Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De groei van een bullmastiff (teef in dit geval)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

MDoelman
Actief

De groei van een bullmastiff (teef in dit geval)

Ongelezen bericht door MDoelman »

Hallo allemaal,

wij hebben een bm teefje van bijna 7 maanden. Op moment weegt ze bijna 30 kilo. Een paar weken geleden woog ze dit ook al. We zien wel aan haar dat ze erg verandert. De bouw en de kop veranderen heel erg op dit moment. Ze krijgt een stevige kop en haar borst begint ook wat in omvang te groeien. Zoals je begrijpt... het slungelige gaat er een beetje vanaf (gelukkig maar, want das geen gezicht ;) ).

Kunnen jullie mij vertellen wat een bm teef hoort te wegen als ze zo'n 7 maanden zijn. We houden haar wel slank, juist met het oog op HD en dat soort ellende wat gewichtige pups nogal eens dreigen te krijgen.
We voeren haar Eukanuba Large Breed, 3x daags in porties van 150 gram.

Alvast bedankt.
Martin
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Over haar gewicht kan ik weinig vertellen. Wel is het verstandig om collogeen rijk voedsel te geven. Bv visolie capsules. ivm met hd

Ik vind dat slungerige eigenlijk wel leuk :ok: . Mij reu (presa canario) is bijna 2 maar wanneer hij gaat spelen met een oudere teef kan hij ook zo slungerig doen. Ik vind het fantastsich om te zien.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
MDoelman
Actief

Ons is aanbevolen om geen extra voedingsupplementen toe te voegen aan haar eten aangezien de eukanuba large breed al helemaal is uitgebalanceerd. En de voedingshandel hierdoor uit zijn balans kan raken. Bekend iets?

Maar om ook nog even op mijn vraag terug te komen.... wie weet het ongeveer?

Groetjes, Martin
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tja het heeft ook met haar hoogte te maken tis in niet schokken licht,heb zelf een teef van 17 maanden rond de 50 kgnu er iets over denk ik dus ze verhoudings gewijs gezien kan het wel kloppen ,is ze al loops geweest?
een bull is 1 van de rassen die kwa uiterlijk het eerste levens jaar het meest verandert in kop ,sommige bloed lijnenhebben zelfsd de eigenschap dat heft hoofd als laatste gaat groeien .

mol 8)
MDoelman
Actief

Nee ze is nog niet loops geweest.... hoezo?
Mol
Zeer actief

MDoelman schreef:Ons is aanbevolen om geen extra voedingsupplementen toe te voegen aan haar eten aangezien de eukanuba large breed al helemaal is uitgebalanceerd. En de voedingshandel hierdoor uit zijn balans kan raken. Bekend iets?

Groetjes, Martin
zou je alleen aan raden om van dit voer af te stappen en over te gaan naar een kwalitatief beter voer zonder stoppers en conseverings middelen

mol 8)
Mol
Zeer actief

MDoelman schreef:Nee ze is nog niet loops geweest.... hoezo?
nou omdat je zegt dat het hoofd opeens erg groet en dat ze aan het uit zwaren is,dit gebeurt hier meestal als ze de eerst loosheid hebben gehad

mol 8)
MDoelman
Actief

Hoi allemaal,

heel verhelderend allemaal. Allereerst bedankt daarvoor! :ok:

Mol,
afstappen van dit voer? Wat zou jij aanbevelen dan? En is dat puur iets persoonlijks of zijn meer mensen (BM eigenaren bijvoorbaat) het hier mee eens?

Voor zover ik heb kunnen zien is ze nog niet loops geweest..... er staan ook nog geen rijen reuen bij ons voor de deur... misschien zit het eraan te komen!
Ik bedoel niet zozeer dat haar kop echt snel groter wordt, maar het verandert ontzettend. Ze krijgt een volwassen uitdrukking (en een eigenwijze)! :mrgreen:

Martin
Mol
Zeer actief

MDoelman schreef:Hoi allemaal,

heel verhelderend allemaal. Allereerst bedankt daarvoor! :ok:

Mol,
afstappen van dit voer? Wat zou jij aanbevelen dan? En is dat puur iets persoonlijks of zijn meer mensen (BM eigenaren bijvoorbaat) het hier mee eens?

