Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shi Tzu's ???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Shi Tzu's ???

Ongelezen bericht door Agnes »

Zijn er hier ook eigenaren van Shi Tzu hondjes op het forum aanwezig?

Ik ben benieuwd. Misschien kan ik nog wat tips en wetenswaardigheden krijgen van doorgewinterde Shi Tzu eigenaren.
:ok:
Groetjes, Agnes & Indy
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

shih tzu

Ongelezen bericht door dana »

hier een 'doorgewinterde' shih tzu eigenaar die niet zovaak reageert maar wel veel leest op het forum.
ik heb 9 september mijn shih tzu kaylee in laten slapen omdat ze al ruim 2 jaar zwaar nierpatient was en voor de 2 de keer een leverontsteking had.de eerste leverontsteking is over gegaan na 2 keer utrecht en een hoop getob maar de 2 de keer wilde ze zelf niet meer :cry2: .ze is 8 jaar geworden.
nu heb ik nog dana en zij wordt in maart 3 jaar.
kaylee was grijs/wit en dana is goudblond met wit.
twee totaal verschillende hondjes van karakter,kaylee was een echte eigenheimer.zolang alles ging zoals zij wilde niks aan de hand maar zodra het anders ging kwam haar koppige oosterse karakter naar boven :mrgreen: .zo had ze er echt een hekel aan om aan de riem te lopen . dana is veel flexibeler en is een echt doehondje. met haar heb ik ook aardig wat cursussen gehoorzaamheid gedaan wat ze heel leuk vind.
ze heeft echt af en toe de :pffff: van de shih tzu want de een mag haar buiten wel aaien en een ander loopt ze straal voorbij :mrgreen:
ik had 4 hondjes 2 shih tzu's 1 yorkie en een cavalier en ik ben in 3 maanden tijd 2 hondjes verloren omdat ze allebei ernstig ziek waren :jank: .ik mis mijn 2 meiden vreselijk....
ik had 4 teefjes en nooit problemen onder elkaar gelukkig.
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Wij hebben een shih tzu van nu 7 maanden.
En nu willen wij niet meer anders. Wat een heerlijk hondje is het, echt alleen maar genieten.
Maar dat wij doorgewinterde eigenaars zijn van shih tzu's kan ik niet zeggen, want dit is onze eerste shih tzu. Dus tips of wetenswaardigheden heb ik niet voor je. Maar ben wel benieuwd naar tips of wetenswaardigheden.

Hoi Esther,
het is al verdrietig als je een hond verliest door een ziekte, maar twee hondjes is extra zwaar. Wat zal het een stuk stiller zijn in huis. Ik wens je alsnog sterkte.
groetjes monique
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Jeetje Esther,

Wat erg zeg ... ik kan me voorstellen dat je dan kapot gaat van verdriet. :cry2: Blegh. Ik moet er even niet aan denken zeg ... brrrrrrrrr ..... in ieder geval wel heel veel sterkte toegewenst! Ik kan alleen geen foto zien in je onderschrift, klopt dat?!

Ik kan meteen wel wat vragen ... ik ga zeer regelmatig met het dametje naar buiten maar ze is niet echt een wandelaar. Is dat gewoon bij pupjes en komt dat nog, of is het iets van de Shi Tzu?! Het is jammer dat je nog niet echt met haar kan wandelen. Soms na lang aandringen en maar roepen loopt ze wel eens een stukje. :?

Maar volgens mij kan je haar achter je aan sleuren aan d'r riempje en blijft ze nog zitten/liggen of stil staan maar dat doe je ook niet.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik ga vandaag even bellen voor een puppycursus ...
Groetjes, Agnes & Indy
dana
Actief
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

shih tzu

het is ook niet te bevatten hoor 2 hondjes verliezen in zo'n korte tijd :cry2: . heel vaak heb ik het gevoel dat ze er nog gewoon zijn want je bent zo gewend aan 4 meiden.het moeilijkst heb ik het als de bel gaat want mijn yorkie ging vreselijk uit haar dak en nu is het stil blech.

de shih tzu is absoluut geen hondje om te dwingen want dan gooien ze de kont tegen de krib :mrgreen: .
dus probeer het buiten zo leuk mogelijk voor haar te maken.
draag haar desnoods een stuk de heenweg en laat haar terug lopen.
ik heb met allebei geen problemen met lopen gehad maar ja ze hobbelden met de rest mee.
maar met een vrolijk gek stemmetje kom je vaak ook een eind maar ga haar niet meesleuren want dan wil ze straks helemaal niet meer.
op een puppiecursus leert ze het ook wel hoor.
het is een heerlijk ras en lekker eigenzinnig.
de foto in mijn onderschrift moet ik maar weer proberen te voorschijn te toveren ;)
Afbeelding

Groetjes van Esther
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zaterdag ga ik naar de puppycursus .... en ik lok haar nu ook wel met een balletje met belletje er in ... af en toe gooi ik die vooruit en dan rent ze er wel achter aan en soms laat ik het belletje horen en komt ze ook aanrennen. Ach ... het komt vast wel.
Groetjes, Agnes & Indy
indytje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door indytje »

jaaaaaa ik heb ook een shih tzu pup van 14 weken.
maar lopen is geen probleem vindt het geweldig buiten maar ik heb er ook nog een rottweiler bij dat scheeld misschien wel omdat hij daar achteraan rent
groetjes indy en gizmo
dana
Actief

shih tzu

tuurlijk komt het goed :ok: niet iedere pup vind het gelijk geweldig buiten.dana is ook helemaal idolaat van die kleine tennisballetjes met een belletje erin,het is nog net geen obsessie :-D
Afbeelding

Groetjes van Esther
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vandaag naar puppycursus geweest, en "geleerd" hoe haar te lokken. Met commando en wat lekkers. Nu maar kijken of het z'n vruchten af gaat werpen.

Ze vertelden ook dat als madam gaat zitten ik zachtjes door moet blijven lopen en dat ze vanzelf mee gaat lopen. Maar net heeft ze het vrij lang (zeg maar érg lang) volgehouden om op haar reetje te blijven zitten ... hmmmmm :roll: Het lijkt zo zielig maar het schijnt wel te werken ....

En Indy .. ik zie geen foto?! Klopt dat? Ik ben natuurlijk wel heel nieuwsgierig. Is Indy je eigen naam of van de hond? Toevallig zeg .....
Groetjes, Agnes & Indy
indytje
Vaste gebruiker

ik krijg de foto niet erop heb ook geen apparte site waar ik hem op kan zetten.
maar indy zo heet de rottweiler en gizmo is een shih tzu reutje
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Och wat een droppie, Agnes!

ik ben een beetje laat maar heb ook een Shih Tzu mix weliswaar, de Shih Tzu zit er het meest in.

Heerlijk hondje
Ik ben helemaal verliefd :I

De foto is nog van hem als pup, ben nog niet zo handig met foto´s, is van een CD rom, gedraaid ed maar niet geknipt zoals je ziet.

Bob is van 11 sept 2002.

Leuk te lezen over de eigenzinnigheid :ok:

Ik zit op behendigheid met Bob en hij maakt er echt een feestje van als ie los is. Ziet er prachtig ondeugend uit ;) is eigenlijk niet de bedoeling :?
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Een ex-shih tzu eigenaar.

Heb twee (stamboom) shih tzu's gehad en heb nog steeds een zwak voor het ras maar ben door alle problemen in het ras ben ik ermee gestopt. ( Beide niet ouder geworden van 2 jaar)

Een shih tzu is een oosters ras dat houdt in dat ze niet altijd doen wat jij wilt, MAAR ze testen je ook uit. Het heeft niet te maken met een speciale aanpak maar erg consequent zijn. Als je nu met de pup hem steeds moet lokken blijft dat gedrag er ook als je ook maar een haartje breedte toegeeft. Houdt dus in als hij niet zelf normaal mee gaat lopen dat hij/ zij dit gedrag gewoon blijft houden.

Bij shih tzu heb ik altijd de ervaring gehad om als ze wat ouder zijn MIJN zin door te drijven. Wat inhoudt ze op het grasveld gewoon meenemen. Niet agressief of hard trekken of dergelijk maar gewoon dwingend meenemen en een ding wat ik geleerd heb is dat hun Oosterse wil daar niet tegen kan en dat ze uiteindelijk mopperend mee gaan lopen, misschien zelf JANKEN aan de riem. :twisted: En als we dan gingen lopen beloonde ik alleen het gedrag wat ik wilde, dus meelopen zonder te emmeren leverde een beloning op en ik heb daardoor altijd leuke en gezellig shih tzu's aan over gehouden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

