Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
norit
Moderator: moderatorteam
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
norit
Kobus heeft nu al een paar dagen diaree,flink dun. Hij eet nog gewoon,drinkt voldoende en is nog tierig genoeg dus echt veel last heeft ie er nog niet van. Weet iemand of een hond norit mag hebben? Of kan ik hem beter een dag laten vasten (vind het altijd zo zielig om ze geen eten te geven
)

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.
Succes

Succes

- peterr
- Actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roos
- Zeer actief
vasten hoeft niet per se, maar ik zou hem wel een aantal dagen gekookte kipfilet (of koolvisfilet of lamshart) geven met het kookvocht en beschuit o.i.d. Dus even geen brokken.
Om te drinken kun je hem rijstewater (dus water waar je de rijst in hebt gekookt
) of anders gekookt water geven.
Werkt gegarandeert binnen 5 dagen, receptje van mijn DA
Na die 5 dagen moet het wel over zijn, anders alsnog naar je DA en eerder natuurlijk als je het zelf niet vertrouwd.
Beterschap met Kobus
Om te drinken kun je hem rijstewater (dus water waar je de rijst in hebt gekookt

Werkt gegarandeert binnen 5 dagen, receptje van mijn DA

Na die 5 dagen moet het wel over zijn, anders alsnog naar je DA en eerder natuurlijk als je het zelf niet vertrouwd.
Beterschap met Kobus

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
bram en thijs schreef:Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.
Succes![]()
![]()
Dit begrijp ik ook HELEMAAL niet. 8O
Hoe kun je in hemelsnaam imodium geven bij een virale infectie. Door de (extreem) stoppende werking houd je dus alle ellende in de buik van de hond.
Natuurlijk wordt hij dan alleen maar zieker!! Levens gevaarlijk.....
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren rijst gekookt (het vocht wil ie niet drinken) en een rodiburger (lamshart) erdoor gedaan. Beetje yoghurt als toetje,het ging er allemaal best in
En zowaar,vanmorgen hoefde ik geen flatsen te ruimen
De ontlasting is nog niet helemaal vast maar ook geen spuitpoep meer. Vandaag doe ik nog maar een dagje rijst/rodi en dan moet het toch over zijn vind ik,anders ga ik even langs de DA.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
En dus ben ik ook gestopt.Sietske schreef:bram en thijs schreef:Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.
Succes![]()
![]()
Hoe kun je in hemelsnaam imodium geven bij een virale infectie. Door de (extreem) stoppende werking houd je dus alle ellende in de buik van de hond.

En een andere DA gezocht, mag ik hopen?bram en thijs schreef:En dus ben ik ook gestopt.Sietske schreef:bram en thijs schreef:Bram heeft ooit Imodium gekregen van de dierenarts vanwege een virusinfectie in zijn darmen, het was in combinatie met andere medicatie. Gots wat werd die knul ziek van de Imodium, ik heb het hem dan ook niet meer gegeven want het leek meer kwaad dan goed te doen. Norit zou ik dan ook niet zomaar geven, een telefoontje naar de dierenarts lijkt me vooralsnog beter. Die kan je een goede behandelmethode adviseren en ja, soms hoort daar een dag vasten bij.
Succes![]()
![]()

- Roos
- Zeer actief
Dat is mooiantoinette schreef:Gisteren rijst gekookt (het vocht wil ie niet drinken) en een rodiburger (lamshart) erdoor gedaan. Beetje yoghurt als toetje,het ging er allemaal best inEn zowaar,vanmorgen hoefde ik geen flatsen te ruimen
De ontlasting is nog niet helemaal vast maar ook geen spuitpoep meer. Vandaag doe ik nog maar een dagje rijst/rodi en dan moet het toch over zijn vind ik,anders ga ik even langs de DA.

Maar ik zou even wat langer doorgaan met de rodi (rijst zou ik weglaten) totdat het echt een paar dagen goed gaat

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- felicia
- Zeer actief
dit receptje heb ik toen ook gekregen en werkt idd prima...Roos schreef:vasten hoeft niet per se, maar ik zou hem wel een aantal dagen gekookte kipfilet (of koolvisfilet of lamshart) geven met het kookvocht en beschuit o.i.d. Dus even geen brokken.
Om te drinken kun je hem rijstewater (dus water waar je de rijst in hebt gekookt) of anders gekookt water geven.
Werkt gegarandeert binnen 5 dagen, receptje van mijn DA![]()
Beterschap met Kobus

norit gaat ook goed hoor is ook gewoon een natuurproduct..ik doe meestal een combi van als het echt heel erg is..dus eest de rijst met kip en als dat niet werkt dan norit erdoor.

- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Weer een flatsvrije morgen
en ook geen zitten op de deurmat meer om aan te geven dat ie moet
Ik denk dat het over is. Die roosvicee is een goed idee Jessica,ook handig als het Danilo een keer dun door de broek loopt
Ik ga vandaag alleen rodiburgers geven en dan als dat goed gaat wil ik morgen weer normaal gaan voeren.