Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nova scotia duck toller retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

muze
Vaste gebruiker

nova scotia duck toller retriever

Ongelezen bericht door muze »

hallo zijn er hier mensen met een toller? :U
wij willen er ons en aan schaffen .Men zegt ons dat een toller moeilijk op te voeden is. Hij is wel slim enzo maar heel koppig .Is het waar?
Hoe hebben jullie het ervaren . Gehoorzaamd hij goed? :?: Wij zouden in iedergeval naar een pupy school gaan.
maar of hij nu moeilijk op te voeden is of niet wij zullen toch bij ons gedacht blijven want wij zijn gek van het ras .wij hebben er ook al veel over gelezen.
groetjes ann :zwaai: :zwaai:
muze
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik moest eerst het ras eens opzoeken...
Had er nog nooit van gehoord...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij is het Nova Scotia Duck Tolling Retriever trouwens, maar dat terzijde.

Ik ken er een paar, vind het leuke hondjes. Heb er zelf dus geen.
Via Google op Internet kun je vast veel meer informatie vinden over het ras, ik vraag me af of er op dit forum iemand is die er eentje heeft.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Op onze hondenschool traint al jaren iemand met twee Tollertjes. De twee hondjes zijn niet te vergelijken qua karakter. De één is heel megaand en zeer gefocussed op de baas. De ander komt veel meer in e richting van e koppige hond die jij omschrijft.
Ik denk dus dat het afhangt van het individuele dier. Mijn ervaring is dus niet dat een Toller per definitie koppig en moeilijk op te voeden is. Wel zul je een consequente opvoeding moeten geven, maar dat geldt in feite voor ieder ras.

Ik zou als ik jou was goed selecteren op fokkers. Kijk hoe zij omgaan met hun pups, maar vraag vooral ook of je de ouderdieren mag zien. Hoe stellen de ouderdieren zich op ten opzichte van de baas? Dat kan je al een aardige indicatie geven van de aanleg die je pup meekrijgt. Maar voor het grotste deel zul je het dus zelf moeten doen, door de pup goed en consequent op te voeden ;) .

Veel succes bij je zoektocht naar een leuk Tollertje.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind de Nova Scotia Duck Tolling Retriever een erg leuk ras. Ooit wil ik er eentje. Je moet er wel rekening mee houden dat het een werkhond is. Naar puppycursus is niet genoeg, je moet daarna ook iets met je Toller gaan doen. Alleen naar puppycursus is sowieso niet genoeg om een goedgehoorzamende hond te krijgen. Dan moet je ook vervolgcursussen doen en zelf veel oefenen.
muze
Vaste gebruiker

je hebt gelijk, een foutje van mij het is een tolling retriever. We zijn van plan om vervolg cursusen te nemen en als hij er aanleg voor heeft zelfs jacht training want het zijn jacht honden. Tevens gaan we geregeld wandelen want we zijn fervente wandelaars. In de winter kan hij mee naar de loopcrossen(mijn dochter doet aan atletiek) en ook daar zal hij zijn benen ferm kunnen strekken dus je ziet we zijn zelf zeer actieve mensen.
groetjes Ann
muze
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier in het bos lopen er 2.Een reu en een teef.
De reu heeft alleen een auto-immuunziekte die blijkbaar bij dit ras wel meer voorkomt.
Het zijn wel leuke hondjes.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:mrgreen: Dat vind ik echt geweldige honden.

Moet je maar 's op www.retrieverforum.com vragen. Zijn meer dan bereid je te antwoorden.
kayo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tollers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayo »

Nou wij hebben 2 Tollers. Een reu van 3 jaar en een teefje van nu 11 maanden. Koppig? Geen last van. Wel heeft Sypke helemaal gelijk. Het is geen hond voor alleen maar een rondje om de kerk.
Er bestaat een boek over in het nederlands. Misschien een tip voor jullie om eens te lezen.
Zelf zijn we er heerlijk actief mee bezig. Behendigheid, jachttraining, speuren, veel wandelen en joepie zwemmen...... Natuurlijk niet allemaal tegelijk. Ze hebben trouwens geen ingebouwde rem om het zo maar even uit te leggen. Als baasje moet je zelf wel geregeld de rem er op zetten.
Oh ja en het liefst veel tennisballen, heel veel.

Yvonne
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Ik zag ze een paar weekjes geleden voor't eerst, vind ze wel klein...
Maar toen werd er een frisbee-show geshowd, dat was ECHT heeeel gaaf om te zien. En gedreven dat die beestjes waren!
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik zie dit onderwerp nu pas maar mijn beste vrienden heeft een Toller (zo worden ze kortweg ook wel genoemt).Hij heet Aros.En het is een schat van een hond.Wil je er nog steeds 1tje?
muze
Vaste gebruiker

joepi, wij zijn "zwanger " van een pup (toller) als alles goed verloopt komt hij eind september (rond de 21ste) bij ons!!! :p:
muze
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Toppie ik ben benieuwd!!Gefeliciteert!! :ok:
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Gefeliciteerd!!!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”