Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer is het verantwoord met een hond te vliegen ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Wanneer is het verantwoord met een hond te vliegen ?

Ongelezen bericht door georges »

Zoals sommigen wel weten verhuisden mijn vriend, de honden en ik in maart dit jaar naar Californië. Ik heb onlangs besloten volgende week terug naar België te vliegen voor tien dagen, voor een trouw. Omdat het nogal last minute beslist is, ben ik in dubio over wat met Billie te doen. Mijn vriend werkt veel en in het dagelijkse leven neem ik vooral de zorg voor de honden op mij (wandelingen en trainingen). Elke dag alle wandelingen op zich nemen is voor hem te veel. Georges is zijn wilde haren ondertussen wel wat kwijt, maar de Bil duidelijk nog niet. Wat zouden jullie doen ?

Meenemen :
- 14u reizen, met overstap in Frankfurt, in het ruim...
- tijdsverschil
+ verblijf (samen met mij) bij mensen die ze kent
+ na de landing geen zorgen meer voor mij over of alles wel goed gaat :mrgreen:
+ ze zou meekunnen naar mijn vrienden en familie etc. En als bonus is er een kans dat ze haar nestgenootjes nog eens kan zien ;)
+ we reizen met Lufthansa en Swiss, die wel bekend staan om de goede zorgen voor huisdieren

Thuis laten :
- ze zou bij mijn flyball trainer kunnen verblijven tijdens de week. Maar eigenlijk heeft ze die vrouw niet graag... Zij heeft zelf Springer Spaniëls en is de gevoeligheid van mijn whippetmeisje duidelijk niet gewend. Ze heeft haar in het begin eens geforceerd met iets en toen heeft Billie een hele training naar haar gegromd :tong: Dat is ondertussen wel wat bedaard, maar toch. We gaan morgen een “testdag” doen, maar ik zie het allemaal niet zo zitten. Zeker als ze ‘s nachts daar in de bench zou moeten etc. Het voelt gewoon niet helemaal goed.
- ze zou naar een dagopvang hier kunnen, maar de meeste nemen geen ongesteriliseerde teven. Diegene waar ze wel heen kan is een halfuur rijden, dus twee uur op een dag. Daarbij : wil ik haar wel in een groep onbekende honden, met onbekende mensen ?
- een uitlaatservice, maar nooit dat ze daar haar energie mee kwijt kan. Ik zou niet vertrouwen dat iemand anders haar los zou laten op wandeling, vanwege haar jagen op (de vele) eekhoorns hier in de buurt
- 10 “rustige” dagen (behalve weekends) met korte wandelingen. Enkel weet ik niet of ons appartement, mijn vriend en Georges dat zonder blijvende schade overleven :zweep:
+ thuis blijven in bekend gezelschap, geen reisstress

Zoals jullie zien heb ik zelf een lichte voorkeur voor het meenemen, het lijkt me allemaal gemakkelijker. Maar dan vraag ik me af, doe ik het niet te veel voor mijzelf ?

Wat denken jullie ? Is het te veel stress voor tien dagen ? Ik heb wat ongezouten meningen nodig :mrgreen:
georges
Zeer actief

Re: Wanneer is het verantwoord met een hond te vliegen ?

(Ik weet het antwoord eigenlijk denk ik wel al. Ik wil haar gewoon niet missen :engel: Maar dat is geen gegronde reden om haar mee te nemen vrees ik)
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ik zou haar meenemen. De stress van het reizen is niet leuk, maar 10 dagen stress omdat je door de tijdsdruk geen perfecte opvang hebt kunnen regelen, is nog minder leuk.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Jaaaa reünie met broertjes en zusjes! :mrgreen:

Hoe was ze vorige keer uit de vlucht gekomen? Tot hoeveel kg mogen ze eigenlijk in de cabine? Dat mag soms wel toch?

Lastig hoor. Ligt er ook een beetje aan wat je vriend nog wel ok vindt om op zich te nemen. Je kan overwegen alvast een hoop hersenwerkjes voor haar klaar te maken zodat je vriend die kan geven op een dag dat hij druk is. Is hij sportief? Hij zou met haar kunnen gaan hardlopen, 2 vliegen in 1 klap.