Voor zover ik heb kunnen zien is ze nog niet loops geweest..... er staan ook nog geen rijen reuen bij ons voor de deur... misschien zit het eraan te komen!
Ik bedoel niet zozeer dat haar kop echt snel groter wordt, maar het verandert ontzettend. Ze krijgt een volwassen uitdrukking (en een eigenwijze)! :mrgreen:

Martin
wat kan ik aan bevelen tja cavom doen bullen het goed op en me eigen voer :mrgreen:
maar vraag er maar eens naar in het voer gebeuren hier op het forum.
het voer word na mijn weten in USA gemaak en staat al een aantal maanden in opslag voor dat het hier binnen komt en als jij het koopt is het nog 12 maanden houdbaar,zet je toch aan het denken
je kan het her voeren tis een vies praatje maar tis wel zo zou je de ontlasting weer voeren aan je hond blijf ze de zelde ontlasting houden en er gewoon op door lopen omdat er zoveel teringzooi in zit dat het gewoon eigelijk in een andere vorm er uit komt dan als het er in gaat.

waar komt ze eigelijk vandaan?

mol 8)
MDoelman
Actief

Cavom? Heb ik nog nooit van gehoord, zal eens op internet en op het forum rondkijken.

Dus jij zegt dat het gewicht wel oke is alleen het voer niet, toch?

Rebel is een pup uit de combinatie Mr. Hotshot (Dynamic Force) en Zoeij v.d. Aemestelle. De fokker is J. Geerts (Runderkraal).

Martin
Mol
Zeer actief

MDoelman schreef:Cavom? Heb ik nog nooit van gehoord, zal eens op internet en op het forum rondkijken.

Dus jij zegt dat het gewicht wel oke is alleen het voer niet, toch?

Rebel is een pup uit de combinatie Mr. Hotshot (Dynamic Force) en Zoeij v.d. Aemestelle. De fokker is J. Geerts (Runderkraal).

Martin
ja vader ken ik ,fokker van je hond ken ik ook jos al een tijd niet meer op show gezien

mol 8)
Ca Cajuina
Zeer actief

MDoelman schreef:Ons is aanbevolen om geen extra voedingsupplementen toe te voegen aan haar eten aangezien de eukanuba large breed al helemaal is uitgebalanceerd. En de voedingshandel hierdoor uit zijn balans kan raken. Bekend iets?

Groetjes, Martin
Ik ben alleen niet zo happig op deze speciale voeders. Ze zijn meestal erg duur en zogenaamd uitgebalanceerd. Mijn ervaring met eukaneuba large breed is dat er heel veel grote hopen gelegd werden (geen vaste drollen) En dat er veel scheten gelaten werden. Dit is allemaal een teken dat het voedsel niet adequaat verteerd wordt.

Daarom zou je beter kunnen overstappen op een goede brok zonder toevoegingen die wel goed verdragen word en dit combineren met visolie. Dat goed is voor de vacht (lekker glimmen) en voor spieren, pezen en het bottengestel.

Afbeelding
MDoelman
Actief

Kan je mij vertellen wat een goede brok is dan? Net de site van CAVOM bekeken en ziet er aardig uit. Ik kan me wel vinden in het commentaar wat jij geeft. Ze laat inderdaad nogal eens wat scheten, en de laatste tijd legt ze ook 4 drollen per dag neer.
En die visolie? Waar kan je dat het beste halen.

Jos doet inderdaad niet meer zo vaak de shows met de BM's. Zijn prioriteit ligt toch echt bij de rotties... wel hele mooie honden heeft hij daarvan. Heb Mr. Hotshot ook een paar keer gezien, ben ook wel eens bij Marcel thuis geweest om te kijken. Mooie grote hond!

Kunnen jullie mij een goed voer geven voor grote "HD gevoelige" honden?

Martin
Ca Cajuina
Zeer actief

MDoelman schreef:Kan je mij vertellen wat een goede brok is dan? Net de site van CAVOM bekeken en ziet er aardig uit. Ik kan me wel vinden in het commentaar wat jij geeft. Ze laat inderdaad nogal eens wat scheten, en de laatste tijd legt ze ook 4 drollen per dag neer.
En die visolie? Waar kan je dat het beste halen.

