Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedlington Terriër

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Bedlington Terriër

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk filmpje!
Oscar krijgt toch ook wel een snoepje hé als hij komt? :wink:
Anders krijg je op een gegeven moment ongeveer het zelfde als bij mij gebeurde............
Als ik de honden riep "zei" de oudste tegen de jonge hond "schiet eens op je wordt geroepen"
Maar zelf kwam ze niet :mrgreen: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Wat een leuk topic dit!
Denk ik tenminste want ik heb het nog niet gelezen :tongue: maar wel stukjes en het is veelbelovend en ik ga volgende week verder.
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

twinkeltje schreef: 07 jun 2022 14:49 Wat een boefje hoe die naar puck keek ook, wat leuk is hij samen met Oscar
Ik wilde graag dat Rizzo met een kat opgroeide, helaas hebben we Puck afgelopen woensdag moeten laten inslapen. Puck had geen kracht meer in zijn achterhand. Ik vrees dat de tweeëneenhalf week met Puck onvoldoende voor Rizzo is om echt 'katbestendig' te zijn. Puck hield meer van honden dan van katten en was geweldig met zowel Sam als Oscar :romance-heartsthree:

Oscar is super tolerant en is echt gegroeid in zijn gedrag sinds de komst van Rizzo. Op dit moment is Oscar erg beschermend betreffende Rizzo, met name bij het contact van Rizzo met andere reuen moeten we Oscar op ruime afstand houden.
ranetje schreef: 07 jun 2022 15:14 Leuk filmpje!
Oscar krijgt toch ook wel een snoepje hé als hij komt? :wink:
Anders krijg je op een gegeven moment ongeveer het zelfde als bij mij gebeurde............
Als ik de honden riep "zei" de oudste tegen de jonge hond "schiet eens op je wordt geroepen"
Maar zelf kwam ze niet :mrgreen: :lol1:
Mmmmmh, er is wel sprake van een andere dynamiek maar niet zoals jij schetst :D
Oscar's recall is normaal 'matig': eerst pissen, dan nog eens om zich heen kijken, volgens als hij onderweg is nog een paar keer stoppen om snuffelen. Op dit moment komt Oscar vrij snel op de naam "Rizzo" en pakt gretig het ieniminie puppybeloningsbrokje. :lol1:
Hazenrein schreef: 10 jun 2022 23:23 Wat een leuk topic dit!
Denk ik tenminste want ik heb het nog niet gelezen :tongue: maar wel stukjes en het is veelbelovend en ik ga volgende week verder.
Vooruit dan maar, nog een extra filmpje 'wegens grote belangstelling' hahaha.

Wij wonen omringd door losloopgebied en er is best sprake van een 'grote honddichtheid'. Ik geniet van interactie tussen honden en vind het belangrijk om onze pups vroeg (gebruik maken van puppykrediet) te introduceren in de bestaande hondencommunity. De meeste honden kennen Oscar (én ons), toch vragen we eigelijk altijd aan de eigenaar of de betreffende honden pups 'leuk' vinden of 'lief voor pupjes zijn' voordat we Rizzo op ze los laten.

Filmpje Rizzo's en andere honden (compilatie van de eerste drie weken bij ons)
Laatst gewijzigd door Sam! op 13 jun 2022 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

Leuk filmpje :ok:

Is die Spinone een iets oudere pup?
Die lijkt me nog niet volwassen aan de maat te zien?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Wat een zoetje!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sam!
Zeer actief

ranetje schreef: 12 jun 2022 20:56 Leuk filmpje :ok:

Nope, ze is wel jong maar pup af, volgens mij is ze rond de anderhalf jaar, ze is al loops geweest (en gecastreerd)... volgens de rasstandaard zou een Spinone teef 59–65 cm hoog moeten zijn en dat redt ze wel,. Ze is hoger dan Oscar en die is 60 cm schofthoogte.
Laatst gewijzigd door Sam! op 15 jun 2022 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

Sam! schreef: 12 jun 2022 21:09
ranetje schreef: 12 jun 2022 20:56 Leuk filmpje :ok:

