Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu naar teef of teef naar reu?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

priscilla
nieuw lid

Reu naar teef of teef naar reu?

Ongelezen bericht door priscilla »

Ik vroeg me iets af.
Ik hoor de meeste fokkers altijd zeggen dat ze met de teef naar de reu toe gaan voor de dekking.
Hoort dat ook zo of is dat toeval?
Dus dat de teef altijd naar de reu toegaat om gedekt te worden of is het ook wel andersom en heeft dat ook nog een rede?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor...
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muchra&diesel »

wij hadden al een tijd kontact met de reu eigenaar,we hadden voor die tijd al kennis gemaakt,want het is natuurlijk wel zo dat het moet klikken,en het klikte meteen tussen de reu en haar.
toen ze gedekt kon worden,zijn hun naar ons gekomen de eerste keer en de tweede keer wij naar hun.

maar vaak is het zo dat een reu meer op zijn gemak is in zijn eigenomgeving, dus makkelijker dekt dan.
maar wij hadden zeer veel geluk met deze reu want het ging allemaal echt super
Afbeelding
groetjes debby&de honden
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Het schijnt dat teven vaak thuis in vertrouwde omgeving niet gedekt willen worden ;)
ook vind ik dat JIJ met je teef een nestje wil, de reu eigenaar maakt het denk ik dat betreft weinig uit. 1 dekking meer of meer maakt niets uit
jidde

Nee maar je snapt wel wat ik bedoel! als teveneigenaar bepaal JIJ wie de dekpartner wordt. De eigenaar van de reu zal dat ook onderzoeken natuurlijk, maar hij maakt in eerste instantie niet de keuze
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Je moet ook niet vergeten dat jouw teef misschien 1x per jaar of per 2 jaar gedekt wordt, terwijl reuen heel wat vaker per jaar kunnen dekken.
Als de reueneigenaar overal zelf naartoe zou moeten rijden zou dat in sommige gevallen meerdere keren per week ritten betekenen (voor de volledigheid, ik ben er niet voor dat reuen zoveel dekken, juist variatie in het bestand vind ik belangrijk). Het meest praktische is dan ook dat de teveneigenaar naar de reueneigenaar toe gaat volgens mij ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

toe wij kontact hadden voor het eerst met de reu eigenaar,gaf hij aan dat hij zijn reu niet op elke teef zet.dus onze teef moest wel aan bepaalde eisen voldoen voor er maar van een dekking spraken was.

en bij ons ras is het zo dat een reu 5 keer per jaar mag dekken.
Afbeelding
groetjes debby&de honden
jidde

bij mijn ras is het 90 dekkingen per jaar!!! ik vind het veeeeeeeeeeeeeeeeelste veel! maar goed, ik beslis er niet over.

Ik denk niet dat een reu snel zal zeggen: ik wil dat mijn reu DIE teef dekt, zodat ik er 1 aan kan houden. Vaak is het andersom. Een reu kan niet denk ik zomaar zeggen: mijn reu moet jou teef dekken, omdat IK dat wil? Snappen jullie het een beetje?

Een goede fokker heeft alles nageplozen voordat zij haar hond laat dekken. Een reu-eigenaar moet dat uiteraard goedkeuren of het kan ja of nee
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik heb begrepen dat een teef altijd naar de reu toe gaat. En om een aantal redenen. Het eerste argument is al gegeven. En zelfs als een reu niet zo vaak dekt dan moet een eigenaar toch minimaal 2x op pad.
Verder is mij ook vertelt dat het beter is dat een reu niet overal mag dekken. Op die manier blijft hij ook 'rustiger' omdat hij weet dat hij maar op 1 plek teven mag dekken. N.l. thuis.
Afbeelding
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Martijn schreef:De eigenaar van een dekkende reu is ook fokker.
Hoeft natuurlijk niet. De reu kan in het bezit zijn van een particulier die toevallig een hele mooie hond heeft, die uit de lijn komt die je wil gebruiken. De eigenaren van de reu hoeven dus ook geen kennelnaam, enz te hebben.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

shiba schreef:
Hoeft natuurlijk niet. De reu kan in het bezit zijn van een particulier die toevallig een hele mooie hond heeft, die uit de lijn komt die je wil gebruiken. De eigenaren van de reu hoeven dus ook geen kennelnaam, enz te hebben.
]zo bedoelt hij het denk ik niet, ook als je je reu beschikbaar stelt moet je weten waar je mee bezig bent, je verdiepen in het ras enz enz... dus ook als een fokker denken.
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

yamie schreef:
shiba schreef:
]zo bedoelt hij het denk ik niet, ook als je je reu beschikbaar stelt moet je weten waar je mee bezig bent, je verdiepen in het ras enz enz... dus ook als een fokker denken.
ja je bent als reu eigenaar natuurlijk ook verantwoordelijk voor de pups.
dan niet op verzorging,maar over de kwalitiet wat de reu vererft.
dus moet de reu zeker in gezonde conditie zijn
Afbeelding
groetjes debby&de honden
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”