Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer?
Moderator: moderatorteam
Boomer?
Wat is een Boomer nu eigenlijk? Is dat een naam voor iedere kruising van klein wollig honden?
Of.....
Heb ik nu een boomer? Mix Shih Tzu maltheser.
Of.....
Heb ik nu een boomer? Mix Shih Tzu maltheser.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Yep boomer staat voor een kruising hond van middelmatige grote, ruw of krullend haar en meestal bruin. Komt uit een film. En inderdaad broodfokkers bieden deze kruisingen tegenwoordig voor veel geld aan met een stamboom
Zelfde voor een boerenfox, een kruising hondje van ca 35-40 cm groot, witte ondergrond met zwart/bruine, zwarte of bruine vlekken. Er zijn dus nu wel een aantal mensen in Nederland bezig om te kijken deze kruisingen erkent te krijgen, want je ziet ze zo vaak.

Zelfde voor een boerenfox, een kruising hondje van ca 35-40 cm groot, witte ondergrond met zwart/bruine, zwarte of bruine vlekken. Er zijn dus nu wel een aantal mensen in Nederland bezig om te kijken deze kruisingen erkent te krijgen, want je ziet ze zo vaak.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Desi
- Actief
Ik heb dit weekend toevallig een Boomer ontmoet. Nou ja, Boomer, het was een kruising Tibetaanse Terrier
Maar goed, ze hebben hem gekocht als Boomer en het was echt een heel leuk speels beest. Veel mensen vragen ook waar ze hem hebben gekocht en of ze nog meer nestjes van dat 'ras' krijgen.

Maar goed, ze hebben hem gekocht als Boomer en het was echt een heel leuk speels beest. Veel mensen vragen ook waar ze hem hebben gekocht en of ze nog meer nestjes van dat 'ras' krijgen.
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Chiva werd 11 jaar geleden ook aangeprezen als een echte 'boomer'. Sinds het forum geloof ik echter dat ik in het bezit ben van een echte 'swiffer'.

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De naam boomer wordt al lange tijd gebruikt voor kleine harige hondjes
, wij hebben Snoepie bijna 10 jaar geleden al als "boomer" gekocht.
10 jaar geleden wisten wij nog niet beter 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
ja leuk hoor, steeds meer mensen die "boomers" gaan fokkenjidde schreef:vind ik dus ook! Het is nu echt een modeverschijnsel geworden 8Omademoiselle schreef:ja nogalyamie schreef:ja dat bedoel ik.........stom....mademoiselle schreef:tegenwoordig word de benaming "boomer" zelfs als ras gebruikt 8O

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom 
Hij is onder andere herder van schapen en vee, politiehond, waakhond, gezelschapshond en hij werd in oorlogstijd ook gebruikt als boodschappenhond. Het is een dappere hond die uitstekend zelfstandig kan werken, en die zowel tegen de warmte, de koude en ruw weer bestand is. Deze honden kunnen in hun ééntje een hele kudde aan, doordat ze beschikken over natuurlijke waakinstincten en herderskwaliteiten. Een echt hoogstintelligent diertje dus wat mij betreft DE boomer.

Hij is onder andere herder van schapen en vee, politiehond, waakhond, gezelschapshond en hij werd in oorlogstijd ook gebruikt als boodschappenhond. Het is een dappere hond die uitstekend zelfstandig kan werken, en die zowel tegen de warmte, de koude en ruw weer bestand is. Deze honden kunnen in hun ééntje een hele kudde aan, doordat ze beschikken over natuurlijke waakinstincten en herderskwaliteiten. Een echt hoogstintelligent diertje dus wat mij betreft DE boomer.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon de gos d' atura dus.......hoef je geen boomer te noemen, beestje heeft al een naamMARC_S schreef:De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Desi
- Actief
Was Boomer vroeger niet een serie, net als Lassie? Volgens mij komt die naam daar vandaan. Net als ze Schotse Collies Lassiehonden noemen.
Laatst gewijzigd door Desi op 26 mei 2004 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
MARC_S schreef:De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom
Marc, wat dacht je van de Hollandse Smoushond? Lijkt mij ook een voorbeeld van een rashond die voor een Boomer kan worden uitgescholden. Dit was eerlijk gezegd het ras dat meteen in mij opkwam

Overigens komt dit volgens mij voort uit het feit dat er een film/serie was over een hondje van eerder genoemd type. Hondje in de film heette Boomer.