Nope, ze is wel jong maar pup af, volgens mij is ze rond de twee jaar, ze is al loops geweest (en gecastreerd)... volgens de rasstandaard zou een Spinone teef 59–65 cm hoog moeten zijn en dat redt ze wel,. Ze is hoger dan Oscar en die is 60 cm schofthoogte.
:ok:
Ze maakt op mij op het filmpje een kleinere indruk.
Dat heb ik dus verkeerd gezien :tongue:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Heel veel sterkte met het verlies van Puck
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Re: "Badminton Terriër"

twinkeltje schreef: 13 jun 2022 07:35 Heel veel sterkte met het verlies van Puck
Dankjewel, hij maakte 17 jaar deel uit van ons gezin. Puck zat al in zijn 'reserve-tijd': hyperactive schildklier en waarschijnlijk suikerziekte. Hij zat tot op het laatste moment vol levenslust en had een duidelijke eigen wil en mening over zaken. Het blijft moeilijk, dat afscheid nemen van huisdieren.

Enfin... Bedlington terriër. Het was te verwachten dat niet veel mensen het ras zouden kennen, maar het ras blijkt ook moeilijk te onthouden. Daarom kwam er laatst iemand met ezelsbruggetje: "Hmmmm, Bedlington terriër, dat klinkt als Badminton terriër".
Ik vind h'm goed, die houden we er in :lol1:

Nog één kort filmpje van Oscar en Rizzo samen.
twinkeltje
moderator

Oei ja die schildklieren willen wat bij katten, we hebben er ooit 1 gehad die was nog vrij jong en daar is de klier weg gehaald, die moest elke dag een poeder toen is ze toch nog oud geworden.
Maar bij een al oude kat zou ik dat niet laten doen.

Wat een leuk filmpje ook hij is gek op die herrie bal
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

De interactie tussen Oscar en Rizzo blijft boeien.
Filmpje "Rizzo grensoverschrijdend gedrag"
ranetje
Zeer actief

Ik vind dat er nog heel veel wordt toegelaten :ok:
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Oscar gedraagt zich als een moederkloek t.o.v. Rizzo. Hij is super tolerant, verzorgend en beschermend. Nooit verwacht dat Oscar door de aanwezigheid van een pup zo zou groeien. Je ziet Oscar genieten. Ik ben benieuwd of en hoe de verhoudingen veranderen als Rizzo straks zijn puppykrediet kwijt is.
Sam!
Zeer actief

Bedlington Terriër - tekennest

Afgelopen woensdag een rampscenario: Rizzo zat onder de teken, nymfen en larven.
Hij is op één of andere manier in contact geweest met een tekennest (lees: hij heeft met zijn grote neus in een tekennest zitten roeren).
Zelf thuis een stuk of dertig teken verwijderd, vervolgens naar de dierenarts, die ook nog eens twintig teken eraf haalde. Het was onbegonnen werk: te veel te kleine teekjes (larven en nymfen), de meeste rond zijn neus en oren, maar op zijn hele lijf waren 'korreltjes' te voelen. Uiteindelijk besloten om het meest snelwerkende anti-tekenmiddel in te zetten Simparica.
Best eng, want ik ben huiverig voor orale vlooien/ tekenbestrijding, zeker voor een pup, maar in dit geval was het kiezen tussen twee kwaden. Zowel Sam als Oscar heb ik het eerste jaar bewust niet behandeld met chemische anti-vlo/tekenmiddelen, dat was eigelijk met Rizzo ook de bedoeling, maar soms loopt het anders... :ugh:

Enfin om 18:30 pil gegeven en na 8 uur zouden alle teken (in de diverse stadia) het loodje hebben gelegd. Resultaat volgende ochtend: een dekentje vol dode teken.
Afbeelding

De rest van de teken zoveel mogelijk verwijderd met een vlooien kammetje.
Enfin Rizzo laat nul bijwerkingen zien en is helemaal zijn vrolijke zelf, komende 5 weken is hij beschermd tegen vlooien & teken en mijten

Foto van vandaag 3+ maanden oud (13 weken)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Soms moet je wat inderdaad.
Wel een beetje zuur bij zo'n jong hondje.
Gelukkig geen bijwerkingen :ok:
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Rizzo exact 14 weken oud

Kort filmpje deze week:
twinkeltje
moderator

Een heerlijke vrolijke pup
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

'Zware tijden' voor Rizzo. Oscar is door verwonding (doorboring van een tak in zijn flank) tijdelijk uit de roulatie, dus Rizzo mag Oscar niet lastig vallen. Oscar is vaak de initiator in het spel, nu hij Rizzo niet uitdaagt, speelt Rizzo of zelf, of met ons. Best bijzonder dat Rizzo de voorkeur geeft aan spelen met mensen boven de interactie met Oscar.

