Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aki 09.09.2025

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Aki 09.09.2025

Ongelezen bericht door blondie »

Een goed IM komt misschien nog wel. Ik ben tijdje niet op forum geweest maar zijn hier mensen die niet naar andere forum zijn gegaan en om die reden wil ik hier vertellen dat onze grote kanjer afgelopen dinsdag is ingeslapen. Hij werd week ervoor ziek op vakantie en waar we eerst dachten dat hij wat op het wad had gevreten of teveel zout water had opgeslokt bleek het thuis bij DA na onderzoeken een grote tumor met uitzaaiingen te zijn. Hij ging zo snel achteruit dat we besloten hebben de dag erna thuis afscheid van hem te nemen.
Vorige week zaterdag en maandag..
Afbeelding

Naar het wad
Afbeelding
Op het wad, elf jaartjes oud, kanjer

Afbeelding

Afbeelding
Niet te bevatten nog.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Aki 09.09.2025

Ongelezen bericht door thom »

Zo triest, zo plotseling en zo niet te bevatten. Wens jullie enorm veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Ach wat verdrietig, en ook nog te jong. Heel veel sterkte met het moeten missen van je mannetje :roos:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Zo onverwachts. Veel sterkte met het gemis van je grote vriend.
Redden de dames het een beetje zonder hem?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat ontzettend verdrietig dat jullie nu al afscheid van hem hebben moeten nemen.
Hij heeft een mooi leven gehad, maar het had nog wat langer mogen duren.
Heel veel sterkte blondie :knuffel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Kan ik ook video delen..
Dit was vorige week zaterdag of zondag op vakantie adres nog in Dagebull.
https://www.facebook.com/share/v/1CHprApQQ3/

Niets kon bevroeden dat hij ziek was.
blondie
Zeer actief

Branka schreef: 14 sep 2025 12:31 Zo onverwachts. Veel sterkte met het gemis van je grote vriend.
Redden de dames het een beetje zonder hem?
We hebben dinsdag thuis afscheid van hem genomen, dames erbij en ook de katten kwamen er in de woonkamer zelf bij. Terwijl eentje absoluut niet van vreemden houdt, die bleek achteraf er toch bij te zijn gebleven, verdekt opgesteld.
Alle dieren hadden een echt goede klik met Aki, hij was hun stabiele factor, verzorger, "hoeder"
We konden het niet opbrengen hem zelf weg te brengen, en ook voor het eerst besloten dat we hem wilden laten cremeren individueel en as terug willen.
Samen hem naar ons schuurtje gedragen en ook daar gingen alle dieren zolang de schuur open stond kijken, even daar blijven ook zonder ons erbij.
Heb dat niet eerder zo ervaren, zoals nu de dieren reageerden.
In de ochtend dacht ik dat Chara grote nood had, maar die wilde direct weer naar Aki toe in de schuur. Glory bleef erbij maar wat meer op afstand. Vlak erna is hij opgehaald, hebben we hem zelf in een mand getild en naar de auto van het bedrijf gedragen. Dames leken ook echt toen wederom een laatste afscheid te brengen, zo bijzonder.

Ze hebben een goede klik met elkaar, maar vandaag had Glory het niet wel binnen. Ook Chara is anders, volwassener geworden lijkt wel.
Glory is nu wat teruggevallen in bepaald angst gedrag, je merkt nu hoeveel steun zij aan Aki had, alleen al zijn "er zijn" was voor haar voldoende blijkt nu.
We zijn zelf ook van slag natuurlijk, en ook buiten spreken diverse mensen ons aan, het was wel een trio wat opviel. We lieten ze altijd met 3 tegelijk uit, en hij liep hier zelf al 11 jaar rond natuurlijk.

Even alles weer laten wennen aan nieuwe situatie. Ze konden vandaag wel mee naar schoonma, 3 honden werd daar teveel en nu de dames ipv Aki mee naar oma, was voor mijn zwager ook even slikken en voor schoonma. Maar ze deden het ook super goed, ook Chara met haar eetobsessie vanwege haar Epi.. de hapjes konden veilig op tafel blijven staan in ieder geval :mann:

Heenweg liep niet zo lekker, trekken als een wezenloze, niet meer luisteren etc.. dus dat vergt even weer wat discipline en pas op de plaats. Maar had ik me wel een beetje op ingesteld, maar wel lichtelijk frustrerend..
Terug ging echter al fijner... en met wat balansoefeningetjes tussendoor wat ook voor afleiding zorgt denk ik dat we er wel weer gaan komen.

Maar man, wat hakt dit er in. Je hebt altijd verdriet, maar ook mijn vriend geeft aan dat dit plotse afscheid echt er ontiegelijk inhakt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is ook heftig zo plotseling, dat hakt er zeker in.
Dat de andere dieren nu van slag zijn is logisch.
De nieuwe situatie moet zich zetten, ook voor hen.
Ze hebben wel goed afscheid kunnen nemen.
Dat is goed :ok:

Het enige dat je nu voor hen kan doen is afleiding geven zoals je onderweg ook al deed met spelletjes.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Ach blondie wat ongelooflijk verdrietig. 😢
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”