Meenemen :
- 14u reizen, met overstap in Frankfurt, in het ruim...
- tijdsverschil
+ verblijf (samen met mij) bij mensen die ze kent
+ na de landing geen zorgen meer voor mij over of alles wel goed gaat

+ ze zou meekunnen naar mijn vrienden en familie etc. En als bonus is er een kans dat ze haar nestgenootjes nog eens kan zien

+ we reizen met Lufthansa en Swiss, die wel bekend staan om de goede zorgen voor huisdieren
Thuis laten :
- ze zou bij mijn flyball trainer kunnen verblijven tijdens de week. Maar eigenlijk heeft ze die vrouw niet graag... Zij heeft zelf Springer Spaniëls en is de gevoeligheid van mijn whippetmeisje duidelijk niet gewend. Ze heeft haar in het begin eens geforceerd met iets en toen heeft Billie een hele training naar haar gegromd

- ze zou naar een dagopvang hier kunnen, maar de meeste nemen geen ongesteriliseerde teven. Diegene waar ze wel heen kan is een halfuur rijden, dus twee uur op een dag. Daarbij : wil ik haar wel in een groep onbekende honden, met onbekende mensen ?
- een uitlaatservice, maar nooit dat ze daar haar energie mee kwijt kan. Ik zou niet vertrouwen dat iemand anders haar los zou laten op wandeling, vanwege haar jagen op (de vele) eekhoorns hier in de buurt
- 10 “rustige” dagen (behalve weekends) met korte wandelingen. Enkel weet ik niet of ons appartement, mijn vriend en Georges dat zonder blijvende schade overleven

+ thuis blijven in bekend gezelschap, geen reisstress
Zoals jullie zien heb ik zelf een lichte voorkeur voor het meenemen, het lijkt me allemaal gemakkelijker. Maar dan vraag ik me af, doe ik het niet te veel voor mijzelf ?
Wat denken jullie ? Is het te veel stress voor tien dagen ? Ik heb wat ongezouten meningen nodig