Toine schreef:Dat bedoel ik dus...Geen ballen...Je hoeft me nergens van te overtuigen want ik weet zelf nog niet eens wat ik wil...Het
enigste wat ik heb gedaan is mijn voorkeur uitgesproken terwijl JIJ daar meteen een drama van maakt.
Zorg jij nou maar dat je je hondjes in je kennel genoeg aandacht geeft dan zorg ik wel dat ik geen domme dingen zal doen..Nogmaals, schrijven en lezen kun je kennelijk niet dus dan lijkt het me verstandiger om deze discussie bij mij thuis voort te zetten

:
Jij blijkbaar ook niet

Enigste bestaat namelijk helemaal niet. Het is enige
Maar goed. Ik snap heel goed waarom iedereen zo fel op je reageert. over het algemeen liggen de molossers op 1 lijn. En zoals ik in het begin van het topic al aangaf heb je blijkbaar GEEN verstand van molossers. Ander had je NOOIT twee vreemde volwassen reuen na een half uurtje lopen bij elkaar gezet. Dus ik raad je twee reuen af om de volgende redenen.
Je gebrek aan ervaring met molossers'
je gebrek aan het kunnen sturen van je hond (ik ben namelijk 59 kilo en mij presa canario is 55 kilo) toch heb ik geen moeite met uitlaten hoor doe ik met 1 vinger. jouw vriend heeft daar blijkbaar wat meer moeite mee.
je gebrek aan hondenkennis (wanneer jij denkt erfelijke gedragingen zoals beschermingsdrang enz te kunnen overbruggen met opvoeding)
je gebrek aan luisteren (bij het voor het eerst aanschaffen van een "serieuze" hond is het heel belangrijk te luisteren naar mensen die of weten waar ze over praten en/of langere tijd ervaring hebben met deze honden.
Kortom ik zou er een teef bijnemen. Maar eigenlijk zou ik je aanraden om helemaal geen mastino aan te schaffen. Omdat je blijkbaar niet met het benodigde respect met dit kaliber honden kunt omgaan.
Ik wens je veel succes met je keuzes en ik hoop dat je huidige reu en je nieuwe hond een leven vol respect en vertrouwen kunnen leiden.