Jos doet inderdaad niet meer zo vaak de shows met de BM's. Zijn prioriteit ligt toch echt bij de rotties... wel hele mooie honden heeft hij daarvan. Heb Mr. Hotshot ook een paar keer gezien, ben ook wel eens bij Marcel thuis geweest om te kijken. Mooie grote hond!

Kunnen jullie mij een goed voer geven voor grote "HD gevoelige" honden?

Martin
Visolie capsules kan je gewoon bij "de tuinen" of een reform zaak halen.

Tja een goede brok. Ik hoor goede dingen over purina proplan. en farmfood heeft geen toevoegingen, alleen krijgen sommige honden daar tandplak van. Ook Cavom hoor ik goede dingen over. Eigenlijk zou je die vraag bij voeding moeten stellen. Ik geef namelijk versvoer en ben niet zo erg op de hoogte van brokken. Behalve Eukaneuba omdat ik dat zelf heb gegeven.

Verder zou ik gewoon veel op de beweging letten. Geen snelle wendingen, geen schok bewegingen. maar wel zorgen voor spierombouw, deze zorgen er weer voor dat het bottenstelsen word opgevangen door een goede bespiering. Dus horizontale bewegingen zijn goed voor de bespiering. Op zijn tijd (lees als ze een jaar is) kan je bv 10 minuutjes fietsen in een stabiele draf. en dit kan langzaam opgebouwt worden.

Veel plezier met je hondje :ok:

Afbeelding
MDoelman
Actief

Hoe vaak geef je die visolie-en dan? 1x daags?

Las ook net dat stuk uit de "voeding" sector mbt Vitame C en HD. Heel duidelijk allemaal. Rauwe wortels en aardappelen.. Oke.

MArtin
Ca Cajuina
Zeer actief

MDoelman schreef:Hoe vaak geef je die visolie-en dan? 1x daags?

Las ook net dat stuk uit de "voeding" sector mbt Vitame C en HD. Heel duidelijk allemaal. Rauwe wortels en aardappelen.. Oke.

MArtin
Dan zou ik voor de wortels gaan aardappelen wordt niet optimaal verteert door honden.

Je kan een capsule 1 x daags geven.

Je kan het ook afwisselen door de ene dag fruit te geven en de andere dag een capsule visolie.

Afbeelding
MDoelman
Actief

Mijn vriendin werkt in een drogisterij en heeft visolie capsules meegenomen. Visolie van Toppharm "Eskimol", voor menselijke consumptie.

Is dit wat jij bedoelt?

Martin
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kijk maar eens bij voeding en lees over de verschillen in brok en vers vlees voeding. Ik voer al jaren vlees, en pups krijgen tot een maand of 7 a 8 alleen maar vlees. (compleet dus). Daarna geef ik er brok bij. Ik voer Farmfood. Andere merken zondr toevoegingen zijn oa Biofood en Lankester. De honden die ik ken die op vlees zijn opgegroeid zijn allemaal zonder groeipijn en groeischeuten opgegroeid, heel gelijkmatig dus. Een gewicht kan ik je niet geven, het ligt eraan hoe ze gebouwd is. Is ze groot, klein, heeft ze veel bone, of is ze tenger gebouwd. Je moet kijken naar haar lijf. Als je de laatste ribben ziet en makkelijk voelt is het goed zolang ze in de groei zijn. Ik geef al mijn honden vit. c, in hoge doseringen. Heb ik twijfels over de heupen dan krijgen ze er glucosamine/chondroitine bij.
Afbeelding
MDoelman
Actief

Hutsje,

ik neem aan dat dat vegatatieve (natuurlijke) vitame-C is? Welke en waar kan je dat het beste halen?
Rebel heeft gister ook vers gehad en vond het helemaal geweldig. Ik denk dat ik dat een ker of 3 per week zal gaan doen. Zal er me wat verder in verdiepen. Ik heb gehoord dat DUCK en RODI goed zijn?
Bij onze "plaatselijke" dierwinkel hebben ze Rodi iig.

Heb Rebel gister opgemeten (voor zover dat lukt) en tot de bovenkant van haar schouders is ze circa 57 cm (dat is toch de schofthoogte?). De ene dag kan je haar ribben wel zien, de andere dag niet. Voelen kan je ze goed en als je het vel bij haar heupen pakt voel je eigenlijk geen vet. Naar mijn idee is ze goed op gewicht, niet te licht of te zwaar.