Bij Taro merk ik dat hij na een rustige dag 's avonds nog wel een hoop wil spelen. Ik weet niet hoe het zou uitpakken als dat meerdere keren achter elkaar was. Aan de andere kant, 10 dagen in quarantaine toen ik corona had schikte hij zich ook prima mee in. Ik heb toen wat meer trainingen en zoekspelletjes gedaan.

Of toch meenemen :engel:
Afbeelding
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik zou haar meenemen. Ze past zich denk ik makkelijker aan aan zo,n vlucht en dat ze daarna bij jou is als dagen ,alleen, in huis of bij een oppas/opvang.
En jij zit dan ook niet lekker in België.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Blijkbaar ben ik de enige die haar zeker thuis zou laten. Vertrouwd bij vriend en George, eventueel met uitlaatservice. Ongetwijfeld.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou haar ook thuis laten in de vertrouwde omgeving en dan maar 10 dagen wat minder.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
natalie
Zeer actief

Alfilillo schreef: 12 sep 2021 10:42 Blijkbaar ben ik de enige die haar zeker thuis zou laten. Vertrouwd bij vriend en George, eventueel met uitlaatservice. Ongetwijfeld.
Als het over Abel zou gaan, zou ik ook niet twijfelen. Die gaat niet mee, maar blijft lekker thuis. Maar goed, ik ga niet weg als mijn vriend niet ten minste kan regelen dat hij 10 halve dagen bij huis is dan. In het geval van Billie waarbij je in een situatie zit zonder goede opvang (omdat je nog niet veel mensen kent waarschijnlijk) met een jonge hond die meer nodig heeft dan twee korte rondjes per dag, dan zou ik haar wel meenemen. En dan wordt het de uitdaging er voor te zorgen dat de vlucht zo aangenaam mogelijk wordt. Ik ga er voor het gemak van vanuit dat de vorige keer goed verlopen is, want anders zou je dit sowieso niet overwegen denk ik?
Alfilillo
Zeer actief

natalie schreef: 12 sep 2021 11:05
Alfilillo schreef: 12 sep 2021 10:42 Blijkbaar ben ik de enige die haar zeker thuis zou laten. Vertrouwd bij vriend en George, eventueel met uitlaatservice. Ongetwijfeld.
Als het over Abel zou gaan, zou ik ook niet twijfelen. Die gaat niet mee, maar blijft lekker thuis. Maar goed, ik ga niet weg als mijn vriend niet ten minste kan regelen dat hij 10 halve dagen bij huis is dan. In het geval van Billie waarbij je in een situatie zit zonder goede opvang (omdat je nog niet veel mensen kent waarschijnlijk) met een jonge hond die meer nodig heeft dan twee korte rondjes per dag, dan zou ik haar wel meenemen. En dan wordt het de uitdaging er voor te zorgen dat de vlucht zo aangenaam mogelijk wordt. Ik ga er voor het gemak van vanuit dat de vorige keer goed verlopen is, want anders zou je dit sowieso niet overwegen denk ik?
Ik denk dat je de stress van 14 uur in het ruim niet moet onderschatten, en dat maal 2. Voor een verhuizing snap ik dat je het doet, kan niet anders, maar voor een vakantie van 20 dagen, neuh. Zeker niet als ze gewoon thuis kan blijven met een roedelgenoot.

Alfil & Lily
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik zou zeggen meenemen (uit eigen ervaring met ook met de honden vliegen) maar wel kijken naar of een vlucht zonder overstap of vanuit Frankfurt zelf rijden.

