Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bram en thijs schreef: Het verbaasd je dat ze bang zijn terwijl ze in een kleine plaats wonen waar het juist geacht wordt veilig(er) te zijn?
Ja.
Ik moet er wel bij vertellen dat mijn vriendin het in Friesland 's avonds ook heel eng vindt om de honden uit te laten. Zelfs met mij erbij vindt ze het eng.
Ik woon ook in Friesland (in een klein dorp) maar loop daar 's avonds rustig een groot rondje. Geen problemen mee Nieve is ook best oplettend 's avonds en ik heb een tijd kickboxing gedaan...dus wat kan ons nu over komen???.
:U Ik vind dat juist veel minder vervelend in een dorp als in de stad. In de stad kom je regelmatig groepjes jongelui, junks en dergelijke tegen en dat vind ik dus niet echt prettig.
En bepaalde gebieden daar kom ik gewoon niet alleen. Zo is er in Leeuwarden een recreatiegebied, daar wil je echt niet alleen rondlopen, zelf niet overdag. Maar daar gebeurt ook te vaak iets (afrekeningen etc...)
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
tot voor kort liep ik onbevreesd op straat met de meiden. Echter nu ik absoluut niet lekker in mijn vel zit is dat onbevreesde weg. Ik ben erg op mijn hoede. Probeer wel ontspannen te ogen maar ik vrees dat mijn honden allang door hebben dat het met mij niet klopt.
Zal allemaal wel weer goed komen en ik hoop dan niet te veel "schade" aangebracht te hebben in het gedrag van mijn meiden.
Ik woon in een van de meest beruchte buurt van Rotterdam en ik ga gerust nog om middernacht met de honden naar buiten.
Om een of andere reden komen lui met foute bedoelingen niet dichterbij....... :U
Nieve schreef: En bepaalde gebieden daar kom ik gewoon niet alleen. Zo is er in Leeuwarden een recreatiegebied, daar wil je echt niet alleen rondlopen, zelf niet overdag. Maar daar gebeurt ook te vaak iets (afrekeningen etc...)
Geen probleem mee, ook zonder hond. (misschien omdat ik s'nachts vaker op pad ben ) Met hond ga ik s'nachts(of s'avonds laat) regelmatig de weilanden/bossen in, lekker rustig terwijl men in de wijk achter elkaar loopt uit te laten
Ik denk dat angst zit in jezelf en niet in je omgeving. Ik ben niet bang buiten, niet in de stad en niet in de polder, maar ik ben dus wel bang als het pikkedonker is. Met een leuk maantje kan je me overal loslaten, maar als het maantje weg is raak ik in paniek. Dat geldt overigens ook binnenshuis. Op vakantie heb je nog wel eens van die leuke romantische plekjes ver van de bewoonde wereld..enig, maar als de zon ondergaat en het is echt pikkedonker vind ik er niks meer aan!
Ik slaap dan zelfs s'nachts nog wel met het lichtje aan.
Nieve schreef: En bepaalde gebieden daar kom ik gewoon niet alleen. Zo is er in Leeuwarden een recreatiegebied, daar wil je echt niet alleen rondlopen, zelf niet overdag. Maar daar gebeurt ook te vaak iets (afrekeningen etc...)
Welke bedoel je, Groene Ster?
Ja, idd. Ik zou er dood nog niet eens willen liggen.
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
iones schreef:Geen last van. Ik woon in eindhoven en of ik de hond nu bij mij thuis uitlaat of bij mijn ouders, ik vind het niet eng. Sommigen zijn denk ik bang uitgevallen of zo.
Nou zeg ofdat Eindhoven zo veilig is.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Echt dood eng vind ik het rondje in het donker ook weer niet, maar ben een paar keer lastig gevallen, dus nu kijk ik wel wat vaker om me heen of ik geen enge griezel zie.
Daarom heb ik nu vaker mijn mobiel bij me en een slipketting in mijn zak.
Als er echt wat gebeurt zullen mijn honden me wel beschermen.
Maar ik los het liever zelf op dan mijn honden er op af te sturen,
hier hou ik absoluut niet van.
Bang niet, wel op mijn hoede. Ik voel me wel zekerder als ik de honden bij me heb , want Max reageert op figuren die zich verdacht gedragen in zijn ogen
Zijn er gelukkig niet zo veel hier.......
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik vind het niks. Ik ben niet echt bang of zo, maar voel me toch ook weer niet op mijn gemak. Ik vind het 's avonds laat of 's nachts ook gewoon helemaal niet prettig, dat donkere....altijd al gehad. Ik ben echt geen nachtmens. 's Ochtends ziet de wereld er voor mij altijd een stuk zonniger uit
Ik zal overigens nooit 's avonds laat of 's nachts door het bos gaan lopen....brrrr.