-
- Erelid
- Contacteer:
Dan zou de pyrenese herdershond volgens jou visie ook een 'Boomer' zijn?Branka schreef:MARC_S schreef:De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom
Marc, wat dacht je van de Hollandse Smoushond? Lijkt mij ook een voorbeeld van een rashond die voor een Boomer kan worden uitgescholden. Dit was eerlijk gezegd het ras dat meteen in mij opkwam![]()
Overigens komt dit volgens mij voort uit het feit dat er een film/serie was over een hondje van eerder genoemd type. Hondje in de film heette Boomer.

pyrenese herdershond

Peace sells, but who is buying?
- Annet
- Zeer actief
In mijn herinnering zag hij er inderdaad uit als een ruwharige foxterrier, bont gevlekt dus. Maar bij Google vond ik dit:

(Gevonden op http://members.libcom.com/boomer/.)
En ergens vond ik deze omschrijving: 'Part terrier, cocker spaniel with the wooly coat of an English sheep dog'. 't Zou leuk zijn als die serie nog eens herhaald zou worden ...

En ergens vond ik deze omschrijving: 'Part terrier, cocker spaniel with the wooly coat of an English sheep dog'. 't Zou leuk zijn als die serie nog eens herhaald zou worden ...
-
- Erelid
- Contacteer:
Laat ik nou net een kruising Cairn met cocker hebben.Annet schreef:In mijn herinnering zag hij er inderdaad uit als een ruwharige foxterrier, bont gevlekt dus. Maar bij Google vond ik dit:

- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Dan hebben wij dus de BoomerMARC_S schreef:De enige echte boomer is de gos d'atura, een Spaans herdershondje met extreem veel goede kwaliteiten. Raszuiver en dus met stamboom

groetjes monique
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
een boomer is inderdaad een naam van een film hondje, en dat was een harig bastaardje, dus alles wat harig is en rasloos nomen ze Boomer, ze worden zelfs verkocht als "raszuivere Boomerhondjes" :cry2:
Dat is hetzelfde als ze zeggen wat voor een hond heb jij, nou ik heb een Lassie hond of een Commissaris Rex, wat dacht van het cesar hondje of het Page hondje 8O
Groetjes Yvonne
Dat is hetzelfde als ze zeggen wat voor een hond heb jij, nou ik heb een Lassie hond of een Commissaris Rex, wat dacht van het cesar hondje of het Page hondje 8O
Groetjes Yvonne
-
- Erelid
- Contacteer:
- Desi
- Actief
Ik ken een Caesarhondje. Dat is mijn grote vriend, een Westy die vernoemd is naar het hondje van de reclame. Maar we noemen hem ome Cees. Zo'n stoere hond :Ikyloes schreef:een boomer is inderdaad een naam van een film hondje, en dat was een harig bastaardje, dus alles wat harig is en rasloos nomen ze Boomer, ze worden zelfs verkocht als "raszuivere Boomerhondjes" :cry2:
Groetjes Yvonne
Maar ik noem Westys tegenwoordig dus Ceeshond, omdat Cees zo heet. Nu dacht mijn vriend dat Westys Keeshonden waren ipv echte Keeshonden

Je kunt mensen dus alles wijsmaken

- de leeuw
- Actief
Yep, zoals jullie allemaal al zeggen, het is gewoon een kruising, en meestal zijn het harige hondjes, een echt ras is het niet, maar ze zijn wel heel erg cjutie. En dat is ook de reden waarom wij er een hebben.
Maar al zou de naam Zwabber zijn, maakt het ons niet uit hoor, het gaat gewoon om het hondje.
Maar al zou de naam Zwabber zijn, maakt het ons niet uit hoor, het gaat gewoon om het hondje.

Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
-
- Erelid
- Contacteer:
Ze zijn zeker heel erg leuk, mijn vriendin heeft er 2. Ze heeft er toendertijd echter wel de hoofdprijs voorbetaald. (300 euro)de leeuw schreef:Yep, zoals jullie allemaal al zeggen, het is gewoon een kruising, en meestal zijn het harige hondjes, een echt ras is het niet, maar ze zijn wel heel erg cjutie. En dat is ook de reden waarom wij er een hebben.