Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwakke puppen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

yamie schreef:
Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef: Eline stelde de vraag hoe Mol over miskleuren dacht. Die komen bij de BM niet voor, maar geen of rood masker wel en dat is een fokuitsluitende fout. Heeft net als miskleuren niets met gezondheid te maken.
ja oke dat snap ik, maar is er niet een verschil tussen miskleuren die ook vaak problemen opleveren, ..dus te witte honden enz....?
Witte honden die dat niet horen te zijn (dus bijvoorbeeld doggen, boxers ed.) kunnen inderdaad problemen geven, maar andere miskleuren zijn net zo gezond of ongezond als andere honden.
oke, dan denk ik dat, oehh gevaarlijke uitspraak maar dat mol dat ook zeker bedoelt, .......... :-D
:?: :?: :?:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef:
yamie schreef: ja oke dat snap ik, maar is er niet een verschil tussen miskleuren die ook vaak problemen opleveren, ..dus te witte honden enz....?
Witte honden die dat niet horen te zijn (dus bijvoorbeeld doggen, boxers ed.) kunnen inderdaad problemen geven, maar andere miskleuren zijn net zo gezond of ongezond als andere honden.
oke, dan denk ik dat, oehh gevaarlijke uitspraak maar dat mol dat ook zeker bedoelt, .......... :-D
:?: :?: :?:
oeh moeilijk terug lezen.................ik ging ff er van uit dat deze vraag op het antwoord van mol kwam....
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

v.d Lupinehof schreef:
crutz schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Eline* schreef: Dat snap ik ook Mol. Maar dan heb je het dus inderdaad over een produkt en als het niet voldoet moet het in dit geval dood.
Als je het zo stelt lijkt het dus in mijn ogen een hele kleine stap om bv miskleuren ook in te laten slapen, want ze voldoen ook niet.
Hoe sta je daar dan tegenover?
redden ze het niet, dan redden ze het niet zo gaat het hier is dat zielig?
nou schiet mijn dan maar lek want er word aan alle kanten greoepen het moet natuurlijk blijven KI is uit den boose keizersnede mag niet, maar als je methote sterkste overleven doet dan is het ook weer niet goed.

mol 8)
idd, redden ze het niet dan redden ze het niet, dat is ook mijn gedachte
ga niet tot in de treuren met een pup dokteren zodat die misschien wel wat ouder wordt dan een paar dagen, maar dan de rest van zn leven vol met medicatie gedouwd moet worden omdat hij het anders toch niet red

miskleuren is HEEL IETS ANDERS, want dat zijn honden die gewoon een goed en gezond leven kunnen hebben (ff volledig witte daargelaten) zonder daar in gehinderd te worden door bepaalde beperkingen
kijk en daar komt het euvel want dan gaan we een heel andere kant op maar goed
im mijn ras ken ik geen miskleuren,maar als ik boxers zou fokken ja dan zouden witte boxer nooit het daglicht zien nee.

