Ik ben zelf een hele grote dierenliefhebber en wil alleen maar het beste voor een dier. Vandaar dat ik eigenlijk enige twijfel heb over de husky die wij uit het asiel hebben.
Mijn vriendin wilde heel graag een hond alleen heeft ze 0 ervaring met honden, dat is opzicht niet erg aangezien je ergens moet beginnen. We zijn met dat verhaal naar het dieren asiel gegaan en onze situatie uitgelegd en dat is als volgt. Mijn vriendin werkt fulltime waarvan 3 a 4 dagen thuis, geen ervaring met honden en woont in een appartement van 60m2. De vraag aan het asiel was om een hond te adopteren die niet al teveel beweging nodig zou hebben ivm fulltime werk en agenda.
Tot onze verbazing is het asiel met een husky mix met ??(witteherder?) naar buiten gekomen en aan ons gevraagd of we een rondje wilde wandelen.
Dit hondje was 2,5 jaar oud en kwam uit de broodfok van Eersel, veel meegemaakt en nooit een huis gezien.
Echter is zij zo lief en rustig dat we toch ons best voor haar wilden doen. Wij hebben meerdere keren gevraagd aan het asiel of zij wel bij onze situatie zou passen aangezien wij gewoon het beste voor de hond willen.
De uitlaat momenten zijn namelijk als volgt
‘S ochtends 8 uur 30 min
‘S middags 12/13 uur 30 min
Na werk 1 a 2 uur
Voor het slapen 30/40 minuten
Volgens het asiel zou de hond prima by haar passen en zodoende hebben wij haar geadopteerd. Wij wonen niet samen maar ik probeer wel door de weeks minimaal 1 keer langs te komen op met haar te gaan hardlopen
We hebben haar nu 1 week en het is echt een hele lieve hond die heel snel schrikt als ze buiten is (Vooral voor schreeuwende kinderen en mensen). Ze gaat dan heel snel zitten en wilt niet meer lopen.
Daarnaast is zij een hele moeilijke eter, waarschijnlijk omdat zij in het asiel 24/7 minimaal 5/7 bakken verschillende voer tot haar beschikking had omdat zii zo mager was binnen gekomen en moest aansterken
Over haar gedrag maak in mij niet heel veel zorgen want we zijn bereid om haar alle tijd en liefde te geven wat zij nodig heeft.
Over het eten kan ik nog niet heel veel over zeggen, we hebben al 100en euros doorheen gejaagd om hopelijk iets te vinden wat zij wel wilt eten.
Op dit moment lijkt gekookt kipfilet het van tijd tot tijd het goed te doen en blikje tonijn met aardapppelen
Brokken moet zij tot nu toe niks van hebben ondanks veel verschillende te hebben uitgeprobeerd.
We hebben sinds gister verse matijden van thedogchef geprobeerd en dat ging nog redelijk
Ook willen we met haar cursussen volgen etc.
Waar ik mij eigenlijk vooral druk om maak op lange termijn is of de uitlaat momenten door de weeks genoeg voor haar zijn?
In het weekend willen we haar ook meenemen naar hondenparken met een omheining zodat zij daar helemaal los kan en hopelijk kan zij op een dag verantwoord los lopen (wel in een gebied zonder auto’s etc)
Het lijkt erop dat zij het niet erg vindt om alleen thuis te zijn, ze ligt dan heel relaxed in de woonkamer en gaat gewoon slapen of beetje kauwen op haar bot. We hebben het nu getest met 1 uur alleen zijn en zo willen we dat uitbouwen naar misschien een uur of 3 a 4.
Mochten we langer weg zijn zouden we haar altijd naar een opvang brengen.
Maar omdat we graag het beste voor haar willen zouden wij het toch spijtig vinden als wij haar niet genoeg beweging kunnen bieden wat een husky (mix?) nodig heeft waardoor ze toch dingen mist in haar leven
Vandaar graag jullie mening en advies
Hartelijk dank
Mnn