Baily schreef:Angeniet schreef:MARC_S schreef:Mn de Spaanse straathonden met windhond, podenco en huskie zijn om door een ringetje te halen, stuk voor stuk mooier dan elk ras dat ik ken

Echt wel, daar kom ik steeds meer achter
Niet alleen is Izzy een schoonheid door haar herder/husky/tikkie windhond mix, bovendien heeft ze een geweldig karakter en een groot gevoel voor humor!
Voor mij is ze echt een van de meest unieke honden.
Zoals jouw Izzy, zo worden de pups uiteindelijk ook die ik in opvang heb gehad. Ik vind ze zo mooi. Mag ik trouwens vragen of jouw hond los kan en welke opvoeding (wat voor manier) jouw hond heeft gehad. Ben je daar met de Husky mix nog speciale problemen me tegengekomen?
Izzy is sinds september vorig jaar bij mij en het is eigenlijk ongelooflijk om te zien hoe ze zo ontzettend is veranderd in zo'n korte periode.
De eerste maanden heb ik haar zoveel mogelijk met rust gelaten, eerst maar eens goed laten acclimatiseren in dit kikkerlandje.
Ze was verschrikkelijk onrustig, sloperig, alles jatten etc.
Ik heb haar bewust tijdens die sloopperiode
niet in de bench gehad, dan zou ik haar kapot hebben gemaakt, vermoed ik. Ben ook niet zo'n benchtype, maar dat daargelaten.
Wel heb ik in die eerste week flink "hier" geoefend, want ik wilde haar graag los laten lopen: ze is één brok energie, ze heeft het echt nodig om flink te kunnen rennen. In het begin nam ze nog wel eens de benen, ik moest haar echt leren vertrouwen. Totdat ik een keertje zag dat ze haar roedel wel degelijk heel goed in de gaten houdt. Nu blijft ze lekker in de buurt scharrelen. Haar in het bos loslaten durf ik echter niet, dan kan ik wel een paar uur geduld hebben, vrees ik
Ze werkt graag, ze pikt heel veel dingen ongemerkt op en ze heeft zich ontwikkelt tot een hele vriendelijke en slimme hond met een aanhankelijk karakter. Een stabiele tante, zelfstandig, erg alert en een tikkeltje waaks. Haar jachtinstinct waardeer ik ietsje minder, en waarschijnlijk zal ik dat er nooit helemaal uit krijgen.
Steeds meer ben ik me ervan bewust dat ik met Izzy een wereldhond heb gekregen, met haar heb ik bijzonder weinig problemen!
Alleen met de katten blijft het moeilijk, dat is eigenlijk het enige.
Wat een lofzang op Izzybizzy.......
Kan er echt niks anders van maken