Ik ben benieuwd. Misschien kan ik nog wat tips en wetenswaardigheden krijgen van doorgewinterde Shi Tzu eigenaren.

Moderator: moderatorteam
ik wilde dat ik dat kon zeggendana schreef: ze lopen niet weg,
Komt het door de korte neus dat ze het zo snel warm hebben???Lysette schreef:Het nadeel van een shih tzu vind ik de korte neus. Ze hebben het erg snel warm, Benno ook. Dit is voor mij een reden om geen (kruising) shih tzu meer te nemen.
Ja de lucht kan minder gekoelt worden. Benno heeft het met 20 graden na 20 minuutjes lopen al kei warm, dan moet ie ff in een plas gaan liggen en dan kan ie weer ff door :p:EvavT schreef:Komt het door de korte neus dat ze het zo snel warm hebben???Lysette schreef:Het nadeel van een shih tzu vind ik de korte neus. Ze hebben het erg snel warm, Benno ook. Dit is voor mij een reden om geen (kruising) shih tzu meer te nemen.
Da's inderdaad lastig.
Vorig jaar naar Noordwijk, hij was toen 9 maanden, het was warm weer en ik kon hem dragen toen we vanuit het hondenstrand terug liepen naar het centrum
Mijnheer had het te warmik nadien ook
![]()
Deels. Als ze een langere neus hebben dan heeft dat meer tijd om gekoelt te wordne. Weet niet precies hoe het zit hoorEvavT schreef:Dus de neuslucht koelt de hond af????
Wist ik niet![]()
Dacht dat het door zijn dichte vacht kwam![]()
: