heb geloof ik wat los gemaakt met mn opmerking over witte honden (die dus niet wit horen te zijn

)
gelukkig heb ik een ras waarbij dat soort "afwijkingen" niet voorkomen, maar zou dat wel zijn, dan zou ik idd zo'n hondje bij de geboorte in laten slapen om redenen die al eerder genoemd zijn (angst agressie door onverwachte benaderingen die hij niet aan hoort komen, moeilijk contact mee te krijgen, bijkomende medische problemen (heb daar toch ook al veel over gehoord) maar moet zeggen dat het niet echt materie is waar ik me in verdiept heb omdat het bij mijn ras dus niet voorkomt)
miskleuren kennen wij niet bij de mechelaar, zeker binnen de werklijnen die ik ga fokken niet, aangezien ik dus op werkcapaciteiten selecteer en niet zo zeer op uiterlijk
zoals ik al eerder aangaf zou ik pups die het zonder medische ingrepen niet redden idd in laten slapen,
WAAROM

omdat ik van mening ben dat ik een gezond en sterk ras fok waarbij ik dus bezig ben met verbetering van het ras en pups die al op zo'n jonge leeftijd zoveel ingrepen nodig hebben zijn nou niet echt te scharen onder de noemer gezond en sterk
"mijn" ras is dan ook wel een ras wat redelijk dicht bij de natuur staat en wat qua voortplanting ed ook weinig hulp nodig hebben (alle honden hier die voor de fok gebruikt gaan worden (zoals het nu hier de planning is) komen voort uit lijnen die nog volledig zelfstandig werpen en waarbij de pups idd geselecteerd worden op "het recht van de sterkste" waarbij dus de minder sterke het niet redden omdat ze dus zeer waarschijnlijk niet gezond genoeg zijn, anders redden ze het wel, t formaat is nl geen criterium, maar karakter en gezondheid wel in dit geval)