zijn dan die monsters van mijzelf.
Ik ben alleen niet zo op kortharige honden gericht: stokhaar/halflang haar, dat vind ik het mooist. En flaporen vind ik ook erg schattig. Eigenlijk hou ik het meest van Beertje-achtige honden, zou je kunnen zeggen. Maar ja, die kortharige leren lappies van Jackie zijn ook uiterst charmant en die pientere staande oren van Toby zijn ook helemaal te gek. En dan zie ik hier op het forum, zowel op foto's als in het echt de meest uiteenlopende rassen en ik vind ze allemaal mooi of grappig.
Dus ik heb een probleem, ik weet niet meer wat ik wil of niet wil. :jank: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik vind uitvallen enz . ook niet stoer hoor , Neeltje , ik doelde op het uiterlijk . Maar wat vind je nu van kleinere honden die precies hetzelfde doen , zijn die ook vals volgens jou , of niet omdat het er niet gevaarlijk uitziet ?
Afbeelding
Neeltje

Zoie schreef:ik vind uitvallen enz . ook niet stoer hoor , Neeltje , ik doelde op het uiterlijk . Maar wat vind je nu van kleinere honden die precies hetzelfde doen , zijn die ook vals volgens jou , of niet omdat het er niet gevaarlijk uitziet ?
Ja, die zijn wat mij betreft net zo vals als ze zo'n soort gedrag vertonen. Het enigste verschil daarmee is dat ik ze dan aan kan. Als het een grote hond is doe ik zelf niks meer. Vandaar dat ik die dan gewoon mijd. Tirsa is hier een keer bijna aangevallen door een Westie die brak zo door de tralies van het uitlaatveldje heen. Je had de andere hondeneigenaren moeten zien die er ook waren.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb geen hekel aan bepaalde rassen. Ik heb wel een hekel aan een bepaald slag baas en die slag baas heeft helaas weer vaak een bepaald type hond. ;)
Er zijn wel rassen die mij niet aanspreken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ben het met het berichtje hierboven eens....

En daar komt bij dat mij de schrik in de benen slaat als ik iets groots zie! Herders wordt ik helemaal angstig van en als ze zwart zijn idem..

Rimpel is altijd gegrepen door herders of combi van herders met fletcoats...dus ik heb er niets mee...komt bij dat wij op de hondenschool een groep (2 mensen) voor ons aan hebben die allebei super griezelige herders hebben. Niet te vertrouwen, niet met vreemden en niet met andere honden. Mijn zusje heeft een mechelaar ...ze loopt daar ook op die hondenschool. Dat gaat hartstikke goed, maar ik laat Rimpel er niet bij want dan krijg ik hem aan reepjes terug! Vandaag nog weer een nieuwe vrouw gezien met een herder.

Ik kijk weleens Animal Planet over die K-9 dogs...dat is wel leuk! En dat zijn leuke herders...ook al kom ik ze in het dagelijks leven liever niet tegen...doe mij maar een herder op de televie dan vind ik ze prima! hihihihihihi
Een hekel heb ik er niet aan, maar ik vind ze eng en onberekenbaar....ze kijken, ze zien, en ze grijpen!
Ik weet dat mensen juist mijn Sharpei niet kunnen lezen maar dat zal zijn omdat ze ze niet kennen...ik zie namelijk alles aan mijn Rimpel....leuk, blij, verdrietig, gestresst, angstig, etc. ik zie het alllemaal en vind ze dus helemaal niet onleesbaar...maar ja, het is ook mijn hond he?! hihihihi

En tja...JR...nee, liever ook maar niet in mijn buurt!
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 29 jan 2005 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

....er zijn heeel veel rassen die mij niet aanspreken...tenminste, ze doen het wel, maar ik versta ze gewoon niet. :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Pfft...er zijn zoveel rassen die ik absoluut zelf niet zou willen hebben. Herders, buldoggen (in welke vorm dan ook) Ik wil geen boxer, geen husky, en zo kan ik nog heel lang doorgaan. Mijn voorkeur gaat uit naar terriers, en vooral de kleinere.
Dus de west higland terrier, de jack russel, de schotse terrier of een cairn terrier. Van de grote terriers vind ik de airdale terrier errug mooi!
Is gewoon een kwestie van smaak en dan een oppervlakkige smaak ook want sommige honden vind ik gewoon niet mooi. Bij andere vind ik het karakter niet leuk, enz enz.

