Ik heb geen idee waar dat bij mij vandaan is gekomen. De enige die een hond had was een oom die in een andere provincie woonde. Hij kwam soms over en als heel jong kind ben ik flink gebeten door die hond. Een Duitse herder, en ik was blijkbaar alleen op balkon met hem terwijl hij een bot had.
Toch was ik gek op dat beest, heb ook pas later gehoord dat ik door hem gebeten was. Als we daar gingen logeren was ik eigenlijk niet bij die hond weg te slaan

, hij was verder ook dol op mij en verder nooit wat negatiefs gebeurd.
Was wel een pittige hond, kon op straat bepaalde mannen niet velen, en andere honden konden ook niet.
Ik heb altijd wel gezegd dat ik "later" ook een Duitse herder wilde hebben.
Ik zocht ook altijd honden op, of ze zochten mij op.
Tarzan, de mechel die bij ons te logeren was toen ik zes was, was wat heftig als puber. Maar eenmaal ouder was hij me nooit vergeten en werd me dan ook eens verzocht hem uit te laten toen zijn baas op vakantie moest. KNPV hond was dat.
Dan was er een Duitse herder op een camping waar opa een stacaravan had, Amber. Als we daar op vakantie gingen was ik happy, de hele dag op sjouw met die hond, lopen, samen zwemmen. Kan me dat nu niet voorstellen, want ik was een jaar of 11 denk ik. En ook die herder was hond agressief.
Weer wat later liep ik vaak met een lab stafford kruising van een vrouw die ik eens in park trof en zijzelf was moeilijk ter been, heerlijk struinen door de duinen met Iwan.
Pas rond mijn 30ste kwam dan Finn op mijn pad. Een Duitse herder van 4 jaar oud. Enorme klik had ik met hem, en ondanks dat ik alleen woonde en fulltime werkte ging dat prima. Anderhalf jaar later kwam Bluffie erbij. Ook een Duitse herder.
Niet altijd de makkelijkste honden, maar voor mij werkt het prima.
Nu hebben we (indmiddels woon ik 8 jaar samen) Aki de Duitse herder en na de dood van Jol, die opgegroeid is bij mijn vriend, is daar Chara bij gekomen, een kruising met een flinke scheut Duitse herder erin.