Voor de rest gaat het z'n gangetje:
Rizzo poept/plast steeds vaker tijdens de wandeling i.p.v. in de tuin, hij eet goed, groeit goed, hij heeft een goede bijtrem (als ie niet te moe is), heeft zijn gekke tien minuten waarbij hij razendsnel door de tuin raced en is (nog) nergens van onder de indruk, behalve van zijn eigen spiegelbeeld :F: . Komt er plotseling een takje van een struik tegen zijn koppie, dan draait hij zich vliegensvlug om en ... "HAP" ... opgelost. Hahaha, ik vind het helemaal geweldig zo'n ongecompliceerd hondje! De eerste huisvlieg is ook al gevangen en verorberd..zzzzzz HAP weg.

Zondag start de puppycursus, Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden.

Foto: Rizzo, 14 weken jong

Afbeelding
twinkeltje
moderator

Wat fijn dat hij het zo goed doet, hopelijk is Oscar ook weer snel in de running.
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Leuk om te lezen en kijken... :ok:
Ik kende het ras wel maar niet persoonlijk. Nooit ook geweten dat deze voor de jacht gebruikt worden/werden. Interessant !
Buiten dat ik ze, qua hoofd, nu niet direct moeders mooiste vind (sorry maar smaak valt niet te betwisten :flower: ) lijken mij de karakters daarentegen weer geweldig...
Ik blijf het volgen... :lol1:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Sam!
Zeer actief

Tony schreef: 01 jul 2022 11:08 Buiten dat ik ze, qua hoofd, nu niet direct moeders mooiste vind (sorry maar smaak valt niet te betwisten :flower: ) lijken mij de karakters daarentegen weer geweldig...
Ik blijf het volgen... :lol1:
Wat is er mis met het hoofd!?
Afbeelding Afbeelding

Hahaha, ik snap het wel hoor. De eerste keer dat ik een Bedlington terriër zag dacht ik: "Wat is dat nou voor mislukte poedel?" Voor mij was het niet zo zeer de hoofdvorm (dat is gewoon trimwerk) maar de stand van de pootjes, het "kromme whippet ruggetje", relatief grote kop op een klein lijf (is bij de meeste terriers) en die grote hangoren (met kwastjes!)

Maar .... dan ga je je in het ras verdiepen, bekijk je filmpjes, ga je op bezoek bij een fokker en dan ontmoet ze in het echt. Zulke geweldige mensgerichte, ongecompliceerde rouwdouwers. Echte happy- go-lucky hondjes. Hoe vaker je ze ziet hoe mooier ze worden, ik ben nu niet meer in staat ze lelijk te vinden lijkt het wel.

Dit is trouwens de echte kopvorm:
Afbeelding

In ieder geval leuk dat je verder dan het 'lelijke'/aparte/vreemde uiterlijk kijkt :ok:
Daar hebben veel mensen toch wel moeite mee (ook bij de poedel trouwens) tot dat ze de rassen in het echt ontmoeten, dan is 95% van de mensen om.
De kans dat je de eer hebt om een Bedlington terriër te ontmoeten is wel een stuk kleiner dan dat je een poedel tegenkomt.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Sam! schreef: 01 jul 2022 12:10Dit is trouwens de echte kopvorm:
Afbeelding

In ieder geval leuk dat je verder dan het 'lelijke'/aparte/vreemde uiterlijk kijkt :ok:
Daar hebben veel mensen toch wel moeite mee (ook bij de poedel trouwens) tot dat ze de rassen in het echt ontmoeten, dan is 95% van de mensen om.
De kans dat je de eer hebt om een Bedlington terriër te ontmoeten is wel een stuk kleiner dan dat je een poedel tegenkomt.
Hmmm…. Zo vallen ze idd reuze mee. :E:

Qua rassen/uiterlijk, ik val sowieso eerder voor karakter dan uiterlijk (wel vaker pas in 2de plaats).
Sam!
Zeer actief

Speciaal voor jou, hierbij wat meer mannelijke Bedlington terrier filmpjes van Youtube (vergeet niet geluid aan te zetten voor de Britse sfeer :lol1: )
In Groot Brittannië worden de Beddies meer om hun werk eigenschappen gewaardeerd.