Alle honden die ik zelf niet zou willen hebben vind ik wel weer heel leuk om naar te kijken en om ervaringen van hun bazen te horen. Soms overtuigen ze me dat een bepaald soort hond misschien toch wel leuker is dan ik dacht, soms bevestigen ze mijn vermoedens en vind ik de hond nog steeds niet super.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

jidde schreef:Ikzelf hou niet van kleine hondjes :mrgreen: De meeste die ik ken zijn echt van die felle donders! Opzich niets mis mee met honden met karakter, graag zelfs, maar niet in handen van mensen die het niet aan kunnen.
Hier 2 voorbeelden. Kennissen hebben jaaaaaaaaren dwergpoedels gehad. Ze hadden 2 reuen en eentje is denk ik al 4-5 jaar geleden overleden. Ze hebben nu een jack russell reu. Wat een kreng :twisted: Gaat tegen iedereen te keer! Hij wordt niet uitgelaten, dat is denk al 90% de oorzaak van zijn gedrag. Een jackie is gewoon een totaal ander ras dan een poedel.

Ook woont er bij mij in de buurt een oudere vrouw (rond de 60 ofzo) die altijd duitse herders heeft gehad. Ze nam nu een jack russell, omdat deze makkelijker te houden zijn (dacht ze). Ze zei zelf al dat ze toch beter een herder had kunnen nemen. Deze jack laat ze lang uit en binnen breekt hij nog de boel af! :twisted:

Ikzelf zou nooooooit een labje of golden willen, en alle andere rassen waar na mijn idee weinig pit in zit. Ik vind het leuke honden, eerlijk, maar ze passen niet bij mij. Jack russell zou ik ook wel willen, deze hebben genoeg karakter. Maar goed, ik blijf bij de herders :mrgreen:
Denk jij nou echt dat er in een Labje of Golden geen pit zit, dan heb je nog nooit een Golden in huis gehad denk ik.
Mijn Golden is zo actief als de pest, als ik hem laat doen wil hij de hele dag spelen en is een en al bedrijvigheid, zoveel dat ik er af en toe wel eens moe van word.
Een Golden en een Labje zijn echt geen slome watjes hoor.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ik vind alle honden leuk...en dat is echt zo. jammer is dat je mensen hebt die een hond aanschaffen om hun imago te versterken. voor dit soort lui/hond loop ik een blokje om... :mrgreen: dus...sommige combi's vind ik dus helaas niet leuk, en ja...daar heb ik een hekel aan, hoewel dan nog de hond daar niets aan kan doen.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb ook een vooroordeel. Maar dan tegen kleur. Ik vind lichtgekleurde honden niet leuk. Een gele lab.. ik vindt er niks an. Maar een hele zwarte weer wel. :roll: Het gaat mij meer om de combi baas-hond die in mijn ogen vaak fout is.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Niet elke Golden is onderdanig hoor Neetje, jij scheert zowat alle God
Neeltje schreef:
balouh schreef:Heb ook geen hekel aan een bepaald ras.Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die voor een bepaald ras gekozen hebben die toch een wat consequentere opvoeding nodig hebben en die totaal niet consequent zijn.
Het zijn denk ik ook nie zo zeer de eigenaars die watjes zijn geworden, maar het ras is zooooooooooooooo 'lief' gemaakt, dat er zeer veel zeer onderdanig zijn. De goldens die ik hier tegenkom gaan allemaal voor elke hond meteen plat op de grond en durven pas weer overeind als desbetreffende hond een eind verder is.
Volgens mij scheer jij alle Goldens over een kam, mijn Golden is beslist geen watje, en gaat ook echt niet voor elke hond meteen plat op de grond liggen, maar wil meteen naar de andere hond toe.