mol 8)
Jaja dat weten we Mol dat jij witte Boxers zou afmaken, eigenlijk vreemd??De witjes zijn meestal groter en sterker dan de gekleurde broertjes en zusjes?Dus in feite maak jij ook gezonde hondjes dood omdat in jouw ogen niet aan een door de mens verzonnen rasstandaard voldoen, als ze niet doof zijn is er geen probleem, de meeste witjes blijven gezonder en sterker dan hun gekleurde soortgenootjes dus dan maak jij een compleet gezonde pup af, omdat je dan in jouw ogen geen goed "kwaliteitsproduct" hebt om te verkopen?
Dat is ergens krom, nog steeds is er geen bewijs dat witjes ongezonder zijn, ze kunnen doof zijn, maar meer ook niet, dat fokkers de meest erge ziektes de witte boxers toedienen is een zwak excuus om ze in te laten slapen zodat niemand ziet dat hun zgn een 'onzuivere' Boxer hebben gefokt??Wit krijg je er als je de rasstandaard wilt behouden nooit uit, dan gaat het ras juist achteruit dus Mol als je de Boxer zou fokken dan moet je wit behouden als jij een goede lijn wilt behouden, de duitsers haalden het wit eruit maar kregen steeds meer Boxers die gewoon te iel en te klein bleven, zijn wel mooi maar kunnen niet tippen aan de nederlandse Boxers die dus wel het wit erin houden.En dus maak je hem af omdat het een noodzakelijk kwaad is om het ras te behouden en daarna spuit erin en weggooien, toch?
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:En wat is jouw oplossing dan? Wat moet er gedaan worden met al die dove honden van een toch al niet zo heel makkelijk ras?
Al die dove honden???Hoe kom je daarbij??Ik ken fokkers die zelfs in 20 jaar niet 1 dove hebben gehad??Dat doofheidsgehalte valt dus wel heeeel erg mee, in feite praat je nu ook met de massa mee die denkt dat elke witte Boxer doof is, de meesten denken omdat hij wit is dus gelijk maar doof is, dat is dus echt onzin.Hij voldoet niet aan de rasstandaard en veel fokkers willen zgn. 'raszuivere' Boxer hebben en dus dichten ze de witte boxer van alles toe, spondylose en hart en knieproblemen is een groter probleem en die komen echt niet van de witjes af hoor?De witjes kunnen doof zijn, maar het gebeurt echt maar zelden, hd en hart of knieproblemen veel meer, dan kun je beter iedere boxer afmaken bij de geboorte??Maar het is puur de rasstandaard en hun eigen ego strelen om te laten zien dat hun een geweldige lijn zgn. hebben :roll:
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:HD, hart- of knieproblemen geven niet bij voorbaat een astronomisch risico op gedragsproblemen en angstagressie.

Verder kan een witte boxer in elk bont nest geboren worden en dat weet elke boxerfokker dus met verbergen om de lijn te complimenteren heeft het niets te maken.
Verder vind ik je opmerking over met de massa meedenken uit jouw mond nogal lachwekkend. Ik heb hier geen modegril in huis rondlopen.

Het percentage is trouwens helemaal niet laag. Witte boxers in elk 4e nest en daarvan is rond de 20% doof. Wat je meevallend noemt zeg! Dat zijn dus wel pups die je mag gaan opvoeden zonder ze ooit te kunnen roepen of verbaal corrigeren. Veel succes.
Er zijn al niet zo bar veel mensen die een beetje boxer aankunnen en de mensen die het kunnen zitten niet op een dove hond te wachten. Die komen bijna altijd bij mensen terecht die niet weten waar ze aan beginnen. Met alle gevolgen van dien. Gevolgen die vooral voor de hond rampzalig zijn.
Ik zeg toch niet dat je met de massa meeloopt, je uitspraken leken er wel op dat je net zo dacht??Die 20% is echt uit de lucht gegrepen Martijn, sorry maar die cijfers zijn echt kolder.
En een witte boxer die evt.doof is heeft geen angstagressie,maar in jouw ogen mag een Boxerpup die wit en gezond is dus afgespoten worden en een mooie gestroomde aan de rasstandaard voldoene boxer met hartafwijking en dergelijke mag in leven blijven??Dat vind ik vreemd klinken, jij bent toch niet zo voor zomaar afspuiten en weggooien?Een witte boxer boxer die gezond is heeft ook het recht te leven, dacht ik dus Martijn jij spuit ze dus dan ook af??Zo niet, waarom laat e dan overkomen dat ze dus niet goed genoeg zijn om ze te laten leven?En als een witte boxer doof is als pup zal deze toch meestal ingeslapen worden dus komen ze niet in die verkeerde handen terrecht, een witte Boxer is dus niet ongezonder of slechter dan de gekleurde rasgenootjes dus is het nog steeds de standaard, de zwarte boxer is ook uitgestorven omdat hij gewoon niet erkend werd, heeft ook helemaal niks met gezondheid te maken?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Hutsje schreef:
v.d Lupinehof schreef:
im mijn ras ken ik geen miskleuren,maar als ik boxers zou fokken ja dan zouden witte boxer nooit het daglicht zien nee.