Overigens is het vrij gemakkelijk om haar op de heenweg als ESD (emotional support dog) geregistreerd te krijgen zodat ze in de cabine (los, dus ook niet in een krat) mee mag. Als je wil kan ik daar nog wel naar informeren. Bijna al m’n Amerikaanse vrienden hebben hun honden (zelfs mechels) op de vlucht hierheen in de cabine op die manier
natalie
Zeer actief

Alfilillo schreef: 12 sep 2021 11:23
Ik denk dat je de stress van 14 uur in het ruim niet moet onderschatten, en dat maal 2. Voor een verhuizing snap ik dat je het doet, kan niet anders, maar voor een vakantie van 20 dagen, neuh. Zeker niet als ze gewoon thuis kan blijven met een roedelgenoot.
Nou ja, ik denk dus dat dat per hond heel erg kan verschillen. Ik zou er bij Jip en Abel niet voor kiezen nee, maar Billie heeft het al een keer meegemaakt en ik denk dat Georges het niet zou overwegen als Billie toen heel erg in paniek is geweest. Maar ik zou wel alle opties bekijken om de vlucht zo comfortabel mogelijk te maken en zeker de tips van Crutz meenemen. Een vlucht zonder overstap is echt wel een goed idee, en als ze zelfs mee kan in de cabine is het helemaal top.
Alfilillo
Zeer actief

Mee in de cabine is idd een ander verhaal.

Alfil & Lily
crutz
Zeer actief
Contacteer:

natalie schreef:
Alfilillo schreef: 12 sep 2021 11:23
Nou ja, ik denk dus dat dat per hond heel erg kan verschillen. Ik zou er bij Jip en Abel niet voor kiezen nee, maar Billie heeft het al een keer meegemaakt en ik denk dat Georges het niet zou overwegen als Billie toen heel erg in paniek is geweest. Maar ik zou wel alle opties bekijken om de vlucht zo comfortabel mogelijk te maken en zeker de tips van Crutz meenemen. Een vlucht zonder overstap is echt wel een goed idee, en als ze zelfs mee kan in de cabine is het helemaal top.
Dat kan dan wel alleen heen. Vanuit hier wordt die optie niet aangeboden
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Persoonlijk zou ik voor die tien dagen niet zulke lange vluchten doen met mijn hond in het ruim. Ik zou dus zelf echt kijken naar een goede oplossing 'thuis', dat moet toch wel te vinden zijn? Het is wel heel kort dag, dat maakt het wel lastig. Maar poeh, ik moet er zelf niet aan denken mijn hond zo lang in het ruim (als het niet voor een verhuizing is).
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Persoonlijk zou ik voor die tien dagen niet zulke lange vluchten doen met mijn hond in het ruim. Ik zou dus zelf echt kijken naar een goede oplossing 'thuis', dat moet toch wel te vinden zijn? Het is wel heel kort dag, dat maakt het wel lastig. Maar poeh, ik moet er zelf niet aan denken mijn hond zo lang in het ruim (als het niet voor een verhuizing is).
In 2018 zijn wij ook met 2 honden in het ruim voor 12 dagen naar LA gevlogen. Probleemloos. Maar hangt zeker ook van de hond af hoe die er mee omgaat. In ons geval was 1 op 5 maanden naar Europa gevlogen zonder problemen en de ander 2 en 3 jaar daarvoor ook al kort meegeweest daarheen voor 3 en 2 weken en zonder problemen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou mijn honden gewoon sowieso niet laten vliegen. Alleen bij emigratie. Als ik een maand weg moet breng ik ze gewoon onder want mij staat zoiets enorm tegen. De risico's etc. En de stress bij de hond. Ik ben in Zwitserland geweest en dat doe ik zelfs de honden niet aan. Lekker thuis bij mijn moeder. Ze vinden alles best maar ik wil ze niet eens belasten met een hele dag autorijden. Misschien ben ik wel te voorzichtig. Thuis is een hond toch het gelukkigste vind ik.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Persoonlijk zou ik ook kiezen om ze thuis te laten. Je vriend kan na het werk wellicht toch wel even een hersenspelletje extra doen om hoe mindere beweging te compenseren?
Ik weet natuurlijk niet hoe chill de Bil is met 2x zo’n lange vlucht, weegt die stress op tegen 10 dagen even wat minder aandacht?