Martin
Mol
Zeer actief

MDoelman schreef:Hutsje,

ik neem aan dat dat vegatatieve (natuurlijke) vitame-C is? Welke en waar kan je dat het beste halen?
Rebel heeft gister ook vers gehad en vond het helemaal geweldig. Ik denk dat ik dat een ker of 3 per week zal gaan doen. Zal er me wat verder in verdiepen. Ik heb gehoord dat DUCK en RODI goed zijn?
Bij onze "plaatselijke" dierwinkel hebben ze Rodi iig.

Heb Rebel gister opgemeten (voor zover dat lukt) en tot de bovenkant van haar schouders is ze circa 57 cm (dat is toch de schofthoogte?). De ene dag kan je haar ribben wel zien, de andere dag niet. Voelen kan je ze goed en als je het vel bij haar heupen pakt voel je eigenlijk geen vet. Naar mijn idee is ze goed op gewicht, niet te licht of te zwaar.

Martin
klink goed hoor maak je eigen daar maar niet zo druk om.
rodi burgers zijn goed ,daar speen ik me puppen mee af en voeer ik ze tot ze weg gaan hier.

mol 8)
Ca Cajuina
Zeer actief

MDoelman schreef:Mijn vriendin werkt in een drogisterij en heeft visolie capsules meegenomen. Visolie van Toppharm "Eskimol", voor menselijke consumptie.

Is dit wat jij bedoelt?

Martin
Yep. :ok:

Afbeelding
MDoelman
Actief

Das nie goedkoop! 8O

Maar wel :ok: dus? We schakelen zowieso over op farmfood en vitame-C producten (pil en groentes). Dat maakt de visolie volgens mij overbodig... of niet soms?

Martin
Ca Cajuina
Zeer actief

MDoelman schreef:Das nie goedkoop! 8O

Maar wel :ok: dus? We schakelen zowieso over op farmfood en vitame-C producten (pil en groentes). Dat maakt de visolie volgens mij overbodig... of niet soms?

Martin
Zeker niet. Ik geef mijn honden (presa canario, staffbull) alletwee duck. Ik heb 1 keer uitgerekent wat ik kwijt was per maand 8O Dat doe ik dus nooit meer (ontkenningsfase is toch makkelijk)

Verse groente is natuurlijk altijd beter. Let wel op de tandjes. Sommige honden krijgen tandplak van farmfood. Niet e hoor alleen wat vaker een goed kluif botje kopen om de tandje schoon te maken.

Veel succes met je meisje :ok:

Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

MDoelman schreef:Das nie goedkoop! 8O

Martin
Vanwaar de extra vitamine C?
Ik weet dat het kan bijdragen aan een beter pH balans van de urine bij chronische blaasklachten, maar verder........?
Hutsje
Zeer actief

Ik geef de vit. C van NOW, in Estervorm. Verkrijgbaar of te bestellen bij de drogist.

Het heeft een hele gunstige werking op het beendergestel en dus hd. De meningen zijn er over verdeeld hier, maar ik heb er goede ervaringen mee. Het is namelijk niet te bewijzen, zoals zoveel dingen. Er staat bij voeding een heel artikel over, vit. en scheurbuik heet het geloof ik. Tik het anders maar eens in bij zoeken.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Hutsje schreef:Ik geef de vit. C van NOW, in Estervorm. Verkrijgbaar of te bestellen bij de drogist.

Het heeft een hele gunstige werking op het beendergestel en dus hd. De meningen zijn er over verdeeld hier, maar ik heb er goede ervaringen mee. Het is namelijk niet te bewijzen, zoals zoveel dingen. Er staat bij voeding een heel artikel over, vit. en scheurbuik heet het geloof ik. Tik het anders maar eens in bij zoeken.
whahahahahahaha ja prachtig stuk is dat whahahahahahaha
tezot voor woorden

mol 8)
Hutsje
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Hutsje schreef:Ik geef de vit. C van NOW, in Estervorm. Verkrijgbaar of te bestellen bij de drogist.

whahahahahahaha ja prachtig stuk is dat whahahahahahaha
tezot voor woorden

mol 8)
Hahahaha, ik zei al, de meningen zijn er over verdeeld ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”