mol 8)
Wat zou jij dan met pups doen zonder masker of met rood masker?
wat ik er mee zou doen,niks er zit geen risico aan dat hondje dat hij/zij doof is
ik zou er alleen geen stamboom op aan vragen

mol 8)
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
is een pup zonder masker een miskleur?? in de defintie van ze zouden qua fok of gezondheid minder zijn?
Eline stelde de vraag hoe Mol over miskleuren dacht. Die komen bij de BM niet voor, maar geen of rood masker wel en dat is een fokuitsluitende fout. Heeft net als miskleuren niets met gezondheid te maken.
Het lukt dus niet om stambomen bij de pups te krijgen waarvan 1 van de ouders geen/rood masker heeft?. Ik bedoel er staat fokuitsluitende,
Mol
Zeer actief

majelle schreef:
Hutsje schreef:
yamie schreef:
Hutsje schreef: Wat zou jij dan met pups doen zonder masker of met rood masker?
is een pup zonder masker een miskleur?? in de defintie van ze zouden qua fok of gezondheid minder zijn?
Eline stelde de vraag hoe Mol over miskleuren dacht. Die komen bij de BM niet voor, maar geen of rood masker wel en dat is een fokuitsluitende fout. Heeft net als miskleuren niets met gezondheid te maken.
Het lukt dus niet om stambomen bij de pups te krijgen waarvan 1 van de ouders geen/rood masker heeft?. Ik bedoel er staat fokuitsluitende,
nou volgens mijn is dat gewoon mogelijk hoor het zijn richt lijnen van de RV maar als je daar buiten om fokt zou je dus gewoon stambomen kunnen aanvragen op hondjes waar van1 uoder dier rood masker of geen masker heeft

mol 8)
majelle
Zeer actief

Ja dat is dan hetzelfde als bij boxers,
Maar wat staat er op een stamboom van een bull zonder masker? NEK of niet?
Mol
Zeer actief

majelle schreef:Ja dat is dan hetzelfde als bij boxers,
Maar wat staat er op een stamboom van een bull zonder masker? NEK of niet?
nou ik weet niet wat er daar op staat ik weet wel dat er bij rood masker gewoon rood op de stamboom staat

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

v.d Lupinehof schreef:
Hutsje schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
wat ik er mee zou doen,niks er zit geen risico aan dat hondje dat hij/zij doof is

mol 8)
Het hele nest een stamboom, of het hele nest geen stamboom!
Je kunt niet zomaar een hondje wegmoffelen!
Wat schiet je er trouwens mee op dat je geen stamboom aanvraagt? Mensen die zomaar fokken uit scheppingsdrang of het geld fokken ook gerust met honden die geen stamboom hebben.....
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Hutsje schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)

mol 8)
Wat schiet je er trouwens mee op dat je geen stamboom aanvraagt? Mensen die zomaar fokken uit scheppingsdrang of het geld fokken ook gerust met honden die geen stamboom hebben.....
ja jaje weet het toch zo goed moet ik jou dan nog wijzer maken dan dat je al bent?

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:
miekmiek schreef:Maar is het dan niet zo dat je zelf zorg voor de pup moet dragen? Als jij dat hondje niet kan verkopen of een goed thuis kan geven, dan zou je er eigenlijk zelf voor moeten zorgen. Als je ervoor kiest om fokker te worden, dan kies je ook voor dat risico.

