Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elmas

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

majelle
Zeer actief

Elmas

Ongelezen bericht door majelle »

Kom ik thuis van cursus waar ik stiekum tussendoor zat te forummen is er bij mij thuis iets gebeurd maar weet niet wat.
In ieder geval wilde elmas niet meer lopen en toen ik haar overeind zette zag ik dat ze haar voor en achterpoot niet wilde gebruiken. Dierenarts gebeld maar de mijne was er niet en moest naar een vreemde. Daar aangekomen foto's gemaakt en nu heeft ze dus voor en achter twee tenen gebroken :cry2: :cry2:
Ik kreeg alleen pijnstillers mee en het werd niet getaped gespalkt of wat. Ze moet rust houden tapen helpt niet zei ie. En maandag naar mijn eigen dierenarts om verder te kijken en dan zou ik wel meer horen. Komt vanzelf goed als ze maar niets met die tenen doet.
Maar klopt dit hebben jullie dit ook weleens gehad bij een hond en ging het ook zo??. Ik wil niet maandag bij mijn eigen da aankomen en te horen krijgen dat er helemaal niets van klopt en dat beest onnodig ellende erbij heeft gekregen/
nog En hoe gaat nou zoiets verder. Echt alleen rust en pijnstillers? Ze heeft al van die kromme poten dus er moet ook niet nog iets met haar voeten zijn. Ze is vier en gelukkig geen zware hond.
Ze gaat echt niet staan hoor ze ligt heel zielig ook al heeft ze pijnstillers. Dus hoe moet ze nou plassen tis geen hond die alles laat lopen dus die gaat van alles lopen ophouden, rechthouden met dassen heb ik al bedacht maar of ze dat accepteerd :? . Ga anders maar op zoek naar een andere arts maar waar vind ik die zo snel.
Iemand ervaring met gebroken hondenteen. En tips hoe van alles te doen tis links voor en rechtsachter waar ze niet op wil staan. Poot zelf is niet gebroken maar wel verstuikt
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ach jee, wat sneu zeg. Ik heb er geen ervaring mee maar geef haar maar een dikke knuffel.
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Je kunt haar inderdaad ondersteunen met bijvoorbeeld de riem, deden wij ook toen de poot gebroken was.
Kunnen ze niet 2 teentjes aan elkaar tapen..? Dat doen ze met mensen meestal ook...
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

wat erg
enig idee hoe het gekomen is ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Nee geen idee hoe het gekomen is maar daar moet ik wel achter zien te komen. Tis binnen een rustige hond en ze kan nergens vast hebben gezeten maar er moet wat zijn natuurlijk.
Op internet ergens anders las ik ook dat het niet gespalkt wordt en de da zei dat het na 6 weken over moet zijn. Maar het is echt heel zielig gelukkig houdt ze zich wel rustig en gaat er niet aan zitten.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Jeetje da's ook ff niet niks... en dan zowel voor als achter.

Je zou een draagzak voor haar kunnen maken.

Itse simple.
Nodig een linnen tas (zo'n reclame tasje van linnen ) of een handdoek.

Linnen tasje knip je aan de zijkanten open... je haalt de tas onder de buik van de hond door en je kunt haar zo dragend ondersteunen bij het lopen

Handdoek... maak je aan de twee uiteinden elk een hengsel en hiervan kun je ook een soort draagtas maken

Beterschap!
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Heeft ie geen epilepsie ofzo gehad??
majelle
Zeer actief

epileptie? omdat ze ook knikt met haar hoofd?. Tis niet zo dat ze dan wegraakt ze blijft gewoon doen waar ze mee bezig is alleen maakt haar hoofd hele kleine vlugge ja knikjes. Heb nog steeds geen idee.
Of ze hebben gevochten met zijn twee maar dan had ik meer sporen moeten zien :?
Wel is ze nu wat minder van slag gelukkig
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”