Trouwens ik heb aan geen een hond een hekel, ik vind alle honden geweldig, er zijn wel enkele rassen die ik nooit zou willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik een hekel aan ze heb.
Zo zou ik nooit een Bullterrier willen, ik vind ze een beetje rare kop hebben, een Franse of Engelse Bulldog zou ik ook nooit willen, die snurken heel erg en het is net of ze kortademig zijn, bovendien vind ik ze niet mooi.
Een Jack Russel vind ik een geweldig hondje, lekker pittig en ze zien er lekker ondeugend uit.
Ach ja de een houd van de moeder, en de ander van de dochter. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Geen hekel aan bepaalde rassen. Inderdaad wel hekel aan bepaalde honden (maar dat kun je inderdaad vaak vertalen naar 'hekel aan de baas die erbij hoort').
Maar ik ben bijvoorbeeld geen terriër-mens (Edgar Davids vind ik ook niet leuk :mrgreen: ). Maar als ik morgenochtend een terriër als vondeling voor m'n voordeur zie liggen, dan mag hij wel binnenkomen ;)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Eigenlijk aan geen ras, ja sommige zou ik nooit nemen, maar ik heb wel een hekel aan opdringerige honden. ;)
Als je bv op visite bent en die hond hangt steeds met zn snufferd in je koffie en gaat maar niet weg. En de baas zegt er niks van :mrgreen:
En aan zenuwpezen daar kan ik slecht tegen, die maar piepen en zeuren.
Groetjes Els
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Ik vind Bouviers helemaal niks. Het karakter niet, het uiterlijk al helemaal niet. Brr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Kayka schreef:Ik vind Bouviers helemaal niks. Het karakter niet, het uiterlijk al helemaal niet. Brr.
Gelukkig heb ik geen bouvier dan. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Neeltje

vinkje schreef:Niet elke Golden is onderdanig hoor Neetje, jij scheert zowat alle God
Neeltje schreef:
Volgens mij scheer jij alle Goldens over een kam, mijn Golden is beslist geen watje, en gaat ook echt niet voor elke hond meteen plat op de grond liggen, maar wil meteen naar de andere hond toe.

Trouwens ik heb aan geen een hond een hekel, ik vind alle honden geweldig, er zijn wel enkele rassen die ik nooit zou willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik een hekel aan ze heb.
Zo zou ik nooit een Bullterrier willen, ik vind ze een beetje rare kop hebben, een Franse of Engelse Bulldog zou ik ook nooit willen, die snurken heel erg en het is net of ze kortademig zijn, bovendien vind ik ze niet mooi.
Een Jack Russel vind ik een geweldig hondje, lekker pittig en ze zien er lekker ondeugend uit.
Ach ja de een houd van de moeder, en de ander van de dochter. :mrgreen:
Ik heb het over de goldens die ik hier tegen kom, die gaan allemaal stuk voor stuk plat.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Diego schreef:Ik heb aan geen enkel hondenras een hekel :mrgreen:

Maar Bouviers ben ik doodsbang voor :roll:

En Jack russels zijn ook geen favoriet want die ik tot nu toe ben tegengekomen heb ik nog stuk voor stuk van Diego af moeten plukken! :evil:
Dan moet jij maar eens bij Xitan langs komen, zooooo ontzettend sullig en lief voor mensen.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Kayka schreef:Ik vind Bouviers helemaal niks. Het karakter niet, het uiterlijk al helemaal niet. Brr.
Ze zijn zo leuk!!!!
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

Neeltje schreef:Ik heb het over de goldens die ik hier tegen kom, die gaan allemaal stuk voor stuk plat.
Lieve Neeltje, veroordeel jij nou niet net zo hard als waar je in een ander topic zo tegen ageert? Iemand mag niet zeggen dat "veel Franse bulletjes" ademhalingsproblemen hebben, maar jij mag wel zeggen dat "de goldens in jouw omgeving" watjes zijn?
Beetje meten met 2 maten, vind je niet?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb geen hekel aan bepaalde rassen, ieder ras heeft wel iets leuks. Is het niet voor mij dan wel voor een ander.
Er zijn best rassen waarvan ik nu zeg dat ik die nooit zou willen, maar dat riep ik 2 jaar geleden ook over de herder :mrgreen: , zegt dus ook niet zoveel
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

billy schreef:
Gelukkig heb ik geen bouvier dan. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Els
:mrgreen:

En euh tbeast; wij verschillen van mening, haha! ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marion.

Marion. schreef:Beetje meten met 2 maten, vind je niet?
Overigens klopt het in mijn geval helemaal hoor. Die 2 die ik nu heb zijn echte zoetjes. Saar was al zo, en Miep is zo gemaakt door Saar.
En ik vind het heerlijk. Lekker ontspannen lopen. Meiden kunnen eigenlijk overal los. Ik lijn ze natuurlijk aan als we een aangelijnde hond tegenkomen, maar eigenlijk is dat niet nodig. Dan blijven ze er zelf al van weg namelijk.
Ik heb lekker nu 2 hondjes die heeeeeeeeeelemaal aan het standaard-profiel van een Golden beantwoorden! En zal ik je eens wat vertellen... ik ben er nog trots op ook :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”