das toch onzin je kennel is je visite kaartje en in je kennel kan je geen opvreter gebruiken,ja een ouder teefje of een ouwe reu ,maar niet een hondje dat klauwen vol gled kost dat gaat gewoon weg niet.
En mol, ik ben het met je eens dat je altijd de rasverbetering in het oog moet houden, natuurlijk is je doelstelling om gezonde honden op de wereld te zetten. Maar als je ervoor zorgt dat de pups voor verdere voortplanting uitgesloten worden (danwel door ze onder je eigen hoede te nemen, danwel door castratie) dan wordt er verder ook niet met deze pups gefokt?
je word naar je product beoordeeld in de honden wereld fok je zooi dan zal je nooit ver komen ,fok je kwalitijd raak je puppen snel kwijt.
Nu ben ik echt een leek op dit gebied hoor, ik wil niet bijdehand overkomen of stennis schoppen. Maar als ik puur en alleen kijk naar de redenering; "de pups zijn niet gezond, ik kan ze niet verkopen; dus ik maak ze maar dood." vind ik dat heel hard. En ook wel een tikkie dieronvriendelijk. Want in hoeverre ben je dan bezig met het maken van een product of het fokken van levende wezens?
fokken is daarom ook niet voor iedereen het is een harde wereld en soms komen er dit soort 2 strijden voor,en moet je kiezen voor de op dat momen vriendelijkste oplossing voor het dier stel je fokt een hond met een hazelip diertje doet het verders prima maar voor dat het volwassen is heeft het minimaal 5 operaties nodig om normaat te kunnen funktioneren ,wat zou jij doen?

mol 8)
Is voor jou een hond een "product'??
Wettelijk is een hond die je fokt en verkoopt een product........
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
ja jaje weet het toch zo goed moet ik jou dan nog wijzer maken dan dat je al bent?

mol 8)
:?:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

heb geloof ik wat los gemaakt met mn opmerking over witte honden (die dus niet wit horen te zijn ;) )

gelukkig heb ik een ras waarbij dat soort "afwijkingen" niet voorkomen, maar zou dat wel zijn, dan zou ik idd zo'n hondje bij de geboorte in laten slapen om redenen die al eerder genoemd zijn (angst agressie door onverwachte benaderingen die hij niet aan hoort komen, moeilijk contact mee te krijgen, bijkomende medische problemen (heb daar toch ook al veel over gehoord) maar moet zeggen dat het niet echt materie is waar ik me in verdiept heb omdat het bij mijn ras dus niet voorkomt)

miskleuren kennen wij niet bij de mechelaar, zeker binnen de werklijnen die ik ga fokken niet, aangezien ik dus op werkcapaciteiten selecteer en niet zo zeer op uiterlijk

zoals ik al eerder aangaf zou ik pups die het zonder medische ingrepen niet redden idd in laten slapen,
WAAROM :?:
omdat ik van mening ben dat ik een gezond en sterk ras fok waarbij ik dus bezig ben met verbetering van het ras en pups die al op zo'n jonge leeftijd zoveel ingrepen nodig hebben zijn nou niet echt te scharen onder de noemer gezond en sterk
"mijn" ras is dan ook wel een ras wat redelijk dicht bij de natuur staat en wat qua voortplanting ed ook weinig hulp nodig hebben (alle honden hier die voor de fok gebruikt gaan worden (zoals het nu hier de planning is) komen voort uit lijnen die nog volledig zelfstandig werpen en waarbij de pups idd geselecteerd worden op "het recht van de sterkste" waarbij dus de minder sterke het niet redden omdat ze dus zeer waarschijnlijk niet gezond genoeg zijn, anders redden ze het wel, t formaat is nl geen criterium, maar karakter en gezondheid wel in dit geval)
majelle
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Hutsje schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)

mol 8)
Het voordeel daarvan lijkt me dat deze honden (met fout) niet meer terugkomen in de honden met stamboom populatie. De broers of zussen zouden het dan wel door kunnen geven maar er wordt dus nu ook met witte boxers gefokt die een stamboom meekrijgen. Voor de honden maar ook voor het groter plaatje van het ras wil je zo min mogelijk witte pups.
shiba
Actief
Contacteer:

