Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar vind ik een bewust gefokte hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

waar vind ik een bewust gefokte hond?

Ongelezen bericht door Pallas »

Hoi leden,

Ons gezin is weer klaar voor een hond! Gisteren exact drie jaar geleden hebben we onze lieve Sira op 14,5 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Nu de kinderen uit de babyfase zijn, willen we graag weer een hond erbij. Kunnen jullie ons helpen bij de zoektocht?

We zoeken een leuk, gezellig pupje met een gemakkelijk karakter. Aangezien we kleine kinderen hebben en vaak vriendjes over de vloer, is een sociaal hondje wel een must.

Zowel qua karakter als qua uiterlijk willen we geen extremen. We zoeken een gezond, middelgroot maatje. Een harde eis vanuit mijn vriend is weinig haren in huis. Dit vertaalt zich naar een enorme pré als het gaat om een kortharige hond (krullen vinden we minder mooi).

We denken zachtaardig (spaniels), een beetje baasgericht (retriever, jachthond, herder) maar staan ook enorm open voor kruisingen of outcross. Wat ik zelf erg belangrijk vindt, is dat de hond bewust gefokt is. Is er goed gekeken naar de karakters en gezondheden van ouderdieren? Om die reden zoek ik ook graag een pup.

We bieden het hondje een plekje midden in ons gezin. Er is altijd iemand thuis en we zijn dol op wandelen. Mijn vriend neemt de hond mee hardlopen, ik neem hem af en toe mee naar mijn werk als gedragstherapeut, indien de situatie dat toelaat. Diverse gehoorzaamheidscursussen staan op de planning en als we er lol aan hebben, willen we ook best snuffelen aan sport en spel.

Aan de ene kant hebben we niet zoveel eisen (“gewoon een leuk, bewust gefokt huishondje”) en aan de andere kant hebben we toch genoeg wensen die ervoor zorgen dat we tot nu toe nog niets gevonden hebben. Het hondje is direct welkom, maar als we nog een jaar moeten wachten is dat ook okee.

Mijn vraag aan jullie: weten jullie nestjes (in planning) die aan onze ‘eisen’ voldoen? Waar zou ik zulke nestjes kunnen vinden?

Ik blijf graag verre van Marktplaats, ben reeds lid van een facebookgroep ‘bewust kruisen (honden)’, sta open voor outcross maar weet niet zo goed bij welk ras te beginnen, en hoop heel stiekem dat Mira nog een herhalingsnestje met Taxi gaat doen 😉
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: waar vind ik een bewust gefokte hond?

Ongelezen bericht door Tineke »

Er worden tegenwoordig best wat leuke huishondjes gefokt dus dat moet wel lukken.
Ik denk dat je in de contacten met de fokker al snel zult merken hoe betrokken die zich voelt bij zijn of haar puppen.
Gezondheidsonderzoeken kun je naar vragen , een betrokken fokker zal je daar zeker uitleg over kunnen geven wat daarin gedaan is en waarom.
Een betrokken fokker zal ook vragen voor jou hebben en gaat het niet enkel over betalen en wegwezen.
Ik denk dat je bij contact al best snel doorhebt wat voor vlees je in de kuip hebt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Kortharig is niet per se minder haren :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Paisley heeft leuke pups. Van begin december. Geen idee of ze nog baasjes zoekt maar dat kun je altijd vragen.

Hier is een topic over Lemon. Uit het eerste nestje van Kiwi. Paisley schrijft daar zelf ook nog in.

viewtopic.php?p=8506682&hilit=Kiwi#p8506682
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef: 23 jan 2022 22:14 Kortharig is niet per se minder haren :mrgreen:
Ik weet het :lol1: maar wel een wereld van verschil ten opzichte van stokhaar met enorme ondervacht. "Sira" waait hier nu nog af en toe onder kasten vandaan. En qua zand enzo is het ook iets makkelijker.