O ja nog een ding, als iets met pup af aan NEEN is dan blijft het zijn hele leven NEEN. Dus niet voor een keertje ach toe maar want een shih weet wat hij wil en hoe hij het wil krijgen (het liefst op een presenteerblaadje)

Heel veel plezier met je pup!!!! :E
Maria

ps het is wel shiH tzu :pffff:
EvavT

Oh wat erg dat ze niet ouder dan 2 geworden zijn :jank:

Moet er niet aan denken :cry:

Ik heb een mixje (zeg maar gerust mix, 11 kg!). Het is goed om te lezen dat ze zo'n eigen koppig willetje hebben, dat had ik ook al ondervonden.
:?
Toch vind ik die ondeugendheid wel iets schattigs hebben ;) NIET ALTIJD natuurlijk want het kan ook gevaarlijk zijn. En het is niet de bedoeling :twisted:
Ga nu flink aan het trainen om ervoor te zorgen dat HIER ook HIER is en niet snuffel snuffel wat is het allemaal interessant hier.

Ik vind het prachtig hoe hij af en toe een knuffel komt halen, over mijn been gaat hangen of op mijn voeten slaapt. Hij is net te groot geworden om lekker op schoot te kunnen slapen :? ernaast en deels erop lukt wel.

Ook wil hij overal op hoogtes zitten, rangorde!!!!!!
Maar dat doet ie niet uiteraard als we op een terrasje zitten. Dan zit ie lekker onder tafel mee te kijken :-D

Wat doen jullie allemaal met je Shih Tzu's?
Wandelen, fietsen, hondensport?

Ik wandel uiteraard met hem, ook veel los in het bos, hij gaat mee op de fiets in de mand (vastgemaakt!) achterop, dan zet ik hem er af en toe in het bos uit, we doen behendigheid en ik heb puppy en 1ste vervolg gedaan.
Wil nu gehoorzaamheid en behendigheid gaan doen, even uitvogelen hoe en wat. Helaas de HSV waar ik nu train is enkel op ma-av.
Anders zijn er hondenscholen....
Of ik moet een stuk verder gaan reizen
twee verschillende scholen is het ook niet lijkt mij en deze bevalt me nu goed :? :zwaai: :zwaai:
cuatro
Actief

Het is de bedoeling om behendigheid te gaan doen. Maar we moeten eerst de EG 2 met goed gevolg doorlopen. En dan kijken of ze het leuk vindt.

Ik verwachtte trouwens niet dat ze het zo goed zou doen met de EG 1.
Ze vindt het leuk om te doen. Ze leren ontzettend snel is mij opgevallen.

Het valt mij trouwens op dat onze Shih Tzu veel meer mag van onze herdershonden dan dat ze van elkaar kunnen hebben. Alhoewel onze witte beardie altijd zeer lief is met andere honden. Een echte underdog.
Zo springt ze elke hond in de nek als deze druk zijn omdat we gaan wandelen. Dat hoeven ze bij elkaar niet te doen dan is het vechten.
groetjes monique
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is een kruising Shih Tzu. Benno is gewoon een grappige hond :mrgreen: Altijd vrolijk en zo gek als een deur :P
Ik heb met Benno gehoorzaamheid en flyball gedaan. We hebben gehoorzaamheid getraint tot en met GG1 niveau (alleen dat hebben we niet gehaald). Flyball heeft hij een tijdje gedaan. Ik ben met allebei gestopt omdat hij er niks (meer) aan vond. Hij vindt het allemaal wel best. Hij gaat liever mee wandelen om in de poep te rollen of gaat in een mandje mee op de fiets. ongeveer 1 keer in de week train ik nog met hem en dat gaat met de nodige blafjes maar dat vindt hij nog wel leuk ;)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
dana
Actief

shih tzu

ik vind mijn shih tzu's ( nu helaas nog 1 er is er 1 overleden) de makkelijkste hondjes die ik gehad heb kwa karakter.
wij zeggen altijd daar kan je er wel 20 van kan hebben :mrgreen:
ze lopen niet weg,zijn niet snel onder de indruk,geen jachtinstinct,kunnen met iedereen en alles door 1 deur..... ik vind het een makkelijk ras.
met dana heb ik ook getraint en ook behendigheid gedaan maar ze springt niet graag helaas dus houdt het op.
Afbeelding

Groetjes van Esther
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Het nadeel van een shih tzu vind ik de korte neus. Ze hebben het erg snel warm, Benno ook. Dit is voor mij een reden om geen (kruising) shih tzu meer te nemen.

indytje
Vaste gebruiker

nou komt eindelijk de foto dan :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

:I

cuatro
Actief

Ik vind ze onweerstaanbaar :I
groetjes monique
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

ikzelf heb er geen 1 , maar wil er wel eentje .ik heb al een herder teef en zou graag een reutje willen. als ik jullie fotoos zie , zit ik al te genieten :-D
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
EvavT

Re: shih tzu

dana schreef: ze lopen niet weg,
ik wilde dat ik dat kon zeggen :?

