Ons gezin is weer klaar voor een hond! Gisteren exact drie jaar geleden hebben we onze lieve Sira op 14,5 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Nu de kinderen uit de babyfase zijn, willen we graag weer een hond erbij. Kunnen jullie ons helpen bij de zoektocht?
We zoeken een leuk, gezellig pupje met een gemakkelijk karakter. Aangezien we kleine kinderen hebben en vaak vriendjes over de vloer, is een sociaal hondje wel een must.
Zowel qua karakter als qua uiterlijk willen we geen extremen. We zoeken een gezond, middelgroot maatje. Een harde eis vanuit mijn vriend is weinig haren in huis. Dit vertaalt zich naar een enorme pré als het gaat om een kortharige hond (krullen vinden we minder mooi).
We denken zachtaardig (spaniels), een beetje baasgericht (retriever, jachthond, herder) maar staan ook enorm open voor kruisingen of outcross. Wat ik zelf erg belangrijk vindt, is dat de hond bewust gefokt is. Is er goed gekeken naar de karakters en gezondheden van ouderdieren? Om die reden zoek ik ook graag een pup.
We bieden het hondje een plekje midden in ons gezin. Er is altijd iemand thuis en we zijn dol op wandelen. Mijn vriend neemt de hond mee hardlopen, ik neem hem af en toe mee naar mijn werk als gedragstherapeut, indien de situatie dat toelaat. Diverse gehoorzaamheidscursussen staan op de planning en als we er lol aan hebben, willen we ook best snuffelen aan sport en spel.
Aan de ene kant hebben we niet zoveel eisen (“gewoon een leuk, bewust gefokt huishondje”) en aan de andere kant hebben we toch genoeg wensen die ervoor zorgen dat we tot nu toe nog niets gevonden hebben. Het hondje is direct welkom, maar als we nog een jaar moeten wachten is dat ook okee.
Mijn vraag aan jullie: weten jullie nestjes (in planning) die aan onze ‘eisen’ voldoen? Waar zou ik zulke nestjes kunnen vinden?
Ik blijf graag verre van Marktplaats, ben reeds lid van een facebookgroep ‘bewust kruisen (honden)’, sta open voor outcross maar weet niet zo goed bij welk ras te beginnen, en hoop heel stiekem dat Mira nog een herhalingsnestje met Taxi gaat doen