Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boomer?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

EvavT

Boomer?

Ongelezen bericht door EvavT »

Wat is een Boomer nu eigenlijk? Is dat een naam voor iedere kruising van klein wollig honden?
Of.....

Heb ik nu een boomer? Mix Shih Tzu maltheser.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach boomer is in de volksmond idd de benaming voor een klein tot middenslag wollig hondje........beetje stom vind ik persoonlijk, mensen denken vaak dat het een ras betreft.....
EvavT

Nou dan is het gewoon Bob

mix Shih Tzu maltheser :ok:
mademoiselle
Zeer actief

Ongelezen bericht door mademoiselle »

tegenwoordig word de benaming "boomer" zelfs als ras gebruikt 8O
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

mademoiselle schreef:tegenwoordig word de benaming "boomer" zelfs als ras gebruikt 8O
ja dat bedoel ik.........stom....
mademoiselle
Zeer actief

yamie schreef:
mademoiselle schreef:tegenwoordig word de benaming "boomer" zelfs als ras gebruikt 8O
ja nogal :?
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Yep boomer staat voor een kruising hond van middelmatige grote, ruw of krullend haar en meestal bruin. Komt uit een film. En inderdaad broodfokkers bieden deze kruisingen tegenwoordig voor veel geld aan met een stamboom :jank:

Zelfde voor een boerenfox, een kruising hondje van ca 35-40 cm groot, witte ondergrond met zwart/bruine, zwarte of bruine vlekken. Er zijn dus nu wel een aantal mensen in Nederland bezig om te kijken deze kruisingen erkent te krijgen, want je ziet ze zo vaak.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

mademoiselle schreef:
yamie schreef:
vind ik dus ook! Het is nu echt een modeverschijnsel geworden 8O
Desi
Actief

Ongelezen bericht door Desi »

Ik heb dit weekend toevallig een Boomer ontmoet. Nou ja, Boomer, het was een kruising Tibetaanse Terrier :roll:
Maar goed, ze hebben hem gekocht als Boomer en het was echt een heel leuk speels beest. Veel mensen vragen ook waar ze hem hebben gekocht en of ze nog meer nestjes van dat 'ras' krijgen.
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Chiva werd 11 jaar geleden ook aangeprezen als een echte 'boomer'. Sinds het forum geloof ik echter dat ik in het bezit ben van een echte 'swiffer'.

Afbeelding
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nee hoor rubu van mij is ook een zwiffer en ook een boomer
boomers zijn eigelijk gewoon harige kruisingen van verschillende rassen
als het maar harig is
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De naam boomer wordt al lange tijd gebruikt voor kleine harige hondjes ;) , wij hebben Snoepie bijna 10 jaar geleden al als "boomer" gekocht. ;) 10 jaar geleden wisten wij nog niet beter :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mademoiselle
Zeer actief

jidde schreef:
mademoiselle schreef:
yamie schreef:
vind ik dus ook! Het is nu echt een modeverschijnsel geworden 8O
ja leuk hoor, steeds meer mensen die "boomers" gaan fokken :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom ;)
Hij is onder andere herder van schapen en vee, politiehond, waakhond, gezelschapshond en hij werd in oorlogstijd ook gebruikt als boodschappenhond. Het is een dappere hond die uitstekend zelfstandig kan werken, en die zowel tegen de warmte, de koude en ruw weer bestand is. Deze honden kunnen in hun ééntje een hele kudde aan, doordat ze beschikken over natuurlijke waakinstincten en herderskwaliteiten. Een echt hoogstintelligent diertje dus wat mij betreft DE boomer.

Afbeelding
Afbeelding
EvavT

De gos d'atura...

mooie hond
zeldzaam hier ?!

Klinkt als bijna dé ideale hond :p: :zwaai:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom ;)
Hij is onder andere herder van schapen en vee, politiehond, waakhond, gezelschapshond en hij werd in oorlogstijd ook gebruikt als boodschappenhond. Het is een dappere hond die uitstekend zelfstandig kan werken, en die zowel tegen de warmte, de koude en ruw weer bestand is. Deze honden kunnen in hun ééntje een hele kudde aan, doordat ze beschikken over natuurlijke waakinstincten en herderskwaliteiten. Een echt hoogstintelligent diertje dus wat mij betreft DE boomer.

Afbeelding
gewoon de gos d' atura dus.......hoef je geen boomer te noemen, beestje heeft al een naam
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

EvavT schreef:De gos d'atura...

mooie hond
zeldzaam hier ?!

