Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

norit

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

antoinette
Zeer actief
Contacteer:

norit

Ongelezen bericht door antoinette »

Kobus heeft nu al een paar dagen diaree,flink dun. Hij eet nog gewoon,drinkt voldoende en is nog tierig genoeg dus echt veel last heeft ie er nog niet van. Weet iemand of een hond norit mag hebben? Of kan ik hem beter een dag laten vasten (vind het altijd zo zielig om ze geen eten te geven :roll: )
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.

Succes :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

een dag niet eten is voor een hond eeeeecht geen probleem hoor, en bij diarree...
beetje rijst met gekookte kip..... na een daggie vasten...

gr peter
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Oke,dan moet het maar,1 dagje vasten voor meneer. Werkt droog wit brood trouwens ook niet stoppend, heb nog een turks brood liggen dat oud begint te worden :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een paar keer per dag een beetje yoghurt tijdens de vastendag werkt ook stoppend.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

vasten hoeft niet per se, maar ik zou hem wel een aantal dagen gekookte kipfilet (of koolvisfilet of lamshart) geven met het kookvocht en beschuit o.i.d. Dus even geen brokken.
Om te drinken kun je hem rijstewater (dus water waar je de rijst in hebt gekookt :mrgreen: ) of anders gekookt water geven.
Werkt gegarandeert binnen 5 dagen, receptje van mijn DA ;)
Na die 5 dagen moet het wel over zijn, anders alsnog naar je DA en eerder natuurlijk als je het zelf niet vertrouwd.
Beterschap met Kobus :ok:
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Schapenvet geven dat heeft ook een stoppende werking
En anders gewoon een dag laten vasten en dan langzaam met rijst en kip beginnen

Sterkte ermee
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

In plaats van Norit kun je hem ook Tormentuvena ( = tormentil) van Dr.Vogel geven.Verder werken vasten en de andere dieeten die al genoemd werden ook heel goed :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

bram en thijs schreef:Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.

Dit begrijp ik ook HELEMAAL niet. 8O

Hoe kun je in hemelsnaam imodium geven bij een virale infectie. Door de (extreem) stoppende werking houd je dus alle ellende in de buik van de hond.

Natuurlijk wordt hij dan alleen maar zieker!! Levens gevaarlijk.....
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren rijst gekookt (het vocht wil ie niet drinken) en een rodiburger (lamshart) erdoor gedaan. Beetje yoghurt als toetje,het ging er allemaal best in :mrgreen: En zowaar,vanmorgen hoefde ik geen flatsen te ruimen :ok: De ontlasting is nog niet helemaal vast maar ook geen spuitpoep meer. Vandaag doe ik nog maar een dagje rijst/rodi en dan moet het toch over zijn vind ik,anders ga ik even langs de DA.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Sietske schreef:
bram en thijs schreef:Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.

Hoe kun je in hemelsnaam imodium geven bij een virale infectie. Door de (extreem) stoppende werking houd je dus alle ellende in de buik van de hond.

En dus ben ik ook gestopt.
AfbeeldingAfbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

bram en thijs schreef:
Sietske schreef:

En dus ben ik ook gestopt.
En een andere DA gezocht, mag ik hopen? ;)
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

antoinette schreef:Gisteren rijst gekookt (het vocht wil ie niet drinken) en een rodiburger (lamshart) erdoor gedaan. Beetje yoghurt als toetje,het ging er allemaal best in :mrgreen: En zowaar,vanmorgen hoefde ik geen flatsen te ruimen :ok: De ontlasting is nog niet helemaal vast maar ook geen spuitpoep meer. Vandaag doe ik nog maar een dagje rijst/rodi en dan moet het toch over zijn vind ik,anders ga ik even langs de DA.
Dat is mooi :ok:
Maar ik zou even wat langer doorgaan met de rodi (rijst zou ik weglaten) totdat het echt een paar dagen goed gaat ;)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ben een beetje laat, maar je kan hem ook roosvicee stop geven, dat is puur natuur en stopt erg goed, en ze vinden het ook erg lekker.
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Roos schreef:vasten hoeft niet per se, maar ik zou hem wel een aantal dagen gekookte kipfilet (of koolvisfilet of lamshart) geven met het kookvocht en beschuit o.i.d. Dus even geen brokken.
Om te drinken kun je hem rijstewater (dus water waar je de rijst in hebt gekookt :mrgreen: ) of anders gekookt water geven.
Werkt gegarandeert binnen 5 dagen, receptje van mijn DA ;)
Na die 5 dagen moet het wel over zijn, anders alsnog naar je DA en eerder natuurlijk als je het zelf niet vertrouwd.
Beterschap met Kobus :ok:
dit receptje heb ik toen ook gekregen en werkt idd prima... :ok:
norit gaat ook goed hoor is ook gewoon een natuurproduct..ik doe meestal een combi van als het echt heel erg is..dus eest de rijst met kip en als dat niet werkt dan norit erdoor.
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Weer een flatsvrije morgen :mrgreen: en ook geen zitten op de deurmat meer om aan te geven dat ie moet :ok: Ik denk dat het over is. Die roosvicee is een goed idee Jessica,ook handig als het Danilo een keer dun door de broek loopt ;) Ik ga vandaag alleen rodiburgers geven en dan als dat goed gaat wil ik morgen weer normaal gaan voeren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”