Ik ben nieuw hier!
Ik ben Joanne en getrouwd en 2 kinderen. Sinds de kerstdagen hebben wij Nala in huis. Een hele knappe herder mix dame (mama is Stafford x Mechelse herder en papa is een witte herder)
Nala kwam omdat wij een hele lege plek in ons huis en hart hadden, onze Vinnie (Boerenfox) hebben we 26 augustus helaas in moeten laten slapen op bijna 13 jarige leeftijd. Toen hij 10 was bleek hij na bloed, urine en echo onderzoek (blaasontsteking) een grote blaassteen te hebben. Helaas heeft hij complicaties gekregen (nierfalen) en is hij opgenomen op de IC van het Dierenziekenhuis. Daar bleek toen de katheter na 2 dagen verwijderd was dag zijn hele buikholte vol liep met urine, blaas volledig gescheurd. We hebben hem met spoed laten opereren en hij heeft het gelukkig gered, was wel een heeeeeeel duur grapje

Een jaar later kreeg hij hoornvlies loslating, uiteindelijk ook hieraan geopereerd en een jaar later kreeg hij hetzelfde in zijn andere oog, ook geopereerd. Alle controles hiervan waren zomer 2023 eindelijk klaar, tweede oog genas heel langzaam.
We gingen vol goede moed verder, dit duurde echter maar heel even... Hij scheurde zijn achterste kruisbanden in een kleine 2 weken later. In overleg met de dierenarts op pijnstillers gezet en rust, in de hoop dat het beterde. Einde van de zomervakantie leek het beter te gaan, alleen sloeg het noodlot toe... Hij scheurde in zijn andere achterpoot zijn kruisbanden volledig af.
Het vechten was klaar, we mochten niet egoïstisch zijn en hebben hem die middag over de regenboog brug laten gaan...
Ik ben momenteel ivm medische problemen werkloos en viel in een zwart gat, mijn man kon het echter echt nog niet aan om opnieuw een hond te nemen. We wisten wel dat het een werkhond moest worden als het zover kwam. Ik heb met heel veel plezier heel veel gehoorzaamheid cursussen gelopen met Vinnie, we konden lezen en schrijven met hem.
En toen deelde ik een bericht op facebook, van een kennis. Haar hond is namelijk Nala haar vader en er waren dus nog pups in het nest (10 weken oud). Mijn man begon te praten, hij miste het toch wel heel erg en zag mijn verdriet. Hij was nu op het punt dat hij een hond miste, en niet enkel onze lieve Vinnie.
Goed contact gehad, kennis wist hoe wij waren en wat we van plan zijn en Nala haar gedrags analyse paste bij ons. Paar dagen later zijn we gaan kijken, en gingen met een nieuw gezinslid huiswaarts.
Inmiddels is mevrouw 15 weken en zon 15 kilo (morgen even precies wegen). Ze doet het heel goed, we zijn ook al gestart met puppy cursus!