Laat mijn vriend in die waan alsjeblieft :whistle:
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef: 23 jan 2022 21:09 Er worden tegenwoordig best wat leuke huishondjes gefokt dus dat moet wel lukken.
Ik denk dat je in de contacten met de fokker al snel zult merken hoe betrokken die zich voelt bij zijn of haar puppen.
Gezondheidsonderzoeken kun je naar vragen , een betrokken fokker zal je daar zeker uitleg over kunnen geven wat daarin gedaan is en waarom.
Een betrokken fokker zal ook vragen voor jou hebben en gaat het niet enkel over betalen en wegwezen.
Ik denk dat je bij contact al best snel doorhebt wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dank je, dat komt goed. Ben nu vooral op zoek naar waar ik dan die fokkers met plannen kan vinden!
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

Hazenrein schreef: 23 jan 2022 23:03 Paisley heeft leuke pups. Van begin december. Geen idee of ze nog baasjes zoekt maar dat kun je altijd vragen.

Hier is een topic over Lemon. Uit het eerste nestje van Kiwi. Paisley schrijft daar zelf ook nog in.

viewtopic.php?p=8506682&hilit=Kiwi#p8506682
Dank je, ik ga even zoeken!
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Pallas schreef: 23 jan 2022 23:19
Tineke schreef: 23 jan 2022 21:09 Er worden tegenwoordig best wat leuke huishondjes gefokt dus dat moet wel lukken.
Dank je, dat komt goed. Ben nu vooral op zoek naar waar ik dan die fokkers met plannen kan vinden!
Dan zou ik even naar het hondenleven forum gaan naar de fokhok hoek.
Daar zijn aankondigingen van meerdere leuke nestjes te vinden van stuk voor stuk betrokken fokkers.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Een cockertje lijkt mij een goed idee idd voor jullie gezin. Als de vacht goed wordt onderhouden zul je weinig last hebben van rondwaaiend haar.
Ik fok regelmatig een nestje, maar de wachtlijst is enorm. Dus ik zou je willen adviseren, neem contact op met verschillende fokkers en vraag hen alles wat je vragen wil . En heb geduld.
Afbeelding

So Sweet :I:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

nou dit jaar hoop ik weer op een nestje havanezers. Bewuster gefokt komen ze niet.
Maar goed geen middelmaatje.
Afbeelding
gevni havanezers
Qaatje
Actief
Mijn ras(sen): Wetterhoun
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Qaatje »

blacky schreef: 30 jan 2022 19:23 nou dit jaar hoop ik weer op een nestje havanezers. Bewuster gefokt komen ze niet.
Oh leuk!
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

blacky schreef: 30 jan 2022 19:23 nou dit jaar hoop ik weer op een nestje havanezers. Bewuster gefokt komen ze niet.
Verder volgens mij best wel heel passend eigenlijk.

(Oké, haar. Maar in mijn persoonlijke beleving heb je van langhaar honden gek genoeg vaak mínder losse haren in huis dan van korthaar honden)
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Klopt wel van de herder en de jack Russel had ik de meeste last van haren
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Habibi schreef: 31 jan 2022 17:46

(Oké, haar. Maar in mijn persoonlijke beleving heb je van langhaar honden gek genoeg vaak mínder losse haren in huis dan van korthaar honden)
Eigenlijk bijna geen. Maar je wilt niet weten hoeveel zand ze mee naar binnen nemen en vergeet vooral de takjes niet. Goeie genade ik vraag me wel eens af waarom er in het bos zoveel takjes op de grond moeten liggen. :tongue:
Afbeelding
gevni havanezers
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Habibi schreef: 31 jan 2022 17:46 (Oké, haar. Maar in mijn persoonlijke beleving heb je van langhaar honden gek genoeg vaak mínder losse haren in huis dan van korthaar honden)
Als baas van een korthaar en een langhaar ben ik het hier helemaal mee eens. Van Casper vind ik alleen wat als hij plukrijp is.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

blacky schreef: 31 jan 2022 20:00
Habibi schreef: 31 jan 2022 17:46

Eigenlijk bijna geen. Maar je wilt niet weten hoeveel zand ze mee naar binnen nemen en vergeet vooral de takjes niet. Goeie genade ik vraag me wel eens af waarom er in het bos zoveel takjes op de grond moeten liggen. :tongue:
Dat heb ik met die langhaar teckels ook :schrik:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik met langpootsheltie nauwelijks gelukkig.

Met Percy niet, en met Habibi voorheen ook niet.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Goldens die je nat in huis laat slepen ook heel wat mee naar binnen. Droog lijkt het vuil bijna vanzelf uit de vacht te komen.
Wat betreft haar heb ik ook het idee dat korte haren meer overal in en aan blijven kleven. Lange haren vormen op bepaalde vaste plekken dotten en zijn makkelijker op te vegen of zuigen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”