majelle schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Het voordeel daarvan lijkt me dat deze honden (met fout) niet meer terugkomen in de honden met stamboom populatie. De broers of zussen zouden het dan wel door kunnen geven maar er wordt dus nu ook met witte boxers gefokt die een stamboom meekrijgen. Voor de honden maar ook voor het groter plaatje van het ras wil je zo min mogelijk witte pups.
Je bent ze inderdaad kwijt uit het stamboek. Maar dat wil niet zeggen dat er niet mee gefokt gaat worden.
Dan kom je automatisch op vraag 2:
Moet je zulke honden laten castreren of steriliseren voor je ze verkoopt( moet je wel even wachten met de verkoop), of de eigenaar een contractje laten ondertekenen dat ze dat gaan doen?(voor zover dat te controleren is of dat daad werkelijk gebeurt)
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef: Die 20% is echt uit de lucht gegrepen Martijn, sorry maar die cijfers zijn echt kolder.
Wat is volgens jou het juiste percentage dan? Nou?
En een witte boxer die evt.doof is heeft geen angstagressie
Nee, maar een hond die nooit iets aan hoort komen en zich elke keer de tering schrikt wel.
maar in jouw ogen mag een Boxerpup die wit en gezond is dus afgespoten worden en een mooie gestroomde aan de rasstandaard voldoene boxer met hartafwijking en dergelijke mag in leven blijven??
Als die hartafwijking direct duidelijk is en niet behandelbaar dan zou ik die pup ook laten spuiten ja.

En als je nou iets van honden wist dan wist je ook dat je niet na de geboorte al kunt bepalen of een hond wel of niet kan horen.
En een pup na een maand in laten slapen dat is haast niet te doen dus zullen fokkers kiezen om het direct te doen omdat er anders straks allemaal boxers rondlopen die niet te handhaven zijn. Niet allemaal.
Dat vind ik vreemd klinken, jij bent toch niet zo voor zomaar afspuiten en weggooien?
Wat een idiote suggestieve toon. Heb je dat nodig?
Een witte boxer boxer die gezond is heeft ook het recht te leven, dacht ik dus Martijn jij spuit ze dus dan ook af??
Heb jij een of andere zielige aandoening of probeer je me nu te beinvloeden met quasi rechtvaardig gelul?
Ik zeg toch al dat ik witte pups zou laten afspuiten? Waarom vraag je het dan nog 10 keer?
Denk je nou echt dat je een ander antwoord krijgt als je maar verantwaardigd genoeg doet?
En als een witte boxer doof is als pup zal deze toch meestal ingeslapen worden dus komen ze niet in die verkeerde handen terrecht, een witte Boxer is dus niet ongezonder of slechter dan de gekleurde rasgenootjes dus is het nog steeds de standaard, de zwarte boxer is ook uitgestorven omdat hij gewoon niet erkend werd, heeft ook helemaal niks met gezondheid te maken?
Het een heeft sowieso niets met het ander te maken. Al zijn ze paars, het gaat me niet om erkend of niet-erkend. Het gaat erom dat als ik het niet bij de geboorte zou doen ik het later niet meer zou kunnen en dat ik gewoon niet kan garanderen dat ik een dove hond levenslang goed kan plaatsen.
Mensen die het kunnen en het ook willen zijn er toch al niet genoeg en mensen zoals jij de koste wat kost met een fout rond willen lopen geef ik toch al geen pup.
Wat het juiste percentage is is simpelweg onbekend, omdat namelijk bij het inslapen nooi bevestigd kan zijn of ze wel of niet doof zijn!

En op internet zstaan zat voorbeelden van dove boxer die dus gewoon functioneren!

En een suggestieve toon?Sorry maar het zal wel, weet echt waar je zelf mee zit maar je speculeerd iets te veel jij.

En ik heb geen zielige aandoening en ik wil niet verontwaardigt overkomen, vreemd dat je dat erachter zoekt, zal je waarschijnlijk zelf zo zijn he?