Klinkt als bijna dé ideale hond :p: :zwaai:
Valt wel mee, er lopen er redelijk wat rond. In Frankrijk en Spanje zie je ze echter nog veel meer, hele fijne hondjes voor behendigheid en andere sporten ;)
Afbeelding
Desi
Actief

Was Boomer vroeger niet een serie, net als Lassie? Volgens mij komt die naam daar vandaan. Net als ze Schotse Collies Lassiehonden noemen.
Laatst gewijzigd door Desi op 26 mei 2004 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

MARC_S schreef:De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom ;)

Afbeelding

Afbeelding
Marc, wat dacht je van de Hollandse Smoushond? Lijkt mij ook een voorbeeld van een rashond die voor een Boomer kan worden uitgescholden. Dit was eerlijk gezegd het ras dat meteen in mij opkwam ;)
Overigens komt dit volgens mij voort uit het feit dat er een film/serie was over een hondje van eerder genoemd type. Hondje in de film heette Boomer.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Branka schreef:

Afbeelding

Afbeelding
Marc, wat dacht je van de Hollandse Smoushond? Lijkt mij ook een voorbeeld van een rashond die voor een Boomer kan worden uitgescholden. Dit was eerlijk gezegd het ras dat meteen in mij opkwam ;)
Overigens komt dit volgens mij voort uit het feit dat er een film/serie was over een hondje van eerder genoemd type. Hondje in de film heette Boomer.
Dan zou de pyrenese herdershond volgens jou visie ook een 'Boomer' zijn?
Afbeelding
pyrenese herdershond
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

In mijn herinnering zag hij er inderdaad uit als een ruwharige foxterrier, bont gevlekt dus. Maar bij Google vond ik dit:
Afbeelding

(Gevonden op http://members.libcom.com/boomer/.)

En ergens vond ik deze omschrijving: 'Part terrier, cocker spaniel with the wooly coat of an English sheep dog'. 't Zou leuk zijn als die serie nog eens herhaald zou worden ...
granny
Erelid
Contacteer:

Annet schreef:In mijn herinnering zag hij er inderdaad uit als een ruwharige foxterrier, bont gevlekt dus. Maar bij Google vond ik dit:
Afbeelding

(Gevonden op http://members.libcom.com/boomer/.)

En ergens vond ik deze omschrijving: 'Part terrier, cocker spaniel with the wooly coat of an English sheep dog'. 't Zou leuk zijn als die serie nog eens herhaald zou worden ...
Laat ik nou net een kruising Cairn met cocker hebben.
Afbeelding
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Afbeelding
Dan hebben wij dus de Boomer :mrgreen:
groetjes monique
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik ken ook mensen die een "boomer" hadden gekocht.
Maar die "boomer", volgens hun, was gewoon een poedeltje.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

een boomer is inderdaad een naam van een film hondje, en dat was een harig bastaardje, dus alles wat harig is en rasloos nomen ze Boomer, ze worden zelfs verkocht als "raszuivere Boomerhondjes" :cry2:

Dat is hetzelfde als ze zeggen wat voor een hond heb jij, nou ik heb een Lassie hond of een Commissaris Rex, wat dacht van het cesar hondje of het Page hondje 8O

Groetjes Yvonne
granny
Erelid
Contacteer:

pffffffffff, ben blij dat ik geen boomer heb(hoewel er verschillende mensen mijn hond wel een boomertje noemen.) 8O
Afbeelding
Desi
Actief

kyloes schreef:een boomer is inderdaad een naam van een film hondje, en dat was een harig bastaardje, dus alles wat harig is en rasloos nomen ze Boomer, ze worden zelfs verkocht als "raszuivere Boomerhondjes" :cry2:

Dat is hetzelfde als ze zeggen wat voor een hond heb jij, nou ik heb een Lassie hond of een Commissaris Rex, wat dacht van het cesar hondje of het Page hondje 8O

Groetjes Yvonne
Ik ken een Caesarhondje. Dat is mijn grote vriend, een Westy die vernoemd is naar het hondje van de reclame. Maar we noemen hem ome Cees. Zo'n stoere hond :I
Maar ik noem Westys tegenwoordig dus Ceeshond, omdat Cees zo heet. Nu dacht mijn vriend dat Westys Keeshonden waren ipv echte Keeshonden :roll:
Je kunt mensen dus alles wijsmaken :mrgreen:
Afbeelding
de leeuw
Actief

Ongelezen bericht door de leeuw »

Yep, zoals jullie allemaal al zeggen, het is gewoon een kruising, en meestal zijn het harige hondjes, een echt ras is het niet, maar ze zijn wel heel erg cjutie. En dat is ook de reden waarom wij er een hebben.
Maar al zou de naam Zwabber zijn, maakt het ons niet uit hoor, het gaat gewoon om het hondje.
Afbeelding
Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
granny
Erelid
Contacteer:

de leeuw schreef:Yep, zoals jullie allemaal al zeggen, het is gewoon een kruising, en meestal zijn het harige hondjes, een echt ras is het niet, maar ze zijn wel heel erg cjutie. En dat is ook de reden waarom wij er een hebben.
Maar al zou de naam Zwabber zijn, maakt het ons niet uit hoor, het gaat gewoon om het hondje.
Ze zijn zeker heel erg leuk, mijn vriendin heeft er 2. Ze heeft er toendertijd echter wel de hoofdprijs voorbetaald. (300 euro)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zie hier de enige echte Boomer, de rest is allemaal namaak:

Afbeelding

en hier Boomer kun je alles over hem lezen!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”