Naar de flyball trainer zou ik niet doen, het voelt al niet goed voor jou dus gewoon je gevoel volgen.

Succes, ga je morge; al vliegen?
Zamunda
Zeer actief

crutz schreef: 12 sep 2021 12:45
Zamunda schreef:Persoonlijk zou ik voor die tien dagen niet zulke lange vluchten doen met mijn hond in het ruim. Ik zou dus zelf echt kijken naar een goede oplossing 'thuis', dat moet toch wel te vinden zijn? Het is wel heel kort dag, dat maakt het wel lastig. Maar poeh, ik moet er zelf niet aan denken mijn hond zo lang in het ruim (als het niet voor een verhuizing is).
In 2018 zijn wij ook met 2 honden in het ruim voor 12 dagen naar LA gevlogen. Probleemloos. Maar hangt zeker ook van de hond af hoe die er mee omgaat. In ons geval was 1 op 5 maanden naar Europa gevlogen zonder problemen en de ander 2 en 3 jaar daarvoor ook al kort meegeweest daarheen voor 3 en 2 weken en zonder problemen.
Het is heel fijn dat het kan en dat er (zat?) honden zijn die het geen probleem vinden maar net als Laeken staat het mij persoonlijk echt tegen. Als de hond zowel heen als terug mee zou kunnen als ESD dan zou ik niet twijfelen, dan zijn we samen en lossen we het samen op. Maar in het ruim? Nee.
Maar ik ben soms ook gewoon een zeikerd wat dat betreft hoor, ik zou echt niet lekker zitten in het vliegtuig wetende dat mijn hond in het ruim zit en geen idee heeft wat hem overkomt.

Maar Billie is al een keer voor een noodzakelijke vlucht geweest, als dat echt probleemloos verliep dan zou ik het nu wel overwegen. Maar dan zonder overstap, dat zeker weten.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Is het een overstap of tussenstop? Als je ervoor kiest hem mee te nemen in elk geval tijdens een tussenstop, nadrukkelijk meerdere malen aan de cabin crew vragen of je hond nog netjes in het ruim zit.
Laatst gewijzigd door Crescent op 12 sep 2021 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

laeken schreef: 12 sep 2021 12:53 Ik zou mijn honden gewoon sowieso niet laten vliegen. Alleen bij emigratie. Als ik een maand weg moet breng ik ze gewoon onder want mij staat zoiets enorm tegen. De risico's etc. En de stress bij de hond. Ik ben in Zwitserland geweest en dat doe ik zelfs de honden niet aan. Lekker thuis bij mijn moeder. Ze vinden alles best maar ik wil ze niet eens belasten met een hele dag autorijden. Misschien ben ik wel te voorzichtig. Thuis is een hond toch het gelukkigste vind ik.
Mijn honden niet hoor, zodra ze weten dat de caravan bij huis staat willen ze alleen maar mee :D
Onderweg naar zuid Frankrijk hoor ik ze niet en ze genieten enorm als we op de plek van bestemming zijn.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
crutz schreef: 12 sep 2021 12:45
Het is heel fijn dat het kan en dat er (zat?) honden zijn die het geen probleem vinden maar net als Laeken staat het mij persoonlijk echt tegen. Als de hond zowel heen als terug mee zou kunnen als ESD dan zou ik niet twijfelen, dan zijn we samen en lossen we het samen op. Maar in het ruim? Nee.
Maar ik ben soms ook gewoon een zeikerd wat dat betreft hoor, ik zou echt niet lekker zitten in het vliegtuig wetende dat mijn hond in het ruim zit en geen idee heeft wat hem overkomt.

Maar Billie is al een keer voor een noodzakelijke vlucht geweest, als dat echt probleemloos verliep dan zou ik het nu wel overwegen. Maar dan zonder overstap, dat zeker weten.
Ik weiger sowieso om met overstap of tussenlanding te vliegen. Enkel rechtstreeks. Ook mijn naar het buitenland verkochte pups vliegen enkel op een rechtstreekse vlucht. Als dat betekend dat de kopers verder moeten rijden dan is dat maar zo.
Van het vorige nest moest de koper ipv naar Boston (20 min) naar New York (6/7 uur) omdat ivm covid rechtstreeks vliegen op Boston niet mogelijk was.
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

crutz schreef: 12 sep 2021 11:29 Ik zou zeggen meenemen (uit eigen ervaring met ook met de honden vliegen) maar wel kijken naar of een vlucht zonder overstap of vanuit Frankfurt zelf rijden.

