Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zonder vaccinatie naar een pension
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
zonder vaccinatie naar een pension
Weet iemand of het mogelijk is om een niet gevaccineerde hond onder te brengen in een pension of iets dergelijks. mijn huidige pension wil ze niet opnemen zonder dat het boekje in orde is.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: zonder vaccinatie naar een pension
Volgens mij is dat niet mogelijk, misschien dat een pension genoegen neemt met een titer uitslag.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ze zijn verplicht om ervoor te zorgen dat de honden die ze opvangen ofwel gevaccineerd zijn ofwel getiterd. Boekje moet dus inderdaad in orde zijn voor professionele opvang. Als je niet (onnodig) wilt vaccineren, zul je dus toch moeten titeren om aan te tonen dat jouw hond gevaccineerd is of voldoende antistoffen heeft. Anders is een pension inderdaad geen optie
-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat wordt nog niet overal geaccepteerd, dus ik neem aan dat dat nog geen verplichting is.MoTsiTsi schreef: ↑19 sep 2022 15:07Zijn ze ook verplicht om een titeruitslag te accepteren, of is dat iets dat ze zelf mogen beslissen?
-
- nieuw lid
Titeren is ook volstrekte willekeur waarbij de ene dierenarts zegt dat het niet genoeg antistoffen in zitten en de ander met 1 al genoegen neemt.
Kennelhoest is wel verplicht weet ik maar ook dat is geen optie vanwege allergie
Kennelhoest is wel verplicht weet ik maar ook dat is geen optie vanwege allergie
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Laat titeren bij een van de dierenartsen die al heel lang titeren.
Bovendien staat de hoogte er altijd bij, dus als je hoge cijfers ziet (die moeten genoteerd zijn) dan weet je dat het goed zit.
Als je helemaal niet wilt enten vanwege allergie dan kan je de hond dus niet in een pension brengen.
Dan kan je een oppas thuis nemen of bij vrienden/kennissen onderbrengen.
Of je kijkt bij oopoeh
https://www.oopoeh.nl/
-
- Zeer actief
Dan kun je bij een pension niet terecht. Zoek het dan bij huiselijke opvang is mijn beste advies.
Suzanne
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er is tegenwoordig ook een Rapid Test. Die werkt zonder waardes. Positief betekent genoeg antistoffen, negatief betekent onvoldoende antistoffen. Minder foutgevoelige methode, uitslag in 10 minuten, net iets meer bloed nodig, minder geschikt om het juiste moment van vaccinatie te bepalen bij pups.
-
- nieuw lid
Oopoeh ga ik in de gate houden. Het gaat om drie herders, waaronder een werkhond, dus een stevige oppasser is wel nodig. Het liefst iemand die in huis komt en met de honden optrekt. Eigenlijk iemand die een minivakantie zoekt waarbij er voor de honden wordt gezorgd zou het beste zijn voor mij.