Bobje gaat als een speer naar andere honden toe en ik kan hem dan op gaan vissen
Verderop woont een Shih Tzu mixje, die rent er ook vandoor.

De rest, inderdaad allemaal herkenbaar :ok:
EvavT

Lysette schreef:Het nadeel van een shih tzu vind ik de korte neus. Ze hebben het erg snel warm, Benno ook. Dit is voor mij een reden om geen (kruising) shih tzu meer te nemen.
Komt het door de korte neus dat ze het zo snel warm hebben???
Da's inderdaad lastig.
Vorig jaar naar Noordwijk, hij was toen 9 maanden, het was warm weer en ik kon hem dragen toen we vanuit het hondenstrand terug liepen naar het centrum
Mijnheer had het te warm :? ik nadien ook :? ;)
EvavT

heerlijk ras! :ok:

ik zal me nog eens gaan verdiepen in de foto's hier neerzetten :?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Lysette schreef:Het nadeel van een shih tzu vind ik de korte neus. Ze hebben het erg snel warm, Benno ook. Dit is voor mij een reden om geen (kruising) shih tzu meer te nemen.
Komt het door de korte neus dat ze het zo snel warm hebben???
Da's inderdaad lastig.
Vorig jaar naar Noordwijk, hij was toen 9 maanden, het was warm weer en ik kon hem dragen toen we vanuit het hondenstrand terug liepen naar het centrum
Mijnheer had het te warm :? ik nadien ook :? ;)
Ja de lucht kan minder gekoelt worden. Benno heeft het met 20 graden na 20 minuutjes lopen al kei warm, dan moet ie ff in een plas gaan liggen en dan kan ie weer ff door :p:

EvavT

Dus de neuslucht koelt de hond af????

Wist ik niet :roll:

Dacht dat het door zijn dichte vacht kwam :? :zwaai:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Dus de neuslucht koelt de hond af????

Wist ik niet :roll:

Dacht dat het door zijn dichte vacht kwam :? :zwaai:
Deels. Als ze een langere neus hebben dan heeft dat meer tijd om gekoelt te wordne. Weet niet precies hoe het zit hoor :mrgreen:
Maar Benno heeft net zo'n dikke vacht als Floor maar veeel sneller warm. Job heeft het ook niet zo snel warm. Scheelt echt veel!

EvavT

Hoevaak wassen jullie je Shih Tzu? :zwaai:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

afhankelijk van het haartype en lengte. Heb je een langharige shih tzu dan toch wel 1 a 2 weken wassen kortharig kan je het langer uitstellen.

Maria.
EvavT

karakter volgens de Shih Tzu club:

De oosterse afkomst komt ook duidelijk tot uiting in het karakter: de Shih-Tzu is over het algemeen hooghartig, eigenwijs en bepaalt zelf het liefste wat er weI of niet moet gebeuren. Op bevelen reageert hij nauwelijks, op vriendelijk gevraagde verzoeken gaat hij meestal in nadat deze op redelijkheid zijn getoetst. De Shih-Tzu is bovenal vriendelijk en wie met zijn of haar Shih-Tzu een goede band opbouwt zal er een fijne huisgenoot aan hebben. Ook voor kinderen is de Shih-Tzu vriendelijk, als de kinderen ook vriendelijk voor hem zijn.....

Hooghartig herken ik niet in Bob, 't is ook een mix natuurlijk..
Dat ie zelf wil bepalen wat er gebeurd is zéér herkenbaar. Vriendelijke verzoeken????????herkennen jullie dit?
Ik straf Bob eigenlijk nooit, werk voornamelijk positief. Soms ben ik wel kwaad als ie niet luistert, dan merkt ie dit wel aan mijn stem. Dit werkt soms toch wel...... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”