En dus nogmaals, de witte boxer is echt niet zo vaak doof als men beweerd, een witte boxer is niet raszuiver en leverd gewoon veel minder op, ongeveer 30-40% van de prijs van een geel/gestroomde raszuivere Boxer, het gaat gewoon om geld en meer niet.En je kan lullen dat het om iets anders gaat, vraag het de fokkers onder 4 ogen en dan zeggen ze stuk voor stuk dat ze gewoon te weinig opleveren, de fokkers daarbuiten gelaten die dus wel een witte voor het volle meegeven!Kijk en mijn hond is geen fout, dan moet je maar meer verdiepen in de boxergeschiedenis, de witte is ontstaan en de mens heeft het veranderd, dus wat is een fout??Dan is de mens fout die het op de aarde heeft gezet!Ik weet wel wat er bij sommige mensen ook fout zit in hun kop maar daar hoor je mij toch ook niet over Martijn???Want ik bedoel als de hele wereld zoals jou is dan hebben we over een tijd geen mensen meer over.
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef: ja maar dat is zo gebeurt hoor ,tis echt niet da zo'n beesie dagen lang in de bak ligt doot te gaan dat is zo gebeurt voor je er erg in hebt. ze kruipen weg en laten het leven ,en ja veel fokker doen het zo ander verzuipen ze ,tis net wat je zelf wil

mol
Het gaat idd ook vlug, maar ik zou het niet aan kunnen zien. Of helpen, of een spuitje......
Niet toekijken hoe het diertje langzaam wegkwijnt. Dat mevrouw Lupinehof zo gevoelloos is moet zij weten. Uit respect het diertje, als dat echt moet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen.
he luister ff je moet je bek niet zomaar een duw geven als je niet eens goed leest .
en mevrouw is meneer en nog een keer zo'n opmerking en je heb echt strond aan de knikker.

mol 8)
Je overtreft jezelf mijnheer Lupinehof. Pas op dat je niet over het randje kukelt. Met bovenstaand antwoord voldoe je helemaal aan mijn verwachtingen. Heb jij bepaalde privileges hier omdat je ietsje langer dan ik hier jouw berichtjes schrijft ??
Mol
Zeer actief

Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
shiba schreef:Het gaat idd ook vlug, maar ik zou het niet aan kunnen zien. Of helpen, of een spuitje......
Niet toekijken hoe het diertje langzaam wegkwijnt. Dat mevrouw Lupinehof zo gevoelloos is moet zij weten. Uit respect het diertje, als dat echt moet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen.
he luister ff je moet je bek niet zomaar een duw geven als je niet eens goed leest .
en mevrouw is meneer en nog een keer zo'n opmerking en je heb echt strond aan de knikker.

mol 8)
Je overtreft jezelf mijnheer Lupinehof. Pas op dat je niet over het randje kukelt. Met bovenstaand antwoord voldoe je helemaal aan mijn verwachtingen. Heb jij bepaalde privileges hier omdat je ietsje langer dan ik hier jouw berichtjes schrijft ??
meschien wel ,meschien niet maar dan nog dat gaat jou geen flikker aan
als je een discusie met me aan wil gaan doe dat dan goed en niet op deze wijze want zo kom je niet ver voor ik de vloer met je aan ga vegen

mol 8)
majelle
Zeer actief

shiba schreef:
majelle schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef: wat ik er mee zou doen,niks er zit geen risico aan dat hondje dat hij/zij doof is

mol 8)
Je bent ze inderdaad kwijt uit het stamboek. Maar dat wil niet zeggen dat er niet mee gefokt gaat worden.
Dan kom je automatisch op vraag 2:
Moet je zulke honden laten castreren of steriliseren voor je ze verkoopt( moet je wel even wachten met de verkoop), of de eigenaar een contractje laten ondertekenen dat ze dat gaan doen?(voor zover dat te controleren is of dat daad werkelijk gebeurt)
Dan kom je op het tweede punt wat doe als ze er toch tussen zitten.
En dan moet je beslissen, of direct inslapen of heel goed zoeken naar mensen die de hond als huishond houden, met contracten werken kan maar het risico blijft. Je selecteerd goede eignararen maar garanties heb je niet.
Geef in ieder geval geen stamboom mee of het moet zo geregeld worden dat er gewoon weg geen stambomen bij de nakomelingen wordt gegeven bij een Nek.
Castreren of steriliseren voordat je ze verkoopt kan ook maar is dat praktisch mogelijk ? en vanuit ook voor de hond bezien gezien de discussies over castreren of steriliseren. Mooiste is toch als de pup gelijk naar zijn nieuwe eigenaren kan. Zorg voor goede mensen en geef geen stamboom mee lijkt mij voor de witte boxer en het ras dan het vriendelijkst mits het een gezonde witte is.
Chawa
Actief