Tony
Zeer actief

Hahaha… Dat eerste filmpje ! Ze zijn dan weer wel vriendelijk naar het ‘wild’ :lol:

Dat tweede filmpje… Shandy dat kaninchen van mij vloog ook altijd meteen het hol in als ze konijn rook/hoorde/zag, vreselijk vond ik dat altijd. Ze kwam ook bijna altijd met konijn terug óf Mira de Mechel stond klaar bij (vaak de juiste) uitgang, en dan pakte zij het konijn. :ugh: (Probleem bij Mira was dat zij dat konijn met geen mogelijkheid afgaf, pas als we thuis waren. Schaamde mij altijd kapot als ik met haar aan de lijn en konijn in bek door dorp terug naar huis liep. Mensen vonden het natuurlijk hilarisch, ik iets minder… Denk dat je tegenwoordig meteen de dierenpolitie op je nek hebt… :hmmm: )
Maar, Ik ben altijd zo bang dat ze vast komen te zitten en ik ze er niet uit zou krijgen… Vreselijk…
Onvoorstelbaar eigenlijk dat zulke toch relatief aan de maat honden, met zo’n gemak die holen in en uit vliegen… :80:

Die muziek in beide filmpjes is wel zeer toepasselijk :LOL:
ranetje
Zeer actief

Geweldig die filmpjes Sam :ok:
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Tony schreef: 01 jul 2022 14:37 Hahaha… Dat eerste filmpje ! Ze zijn dan weer wel vriendelijk naar het ‘wild’ :lol:
Nou, inderdaad, zo vriendelijk zijn z'n honden niet bij het echte wild
Van zijn blog http://altbedlingtons.blogspot.com/

Afbeelding

Afbeelding
Tony schreef: 01 jul 2022 14:37 Die muziek in beide filmpjes is wel zeer toepasselijk 
ranetje schreef: 01 jul 2022 15:35 Geweldig die filmpjes Sam :ok:
De man heeft humor... volgens mij een echte stroper, verdacht veel nachtelijke jachtfoto's. Hij werkt ook met fretten. In Groot Brittannië doen ze niet zo moeilijk geloof ik.
Ik moet zo lachen om zijn filmpjes en het commentaar op show bedlingtons in zijn blog. Jammer dat hij gestopt is met zijn blog. Hier nog een filmpje: Bedlington wandeling, erg sfeervol :lol1: Muziek aan!l

ranetje
Zeer actief

Komisch filmpje :tongue:
Een "echte stroper" zal hij niet zijn.
Veel jacht (o.a. op vos) gebeurt in het donker.
Ook in GB is stropen strafbaar, dus dan zet je geen foto's en verhalen op je blog
Dus ik denk dat hij gewoon jager is met fret en honden.
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Rizzo vandaag exact 15 weken oud. Oscar voelde zich vandaag een stuk beter en wilde zelfs met Rizzo naar buiten.

Vandaag eerste les puppycursus gehad.
Erg leuk. Een voor mij nieuwe insteek. Veel uitleg in de les o.a. shaping vs lokken, met handout achteraf om thuis diverse oefeningen te kunnen oefenen. De acties van Rizzo ter plekke waren beperkt tot (middels shaping) vertrouwt raken met een stretcher met hierop eigen hondenmatje als rustplek. En dat deed hij als beste natuurlijk :lol1:, daarnaast beloningswoord 'activeren' en focus op eigenaar oefenen zonder commando. Leuk divers groepje: een Samojeed, een Leonberger, een Berner Sennen, een (vanwege ontbreken enting) afwezige Labradoodle en onze Rizzo. Leuk detail hele gezin is welkom om te participeren in de cursus.
ranetje
Zeer actief

Kijk hem eens lief zitten of kijk hem eens lekker pissen? :lol1:
Volgens mij doet Rizzo een lekkere plas voor hij gaat zitten :D
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Goed gezien...klopt, maar ik dacht dat ziet toch niemand :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”