Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu naar teef of teef naar reu?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Reu naar teef of teef naar reu?
Ik vroeg me iets af.
Ik hoor de meeste fokkers altijd zeggen dat ze met de teef naar de reu toe gaan voor de dekking.
Hoort dat ook zo of is dat toeval?
Dus dat de teef altijd naar de reu toegaat om gedekt te worden of is het ook wel andersom en heeft dat ook nog een rede?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor...
Ik hoor de meeste fokkers altijd zeggen dat ze met de teef naar de reu toe gaan voor de dekking.
Hoort dat ook zo of is dat toeval?
Dus dat de teef altijd naar de reu toegaat om gedekt te worden of is het ook wel andersom en heeft dat ook nog een rede?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor...
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wij hadden al een tijd kontact met de reu eigenaar,we hadden voor die tijd al kennis gemaakt,want het is natuurlijk wel zo dat het moet klikken,en het klikte meteen tussen de reu en haar.
toen ze gedekt kon worden,zijn hun naar ons gekomen de eerste keer en de tweede keer wij naar hun.
maar vaak is het zo dat een reu meer op zijn gemak is in zijn eigenomgeving, dus makkelijker dekt dan.
maar wij hadden zeer veel geluk met deze reu want het ging allemaal echt super
toen ze gedekt kon worden,zijn hun naar ons gekomen de eerste keer en de tweede keer wij naar hun.
maar vaak is het zo dat een reu meer op zijn gemak is in zijn eigenomgeving, dus makkelijker dekt dan.
maar wij hadden zeer veel geluk met deze reu want het ging allemaal echt super
groetjes debby&de honden
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je moet ook niet vergeten dat jouw teef misschien 1x per jaar of per 2 jaar gedekt wordt, terwijl reuen heel wat vaker per jaar kunnen dekken.
Als de reueneigenaar overal zelf naartoe zou moeten rijden zou dat in sommige gevallen meerdere keren per week ritten betekenen (voor de volledigheid, ik ben er niet voor dat reuen zoveel dekken, juist variatie in het bestand vind ik belangrijk). Het meest praktische is dan ook dat de teveneigenaar naar de reueneigenaar toe gaat volgens mij
Als de reueneigenaar overal zelf naartoe zou moeten rijden zou dat in sommige gevallen meerdere keren per week ritten betekenen (voor de volledigheid, ik ben er niet voor dat reuen zoveel dekken, juist variatie in het bestand vind ik belangrijk). Het meest praktische is dan ook dat de teveneigenaar naar de reueneigenaar toe gaat volgens mij

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
bij mijn ras is het 90 dekkingen per jaar!!! ik vind het veeeeeeeeeeeeeeeeelste veel! maar goed, ik beslis er niet over.
Ik denk niet dat een reu snel zal zeggen: ik wil dat mijn reu DIE teef dekt, zodat ik er 1 aan kan houden. Vaak is het andersom. Een reu kan niet denk ik zomaar zeggen: mijn reu moet jou teef dekken, omdat IK dat wil? Snappen jullie het een beetje?
Een goede fokker heeft alles nageplozen voordat zij haar hond laat dekken. Een reu-eigenaar moet dat uiteraard goedkeuren of het kan ja of nee
Ik denk niet dat een reu snel zal zeggen: ik wil dat mijn reu DIE teef dekt, zodat ik er 1 aan kan houden. Vaak is het andersom. Een reu kan niet denk ik zomaar zeggen: mijn reu moet jou teef dekken, omdat IK dat wil? Snappen jullie het een beetje?
Een goede fokker heeft alles nageplozen voordat zij haar hond laat dekken. Een reu-eigenaar moet dat uiteraard goedkeuren of het kan ja of nee
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik heb begrepen dat een teef altijd naar de reu toe gaat. En om een aantal redenen. Het eerste argument is al gegeven. En zelfs als een reu niet zo vaak dekt dan moet een eigenaar toch minimaal 2x op pad.
Verder is mij ook vertelt dat het beter is dat een reu niet overal mag dekken. Op die manier blijft hij ook 'rustiger' omdat hij weet dat hij maar op 1 plek teven mag dekken. N.l. thuis.
Verder is mij ook vertelt dat het beter is dat een reu niet overal mag dekken. Op die manier blijft hij ook 'rustiger' omdat hij weet dat hij maar op 1 plek teven mag dekken. N.l. thuis.

-
- Actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
]zo bedoelt hij het denk ik niet, ook als je je reu beschikbaar stelt moet je weten waar je mee bezig bent, je verdiepen in het ras enz enz... dus ook als een fokker denken.shiba schreef:Hoeft natuurlijk niet. De reu kan in het bezit zijn van een particulier die toevallig een hele mooie hond heeft, die uit de lijn komt die je wil gebruiken. De eigenaren van de reu hoeven dus ook geen kennelnaam, enz te hebben.Martijn schreef:De eigenaar van een dekkende reu is ook fokker.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ja je bent als reu eigenaar natuurlijk ook verantwoordelijk voor de pups.yamie schreef:]zo bedoelt hij het denk ik niet, ook als je je reu beschikbaar stelt moet je weten waar je mee bezig bent, je verdiepen in het ras enz enz... dus ook als een fokker denken.shiba schreef:Hoeft natuurlijk niet. De reu kan in het bezit zijn van een particulier die toevallig een hele mooie hond heeft, die uit de lijn komt die je wil gebruiken. De eigenaren van de reu hoeven dus ook geen kennelnaam, enz te hebben.Martijn schreef:De eigenaar van een dekkende reu is ook fokker.
dan niet op verzorging,maar over de kwalitiet wat de reu vererft.
dus moet de reu zeker in gezonde conditie zijn
groetjes debby&de honden