In mijn zoektocht voor het zoeken van hulp voor een van onze honden kwam ik op dit forum terecht. Lijkt mij sowieso een leuk forum om aan deel te nemen maar ik heb ook direct een hulpvraag waar ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Vanaf april wonen we in het buitengebied en kan eindelijk onze wens in vervulling gaan, twee hondjes erbij. Eerste idee was adopteren maar we zijn toch bij twee puppy’s uitgekomen. We hebben Kipp (teckel kruising met labradoodle) met 12 weken in mei gekregen en half juni konden we Roos (vizsla kruising) met 8 weken ophalen. Beiden hebben we rekening ermee gehouden en zijn vanaf mei minder gaan werken zodat we veel tijd voor de pups hebben want twee pups in natuurlijk pittig!
Met Roos gaat het redelijk, de opvoeding gaat goed alleen medisch was er wat aan de hand waar het uiteindelijk nu beter mee gaat. 2 antibiotica kuren en voor Giardia nog een extra keer behandeld met ontworming. Verder een super leuke energieke hond, erg aanhankelijk maar dat was te verwachten
Kipp aan de andere kant hebben we flink wat moeite mee vanaf het begin. Het lukt ons niet om hem te kunnen laten ontspannen, hij slaapt zeer weinig vanaf dat we hem hebben en zal nu op zo’n 7 uur op een dag zitten. Hij is constant afgeleid door dingen die wij vaak ook niet zien en horen. Verder lukt het niet om hem zindelijk te krijgen ( niet een plasje in huis maar wel 10 keer op een dag hele rivieren, hij drinkt namelijk ook heel veel, benchtraining lukt niet, hij blaft extreem veel en blijft soms in een repeterende blaf zitten. Hij is verder zeer vocaal, grommen, blaffen, piepen met het spelen met Roos of naar de katten toe waar je soms van denkt dat hij aangevallen wordt, hij heeft ook geen rem met spelen, blijft maar doorgaan. Spelletjes doen lukt niet met hem, snel afgeleid, denkspelletjes al helemaal niet. Het andere wat we vreemd bij hem vinden is dat hij vanaf het begin al extreem veel drinkt wel meer dan een liter op een dag. We zijn heel vaak met hem al bij de dierenarts geweest, heeft blaasontsteking gehad en hier antibiotica voor gekregen, we hebben bloedonderzoek gehad, echo van nieren en blaas. Maar alles ziet er goed uit. Het plassen in huis is zo ontzettend veel en hij loopt tijdens het plassen dat we hem nu een luier om doen in huis. We hebben al gedragstherapeuten gehad, maar niets lijkt te werken. Hij is ook behandeld tegen Giardia. Van een van de gedragstherapeuten is zijn volledige gedrag hieraan gelinkt en moesten we verder met ontworming voor Giardia, dit hebben we gedaan maar daar is de dierenarts weer op tegen maar heeft ook geen advies wat we anders nog kunnen doen. Castratie hadden we volgende week gepland staan dan is die iets meer dan een half jaar oud maar op advies van de gedragstherapeuten dit afgezegd. Het is verder wel een enorm leuke hond, super lief en we zijn gek op hem alleen weten we het niet meer in zitten we met de handen in het haar. Kan er medisch iets zijn, bijvoorbeeld een soort honden adhd en is hier iets aan te doen? Herkent iemand zich hierin en heeft iemand ideeën wat we nog kunnen doen? Het kost nu zoveel geduld, energie en we merken dat we dit niet lang meer kunnen volhouden zo.