Overigens is het vrij gemakkelijk om haar op de heenweg als ESD (emotional support dog) geregistreerd te krijgen zodat ze in de cabine (los, dus ook niet in een krat) mee mag. Als je wil kan ik daar nog wel naar informeren. Bijna al m’n Amerikaanse vrienden hebben hun honden (zelfs mechels) op de vlucht hierheen in de cabine op die manier
Volgens mij hebben veel vliegmaatschappijen de hond als ESD ( of ESAN) meenemen afgeschaft of veel lastiger gemaakt.
De hond mag dan alleen nog in de cabine met officiële papieren voor Support dogs
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Jetski schreef:
crutz schreef: 12 sep 2021 11:29 Ik zou zeggen meenemen (uit eigen ervaring met ook met de honden vliegen) maar wel kijken naar of een vlucht zonder overstap of vanuit Frankfurt zelf rijden.

Volgens mij hebben veel vliegmaatschappijen de hond als ESD ( of ESAN) meenemen afgeschaft of veel lastiger gemaakt.
De hond mag dan alleen nog in de cabine met officiële papieren voor Support dogs
Ja alleen vanaf daar naar hier is het nog vrij eenvoudig.
Verklaring (huis)arts en iets van 180$
georges
Zeer actief

Zoveel input, fijn !

Ik ben persoonlijk niet zo snel van het mijn honden bij iemand anders onderbrengen. Bij een beperkt aantal personen voor een aantal dagen, ja, maar anders neem ik ze gewoon mee. Ze hebben zich soms maar te schikken :zweep: Zo reisde ik in februari 2020 met Georges met de trein naar Sicilië. Dat was voor hem ook een (te) lang avontuur, maar we hebben daarna ook samen kunnen genieten van Italië. En uiteindelijk is baasje er wel altijd bij. Dan is de reis de bestemming wel waard, zeg maar.

Voor de vliegreis nu heb ik het er nog uitgebreid met mijn partner over gehad. Hij vond het vooral erg dat we haar zo veel stress zouden aandoen, terwijl hij gewoon in de VS blijft. We hebben dan ook besloten dat ze hier blijft bij hem, waarbij we hopelijk ook op een vriendin kunnen rekenen om haar één/twee keer mee op pad te nemen. Als het écht niet lukt zijn er nog altijd de voorgenoemde noodoplossingen :cool2:

Met kerstmis vliegen we (hopelijk) samen naar huis, en dan gaan ze wel sowieso mee. Dat zal een iets langere vakantie zijn (twee weken +), en dan zorg ik er ook voor dat we rechtstreeks vliegen (goede tip van Crutz om vanuit Frankfurt met een huurauto naar huis te rijden bijvoorbeeld).

In elk geval voelde door jullie antwoorden mijn twijfel niet als ongegrond :mrgreen:

Oh, en Emotional Support Animals moeten niet meer aanvaard worden door luchtvaartmaatschappijen sinds december 2020. Dus dat was helaas ook geen optie :hmmm:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ja mijn info over ESD was van voor covid dus van voor 2020
Zamunda
Zeer actief

georges schreef: 13 sep 2021 07:39Ik ben persoonlijk niet zo snel van het mijn honden bij iemand anders onderbrengen. Bij een beperkt aantal personen voor een aantal dagen, ja, maar anders neem ik ze gewoon mee. Ze hebben zich soms maar te schikken :zweep: Zo reisde ik in februari 2020 met Georges met de trein naar Sicilië. Dat was voor hem ook een (te) lang avontuur, maar we hebben daarna ook samen kunnen genieten van Italië. En uiteindelijk is baasje er wel altijd bij. Dan is de reis de bestemming wel waard, zeg maar.
Hier net zo hoor, ik neem ze liever mee of laat ze thuis (mijn in totaal vier eigen honden zijn nog nooit uit logeren geweest). Gelukkig wel de mogelijkheid tot oppas door 'opa en oma' (en dan buiten niet verder dan de tuin), maar sinds een paar jaar ook alleen nog maar voor overdag helaas.
Met de trein zou ik geen punt vinden, net wat je zegt: dan ben je tenminste samen.

