Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer is het verantwoord met een hond te vliegen ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Wanneer is het verantwoord met een hond te vliegen ?

Ongelezen bericht door Lothian »

georges schreef: 13 sep 2021 19:04
Lothian schreef: 13 sep 2021 09:16 Ik denk ook dat dat voor Billie wel de fijnste oplossing is. En voor jou is de reünie straks extra fijn :D
Ik vind het wel heel jammer van de nestreünie hoor ! Daar had ik echt heel graag bij geweest. Misschien kunnen we een gezellig kerstuitje doen, met alle Mixi's lekker warm en stijlvol aangekleed :mann:
Ik was weer eens heel onduidelijk, ik bedoel jouw reünie met de Bil na 10 dagen! :mrgreen: maar ik ben helemaal voor een kerstuitje mét kersttruitje!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

georges schreef: 13 sep 2021 19:04Ik heb zo snel het gevoel dat mensen mijn honden niet gaan aankunnen, of ze helemaal verkeerde gewoontes gaan aanleren of zo :Q: Of dat ze helemaal niet gaan luisteren als ze hen van de lijn laten, of dat ze zullen gaan jagen, of andere honden lastigvallen. Alsof het monsters zijn, eigenlijk :mrgreen:
Snap ik wel, zou ik me ook wel zorgen over maken als het hier zover zou komen :mann: . Maar bij mij is het niet aan de orde want ik héb een monster die ik echt niet uit handen durf te geven :schrik: . En dan nog Raaf die zo moeilijk doet in huis met zijn 'personal space', vind ik toch ook lastig. En Willem, tja die is zo bang, die hoop ik ook nooit uit logeren te hoeven doen (en dan zou ik doodsbang zijn dat ie ontsnapt en niet meer te vangen is). Dus wij gaan gewoon niet weg :cool2: .
Maar vanaf nu niet meer zulke lastpakken erbij, is de bedoeling.

Hopelijk ging het logeren bij je trainster goed!
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef: 13 sep 2021 23:56
Mira kan het. Taxi kan het. Ik kan het. Jij kan het.
Koffie kan, thee kan, Wim Kan
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef: 14 sep 2021 00:13
Crescent schreef: 14 sep 2021 00:12
Cleva schreef: 13 sep 2021 23:56
Mira kan het. Taxi kan het. Ik kan het. Jij kan het.
Koffie kan, thee kan, Wim Kan
:LOL: :LOL:

Maar het is toch zo?
Waarom zou een hond geen kutdag aankunnen?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef: 14 sep 2021 00:38 oke, ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt.
Iedereen kan een rotdag aan. Waarom zou je het een dier aandoen als het niet hoeft?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef: 14 sep 2021 00:57Oke crescent.
je vergeet hoofdletter C. Wat een teleurstelling :jank:
-Nothing but the rain…
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
Wat ik me alleen afvraag...een kennis vliegt volgende week met een jack russell in de cabine naar mallorca. Wat is het verschil? Kan ze niet gewoon in een tas?
.
Wat is het verschil?
In dit geval denk ik vooral de hoogte.
Om in de cabine mee te vliegen moet de hond kunnen staan in een tas die qua afmetingen onder de stoel voor je past. Zo niet moet de hond het ruim in.
Daarnaast is er ook nog een gewichtseis van 8 kilo, maar daar blijft ze mss wel onder.
En qua afmetingen passen is echt ruim, de hond moet kunnen staan zonder dat de oren de bovenkant raken.
Ze vliegt met Lufthansa en die zijn echt heel streng daar over. Andere maatschappijen zijn vaak wel soepeler als wordt dat ook steeds minder.

Toen wij in 2018 terug vlogen zat er zelfs een chihuahua in het ruim. De eigenaren hadden een te groot krat (geen tas) mee wat niet onder de stoel paste dus hij moest in het ruim.
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

crutz schreef: 14 sep 2021 12:45
Cleva schreef:
Wat ik me alleen afvraag...een kennis vliegt volgende week met een jack russell in de cabine naar mallorca. Wat is het verschil? Kan ze niet gewoon in een tas?
.
Wat is het verschil?
Om in de cabine mee te vliegen moet de hond kunnen staan in een tas die qua afmetingen onder de stoel voor je past. Zo niet moet de hond het ruim in.
Daarnaast is er ook nog een gewichtseis van 8 kilo, maar daar blijft ze mss wel onder.
En qua afmetingen passen is echt ruim, de hond moet kunnen staan zonder dat de oren de bovenkant raken.
Ze vliegt met Lufthansa en die zijn echt heel streng daar over. Andere maatschappijen zijn vaak wel soepeler als wordt dat ook steeds minder.

Toen wij in 2018 terug vlogen zat er zelfs een chihuahua in het ruim. De eigenaren hadden een te groot krat (geen tas) mee wat niet onder de stoel paste dus hij moest in het ruim.
Om in de cabine mee te mogen moet een hond(of kat) goed kunnen staan in een kennel van max :
46 cm lengte x28 cm breedte x24 cm hoogte en niet zwaarder dan 8 kg wegen..
Idd om onder de stoel te passen...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jetski schreef:
crutz schreef: 14 sep 2021 12:45
Cleva schreef:
.
Wat is het verschil?

Om in de cabine mee te mogen moet een hond(of kat) goed kunnen staan in een kennel van max :
46 cm lengte x28 cm breedte x24 cm hoogte en niet zwaarder dan 8 kg wegen..
Idd om onder de stoel te passen...
Ja ik wist de maten niet uit m’n hoofd. Die van mij voldoen daar toch niet aan ;)
Crescent
Zeer actief

Ik denk wel dat bijvoorbeeld het type honden van Crutz wat beter bestand zijn tegen een vliegreis in het ruim. Ik heb zelf met andere types honden hele andere dingen meegemaakt. Met name take off en landing, en daar tussen turbulentie vonden zij lastig. Dat gejank onder je vanuit het ruim. Bah.
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”