Misschien met zo'n hond als Dingo, maar niet met Doerak
iones schreef:Geen last van. Ik woon in eindhoven en of ik de hond nu bij mij thuis uitlaat of bij mijn ouders, ik vind het niet eng. Sommigen zijn denk ik bang uitgevallen of zo.
Nou zeg ofdat Eindhoven zo veilig is.
ach, ik klaag er niet over, maar er zullen best hier een daar buurten zijn waar het misschien wat minder veilig zal zijn of zo.
Ik heb me 1x onveilig gevoeld en ondervonden hoe dat was. Dat was toen ik 's avonds via de heuvelgalerie van de markt naar de parkeergarage moest. Die freaks die er rondlopen, zo hee! Ik heb flink haast gemaakt!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Roelfien schreef:Dat zal het verschil ook zijn: een donkere omgeving, weinig verlichting en weinig omwonenden in de buurt. Dat geeft een groter gevoel van onbehagen denk ik, dan lekker in de goed verlichte omgeving op een grasveld je hond nog even uitlaten, terwijl de ramen van de woningen eromheen verlicht zijn en je de mensen bijna kunt zien zitten.
Hoeft niet veiliger te zijn, maar geeft wel meer het gevoel van veiligheid.
Denk ik.
ja dat zou een stuk veiliger zijn. Aan het einde van m'n straat is dus een park en dat is pikke donker. Het uitlaatveldje is als het 's avonds vroeg donker is ook pikkedonker en dat vind ik dus niet prettig om te lopen. Ons laatste rondje is door de tuin.
Met honden bij me ben ik niet zo snel bang 's avonds in het donker. Helemaal niet nu Belle ook groot is. De tijd dat ik Chiva alleen had, en later toen Belle nog maar een pupje was, voelde ik me minder op m'n gemak, maar nu ga ik ervan uit dat mensen met kwade bedoelingen niet zo snel een slachtoffer met een grote hond zullen uitzoeken.
In m'n eentje ga ik niet graag in het donker over straat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Het laatste rondje vind ik absoluut niet eng.
Vind het altijd heerlijk, dan is het overal zo lekker stil.
Ongure types worden bovendien direct opgemerkt.
Och ik loop wel. Baloe die heeft toch binnen no time door als er een vreemd iemand loopt of tussen de bosjes staat ofzo En Apollo zou dan wel daar naar toe gaan om een knuffel vragen
En waar ik loop is het dus echt pikkedonker
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Echt bang ben ik niet, hoewel ik wel heel erg de boel in de gaten houd.
Pas geleden is de moeder van mijn baas (vrouw 81) om 22.30 beroofd hier om de hoek. Dus er "hangt" weer gajes.
Tevens ga ik uiteraard alleen in de wat drukkere straten lopen en zeer beslist niet het park in of een donker pad op aangezien het hier momenteel druk bevolkt is met junken, zwervers en ander gespuis.
Bang om verkracht te worden ben ik niet zo erg, ben tenslotte ook al een zeer belegen kaas.
sypke schreef:Ik lees hier regelmatig dat vrouwen het laatste uitlaatrondje 's avonds eng vinden. Waarom is dat?
omdat ze als de dood zijn om op vreselijke wijze verkracht te worden, in reepjes gesneden in de diepvries te belanden en op een verloren zondagochtend bij de brunch met uien opgebakken geserveerd bij de eitjes te worden. daarom.
ik niet, overigens.
Was ik ook niet tot een nicht van mij werd verkracht, sindsdien ben ik wel bang. Nu is dat minder sinds we in een dorp wonen en er s'avonds veel mensen met honden lopen op dezelfde tijd.
Welke bedoel je, Groene Ster?
Ja, idd. Ik zou er dood nog niet eens willen liggen.
Sorry, ik had je antwoord even gemist.
Maar ik kom ook wel in de Groene Ster. Ik vind het niet een raar gebied ofzo. 's Avonds misschien iets minder, maar volgens mij is de reputatie alweer verbeterd.
Moet zeggen dat ik dus niet zo zeer bang ben, maar mij dus wel onprettig voel als ik alleen het laatste rondje moet doen. Als ik b.v. met mijn moeder op een camping ben heb ik er toch minder moeite mee. Mogelijk omdat de jongens al niet al te beschermend zijn en in een bekende omgeving nog meer de neiging hebben om wat hun eigen gang te gaan.
Verder loopt er af en toe toch nog wel wat twijfelachtig volk rond hier en zijn de uitlaatgebieden niet denderend verlicht (als de lantaarnpalen niet gesloopt zijn). Mijn mobieltje gaat dan ook standaard mee bij het laatste rondje.