Voor de vliegreis nu heb ik het er nog uitgebreid met mijn partner over gehad. Hij vond het vooral erg dat we haar zo veel stress zouden aandoen, terwijl hij gewoon in de VS blijft. We hebben dan ook besloten dat ze hier blijft bij hem, waarbij we hopelijk ook op een vriendin kunnen rekenen om haar één/twee keer mee op pad te nemen. Als het écht niet lukt zijn er nog altijd de voorgenoemde noodoplossingen :cool2:
Fijn dat die vriendin misschien nog wat bij kan springen, klinkt als een goede oplossing :ok: .
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik denk ook dat dat voor Billie wel de fijnste oplossing is. En voor jou is de reünie straks extra fijn :D
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Misschien vind ze het stiekem wel heel erg lekker om 10 dagen te luieren. :engel:
Alfilillo
Zeer actief

Fijne oplossing! Ik was laatst een weekje weg. De honden bleven gewoon thuis bij mijn vriend en de laatste twee dagen bij een oppas.
Ik ben dan ook wel bezorgd hoor: elke dag om te vragen of ze wel water hebben, hebben ze gegeten, wil Alfil wel wandelen? Heel vermoeiend voor mijn vriend, want het ging gewoon hartstikke goed. Soms is het voor jezelf moeilijker om de zorg uit handen te geven dan voor de hond om door een ander verzorgd te worden.

Alfil & Lily
georges
Zeer actief

Zamunda schreef: 13 sep 2021 09:00 Hier net zo hoor, ik neem ze liever mee of laat ze thuis (mijn in totaal vier eigen honden zijn nog nooit uit logeren geweest). Gelukkig wel de mogelijkheid tot oppas door 'opa en oma' (en dan buiten niet verder dan de tuin), maar sinds een paar jaar ook alleen nog maar voor overdag helaas.
Met de trein zou ik geen punt vinden, net wat je zegt: dan ben je tenminste samen.
Ik heb zo snel het gevoel dat mensen mijn honden niet gaan aankunnen, of ze helemaal verkeerde gewoontes gaan aanleren of zo :Q: Of dat ze helemaal niet gaan luisteren als ze hen van de lijn laten, of dat ze zullen gaan jagen, of andere honden lastigvallen. Alsof het monsters zijn, eigenlijk :mrgreen:
Lothian schreef: 13 sep 2021 09:16 Ik denk ook dat dat voor Billie wel de fijnste oplossing is. En voor jou is de reünie straks extra fijn :D
Ik vind het wel heel jammer van de nestreünie hoor ! Daar had ik echt heel graag bij geweest. Misschien kunnen we een gezellig kerstuitje doen, met alle Mixi's lekker warm en stijlvol aangekleed :mann:
Persistence schreef: 13 sep 2021 09:53 Misschien vind ze het stiekem wel heel erg lekker om 10 dagen te luieren. :engel:
Ik was gisteren nog een stuk vergeten toevoegen : ik heb Billie namelijk toch voor een "testnachtje" naar mijn trainer gebracht. Vooral omdat ik het gevoel had dat ik er zelf wat te veel een probleem van begon te maken haar ergens anders achter te laten. Zo kon ik zien waar ze zou verblijven, bij de introductie van de honden van de trainer zijn, zien hoe ze wonen, waar ze zal slapen, etc. Dan kan ik zelf ook inschatten hoe ze is bij thuiskomst vanavond en of het een positieve ervaring was voor haar. Wat wel verrassend was, is dat Georges sinds gisterenavond alleen maar aan het slapen is :LOL: Ik denk dat hij het prinselijke leven zonder overactieve kleine zus soms wel mist :engel: Die zou die tien dagen luieren zónder Billie net wel zien zitten, haha.