v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef: ja maar dat is zo gebeurt hoor ,tis echt niet da zo'n beesie dagen lang in de bak ligt doot te gaan dat is zo gebeurt voor je er erg in hebt. ze kruipen weg en laten het leven ,en ja veel fokker doen het zo ander verzuipen ze ,tis net wat je zelf wil

mol
Het gaat idd ook vlug, maar ik zou het niet aan kunnen zien. Of helpen, of een spuitje......

mol 8)
Met dit taalgebruik overtref jij jezelf. Pas op dat je niet over het randje kukelt.. Heb jij bepaalde privileges omdat jij iets langer berichten hier plaatst dan ik ?
Chawa
Actief

v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:
miekmiek schreef:Maar is het dan niet zo dat je zelf zorg voor de pup moet dragen? Als jij dat hondje niet kan verkopen of een goed thuis kan geven, dan zou je er eigenlijk zelf voor moeten zorgen. Als je ervoor kiest om fokker te worden, dan kies je ook voor dat risico.

das toch onzin je kennel is je visite kaartje en in je kennel kan je geen opvreter gebruiken,ja een ouder teefje of een ouwe reu ,maar niet een hondje dat klauwen vol gled kost dat gaat gewoon weg niet.
En mol, ik ben het met je eens dat je altijd de rasverbetering in het oog moet houden, natuurlijk is je doelstelling om gezonde honden op de wereld te zetten. Maar als je ervoor zorgt dat de pups voor verdere voortplanting uitgesloten worden (danwel door ze onder je eigen hoede te nemen, danwel door castratie) dan wordt er verder ook niet met deze pups gefokt?
je word naar je product beoordeeld in de honden wereld fok je zooi dan zal je nooit ver komen ,fok je kwalitijd raak je puppen snel kwijt.
Nu ben ik echt een leek op dit gebied hoor, ik wil niet bijdehand overkomen of stennis schoppen. Maar als ik puur en alleen kijk naar de redenering; "de pups zijn niet gezond, ik kan ze niet verkopen; dus ik maak ze maar dood." vind ik dat heel hard. En ook wel een tikkie dieronvriendelijk. Want in hoeverre ben je dan bezig met het maken van een product of het fokken van levende wezens?
fokken is daarom ook niet voor iedereen het is een harde wereld en soms komen er dit soort 2 strijden voor,en moet je kiezen voor de op dat momen vriendelijkste oplossing voor het dier stel je fokt een hond met een hazelip diertje doet het verders prima maar voor dat het volwassen is heeft het minimaal 5 operaties nodig om normaat te kunnen funktioneren ,wat zou jij doen?

mol 8)
waar ben je op uit ?? je kan het krijgen zoals je het hebben wil hoor
je moet lezen voor dat je wat zegt

mol 8)
Waar ik op uit ben ? Op een antwoord op de vraag of jij honden als een product ziet ? Of is die vraag te confronterend. Ben je trouwens tegen jouw honden ook zo agressief of alleen tegen mensen die nieuw zijn hier ?
Chawa
Actief

v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef: Niet toekijken hoe het diertje langzaam wegkwijnt. Dat mevrouw Lupinehof zo gevoelloos is moet zij weten. Uit respect het diertje, als dat echt moet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen.

mol 8)
als je een discusie met me aan wil gaan doe dat dan goed en niet op deze wijze want zo kom je niet ver voor ik de vloer met je aan ga vegen

mol 8)
Jij ben gewoon een contactgestoord opperdictatortje die er niet tegen kan dat mensen het niet met hem eens zijn. Hoezo de vloer met mij aanvegen, wat ga je doen dan ??
Mol
Zeer actief

Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
waar ben je op uit ?? je kan het krijgen zoals je het hebben wil hoor
je moet lezen voor dat je wat zegt

mol 8)
Waar ik op uit ben ? Op een antwoord op de vraag of jij honden als een product ziet ? Of is die vraag te confronterend. Ben je trouwens tegen jouw honden ook zo agressief of alleen tegen mensen die nieuw zijn hier ?
ik ben niet agressief ,want dan pieptje wel anders ,en nee mijn hondjes hebben een goud leven hier.

mol
Mol
Zeer actief

Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Chawa schreef:
v.d Lupinehof schreef: he luister ff je moet je bek niet zomaar een duw geven als je niet eens goed leest .

mol 8)

mol 8)
Jij ben gewoon een contactgestoord opperdictatortje die er niet tegen kan dat mensen het niet met hem eens zijn. Hoezo de vloer met mij aanvegen, wat ga je doen dan ??
en jij ben een ziekelijk viguur die met de verkeerde persoon probeert bonje te maken ,maar bij deze je heb het zoals je het krijgen wil.

mol 8)
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Verzoek om persoonlijke aanvallen achterwege te laten, on topic te blijven en prive verder de ruzie uit te vechten.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Laatste verzoek om ontopic te blijven en ruzies prive uit te vechten!!!
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

v.d Lupinehof schreef:je word naar je product beoordeeld in de honden wereld fok je zooi dan zal je nooit ver komen ,fok je kwalitijd raak je puppen snel kwijt.
Ik ben zelf in het bezit van een duitseherder reu met stamboom, met 2 afwijkingen; een flinke overbeet en een slap oor.
De fokker heeft er niet voor gekozen hem in te laten slapen (godzijdank) maar er een goed thuis voor te zoeken.
Wij hebben hem gratis mee mogen nemen, stamboom is ook keurig opgestuurd alleen inderdaad met de mondelinge afspraak dat wij nooit mochten fokken met deze hond.

Deze fokker staat heel erg goed bekend in de duitseherder wereld en fokt ook zeer mooie honden die behoorlijke prestaties behalen op shows, ze 'schamen' zich ook absoluut niet voor Chello (zo heet hij) en er op aangekeken worden ze al helemaal niet.....

Maar ik snap dat zoiets welanders kan zijn natuurlijk, wellicht was onze hond bij een andere beginnende fokker wel ingeslapen.....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

estelle schreef:
v.d Lupinehof schreef:je word naar je product beoordeeld in de honden wereld fok je zooi dan zal je nooit ver komen ,fok je kwalitijd raak je puppen snel kwijt.
Ik ben zelf in het bezit van een duitseherder reu met stamboom, met 2 afwijkingen; een flinke overbeet en een slap oor.
De fokker heeft er niet voor gekozen hem in te laten slapen (godzijdank) maar er een goed thuis voor te zoeken.
Wij hebben hem gratis mee mogen nemen, stamboom is ook keurig opgestuurd alleen inderdaad met de mondelinge afspraak dat wij nooit mochten fokken met deze hond.

Deze fokker staat heel erg goed bekend in de duitseherder wereld en fokt ook zeer mooie honden die behoorlijke prestaties behalen op shows, ze 'schamen' zich ook absoluut niet voor Chello (zo heet hij) en er op aangekeken worden ze al helemaal niet.....

Maar ik snap dat zoiets welanders kan zijn natuurlijk, wellicht was onze hond bij een andere beginnende fokker wel ingeslapen.....
ik vind dit niet een fout waarvoor je een pup in moet laten slapen, ten eerste zijn dit ook dingen die je bij een pup echt nog niet goed kunt beoordelen, zelf al heeft ie een fout puppen gebit kan er een prima volwassen gebit komen, ook oordracht tja das echt nog niet helemaal altijd te zien bij een pup....

dit zijn dingen die een fokker heel goed in zijn achterhoofd moet houden en kijken naar de rest van het nest, zijn daar meerdere gebitsfouten, dan zegt dat wat over de lijn waar ze uit komen, en daar moet ie dan wat mee doen ivm met verdere fokplannen.... maar dit staat helemaal los van zieke pups, pups met een werkelijke afwijking waardoor het een kort, pijnlijk leventje zou kunnen worden.....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”