Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zonder vaccinatie naar een pension

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

leon1234
nieuw lid

zonder vaccinatie naar een pension

Ongelezen bericht door leon1234 »

Weet iemand of het mogelijk is om een niet gevaccineerde hond onder te brengen in een pension of iets dergelijks. mijn huidige pension wil ze niet opnemen zonder dat het boekje in orde is.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: zonder vaccinatie naar een pension

Ongelezen bericht door thom »

Volgens mij is dat niet mogelijk, misschien dat een pension genoegen neemt met een titer uitslag.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

leon1234 schreef: 18 sep 2022 23:01 Weet iemand of het mogelijk is om een niet gevaccineerde hond onder te brengen in een pension of iets dergelijks. mijn huidige pension wil ze niet opnemen zonder dat het boekje in orde is.
Ze zijn verplicht om ervoor te zorgen dat de honden die ze opvangen ofwel gevaccineerd zijn ofwel getiterd. Boekje moet dus inderdaad in orde zijn voor professionele opvang. Als je niet (onnodig) wilt vaccineren, zul je dus toch moeten titeren om aan te tonen dat jouw hond gevaccineerd is of voldoende antistoffen heeft. Anders is een pension inderdaad geen optie
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

thom schreef: 18 sep 2022 23:32 Volgens mij is dat niet mogelijk, misschien dat een pension genoegen neemt met een titer uitslag.
Pensions e.d. zijn het wettelijk verplicht om te eisen, maar ze mogen idd ook tegenwoordig "genoegen nemen" met (geldige) titer-uitslag.

Suzanne
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

~Suzanne~ schreef: 19 sep 2022 12:41
thom schreef: 18 sep 2022 23:32 Volgens mij is dat niet mogelijk, misschien dat een pension genoegen neemt met een titer uitslag.
Pensions e.d. zijn het wettelijk verplicht om te eisen, maar ze mogen idd ook tegenwoordig "genoegen nemen" met (geldige) titer-uitslag.

Suzanne
Zijn ze ook verplicht om een titeruitslag te accepteren, of is dat iets dat ze zelf mogen beslissen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MoTsiTsi schreef: 19 sep 2022 15:07
~Suzanne~ schreef: 19 sep 2022 12:41

Suzanne
Zijn ze ook verplicht om een titeruitslag te accepteren, of is dat iets dat ze zelf mogen beslissen?
Dat wordt nog niet overal geaccepteerd, dus ik neem aan dat dat nog geen verplichting is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
leon1234
nieuw lid

Titeren is ook volstrekte willekeur waarbij de ene dierenarts zegt dat het niet genoeg antistoffen in zitten en de ander met 1 al genoegen neemt.
Kennelhoest is wel verplicht weet ik maar ook dat is geen optie vanwege allergie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

leon1234 schreef: 19 sep 2022 18:21 Titeren is ook volstrekte willekeur waarbij de ene dierenarts zegt dat het niet genoeg antistoffen in zitten en de ander met 1 al genoegen neemt.
Kennelhoest is wel verplicht weet ik maar ook dat is geen optie vanwege allergie
Laat titeren bij een van de dierenartsen die al heel lang titeren.
Bovendien staat de hoogte er altijd bij, dus als je hoge cijfers ziet (die moeten genoteerd zijn) dan weet je dat het goed zit.
Als je helemaal niet wilt enten vanwege allergie dan kan je de hond dus niet in een pension brengen.
Dan kan je een oppas thuis nemen of bij vrienden/kennissen onderbrengen.
Of je kijkt bij oopoeh
https://www.oopoeh.nl/
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

leon1234 schreef: 19 sep 2022 18:21 Titeren is ook volstrekte willekeur waarbij de ene dierenarts zegt dat het niet genoeg antistoffen in zitten en de ander met 1 al genoegen neemt.
Dan kun je bij een pension niet terecht. Zoek het dan bij huiselijke opvang is mijn beste advies.

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Er is tegenwoordig ook een Rapid Test. Die werkt zonder waardes. Positief betekent genoeg antistoffen, negatief betekent onvoldoende antistoffen. Minder foutgevoelige methode, uitslag in 10 minuten, net iets meer bloed nodig, minder geschikt om het juiste moment van vaccinatie te bepalen bij pups.
leon1234
nieuw lid

ranetje schreef: 19 sep 2022 18:54
https://www.oopoeh.nl/
Oopoeh ga ik in de gate houden. Het gaat om drie herders, waaronder een werkhond, dus een stevige oppasser is wel nodig. Het liefst iemand die in huis komt en met de honden optrekt. Eigenlijk iemand die een minivakantie zoekt waarbij er voor de honden wordt gezorgd zou het beste zijn voor mij.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”