Tot nog toe enkel positieve berichtjes van mijn trainster gehad, dus dat is goed nieuws. Ze heeft daar ook haar eerste katten leren kennen, dus dat is ook fijn meegenomen.

Ik vlieg trouwens woensdagmiddag. Kijk al uit naar 11 uur film kijken :lol1:
Frootje schreef: 13 sep 2021 10:32 Ik sta er normaal gesproken hetzelfde in met reizen en honden. Froo vindt reizen met de auto en de trein grotendeels stom. Maar ze is wel super graag bij de baas (bij de baas zijn is alles voor haar) en dus heb ik haar deze zomer gewoon meegesleept 12 uur in de auto naar Oostenrijk. Liggen, slapen en straks zijn we er en ben je die hele reis alweer vergeten. :LOL: Ze was trouwens echt uitzonderlijk braaf en heeft er niks van gemaakt. Zul je net zien.

Maar met het vliegtuig vind ik die stap voor mezelf toch groter omdat de hond inderdaad in het ruim moet. Als er dan toch iemand thuis blijft zou ik het inderdaad doen zoals jullie het nu doen. :D
Ik denk dat we onze honden soms onderschatten in hoe ze met moeilijke/vervelende situaties om kunnen gaan, als het eenmalig is of samen met de baas.

Ik denk dat jij met Froo nog wel eens geluk zou kunnen hebben dat ze nog mee mag in de cabine, dat is voor hondjes onder 8kg. Wanneer ik later een chique oudere dame ben neem ik een chique Italiaans windhondje dat dan overal zonder problemen mee naartoe kan vliegen :pffff:
Mellow schreef: 13 sep 2021 11:50
laeken schreef: 12 sep 2021 12:53 *knip*. Thuis is een hond toch het gelukkigste vind ik.
Mijn Puck niet hoor.
Hij kan met gemak alleen (met of zonder de anderen) thuis blijven omdat hij weet dat ik terug kom.
Maar als ik langer weg blijf dan is zijn optie 'ik ben bij de baas' het belangrijkste voor hem.
Of dat nu samen met mij in een auto is voor een week of 20u in een vliegtuig, als hij daarna mij maar weer ziet.
Nikki precies zelfde.
Alleen zou die in het vliegtuig dus wel samen met Puck moeten en niet helemaal alleen.
Daisy en Semmy is anders.
In de auto samen met mij, geen probleem.
Dat kan uren mogen duren maar ook dagen/weken, als ik erbij ben.
Vliegtuig, zonder mij, in een ruim.
Dan heb ik waarschijnlijk dode honden bij aankomst :schrik:
Dus dat zou ik met die 2 nooit doen.

Dus als Billie ook zo makkelijk is zou ik haar meenemen.
Ze is wel gemakkelijk hoor, en veel minder "emotioneel" dan Georges waardoor ze minder lang in moeilijke momenten blijft hangen. Maar met overstap vond ik het toch wat veel voor haar, dus daarom toch maar de keuze om haar thuis te laten. Maar met Kerstmis komt ze sowieso mee :D
Alfilillo schreef: 13 sep 2021 12:12 Fijne oplossing! Ik was laatst een weekje weg. De honden bleven gewoon thuis bij mijn vriend en de laatste twee dagen bij een oppas.
Ik ben dan ook wel bezorgd hoor: elke dag om te vragen of ze wel water hebben, hebben ze gegeten, wil Alfil wel wandelen? Heel vermoeiend voor mijn vriend, want het ging gewoon hartstikke goed. Soms is het voor jezelf moeilijker om de zorg uit handen te geven dan voor de hond om door een ander verzorgd te worden.
Helemaal dit ! Ik heb me dan ook al voorgenomen om die tien dagen maar één keer per dag aan mijn vriend te vragen hoe het met de honden gaat, anders wordt hij gillend gek :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”