Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Embark vraag

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Embark vraag

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Tutu blijft en dat vraagt om een Embark test!
Maar... Fotogravinnetje was het al opgevallen, Tutu lijkt veel op een Markiesje. Inmiddels zijn twee andere markieskenners die Tutu in het echt hebben gezien er eigenlijk wel van overtuigd dat Tutu een Markiesje is. De kans dat in Roemenië een rasecht Markiesje de straat op wordt geschopt is alleen niet zo groot. Ik ben hartstikke benieuwd wat Embark er van zou zeggen, maar tot mijn schrik zag ik dat het Markiesje niet in hun database staat. Bij Wisdom Panel overigens ook niet.
Wat nu? :denken:
Johnny Jones
Zeer actief

Re: Embark vraag

Zinodo schreef: 11 sep 2021 22:12 Aan laten keuren :E:
Ze zien me aankomen met het ouwe kereltje, zo ongeveer de helft van zijn gebit is al getrokken! :mrgreen: En dan weet ik nog niks waar zijn looks vandaan komen.

Wat zou eruit komen als Embark het DNA van een stamboek Markiesje zou testen?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Johnny Jones
Zeer actief

Heeee, wat goed zeg, dankjewel! Apart dat het ras er niet tussen staat bij de rassen.
Ik ga gelijk de test bestellen!
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Johnny Jones schreef: 11 sep 2021 22:39 Heeee, wat goed zeg, dankjewel! Apart dat het ras er niet tussen staat bij de rassen.
Dat was bij de schapendoes ook zo. Ik had embark gedaan bij Flora ivm een nestje fokken en aangezien de schapendoes er niet tussen stond was ik ook benieuwd met welke rassen er dan overeenkomsten zouden zijn :D
Maar helaas, ze werd herkend als 100% schapendoes :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Johnny Jones schreef: 11 sep 2021 22:39
Heeee, wat goed zeg, dankjewel! Apart dat het ras er niet tussen staat bij de rassen.
Ja zeker apart. Bij Sjaak zegt ie ook echt pomchi :80:
Die staat er en niet tussen, en is geen ras haha
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik denk dat ik er ook eentje ga bestellen voor Jimi , gewoon leuk om te weten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Johnny Jones schreef: 11 sep 2021 22:25
Ze zien me aankomen met het ouwe kereltje, zo ongeveer de helft van zijn gebit is al getrokken! :mrgreen: En dan weet ik nog niks waar zijn looks vandaan komen.

Daar zou je nog wel eens verbaasd over kunnen staan. Ik vermoed zelfs dat de Markiesjes vereniging je heel graag aan ziet komen!

Mijn Markiesje (aangekeurde nieuwkomer x Markiesje) heb ik laten testen bij Wisdom Panel. Die zou half terriër en 1/8 Pumi, 1/8 Chihuahua, 1/8 Duitse Pinsher en 1/8 kleine Poedel zijn. Misschien laat ik haar ook nog wel een keer via Embark testen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

De rassentest is zo betrouwbaar als het aantal basisdieren dat ze in de database hebben.
Als er één markiesje is getest, is dat diertje dus de basis voor alle dieren. Als jouw hond dan net niet de markers draagt die ze hebben gekozen als basismateriaal komt deze dus niet als zelfde ras uit de test.
Als Tutu nog intakt is zou ik zeker contact opnemen met de vereniging. Zelfs of juist als hij niet als Markiesje uit de test komt!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tineke
Zeer actief

Als ik ga googlen op dna hond komt deze boven drijven ,is deze goed of zijn andere beter?
Die Embark zie ik dan niet , is die meer voor fokkers en die andere voor afkomst?

https://www.hondenspullenkopen.nl/produ ... or-honden/

Sorry voor het kapen van je topic Johnny Jones :engel:
Afbeelding

Johnny Jones
Zeer actief

Tineke schreef: 12 sep 2021 10:23 Als ik ga googlen op dna hond komt deze boven drijven ,is deze goed of zijn andere beter?
Die Embark zie ik dan niet , is die meer voor fokkers en die andere voor afkomst?

Haha, geeft niks hoor.. ik heb voor de 'breed and health' via de website van Embark gekozen. Mijn man heeft zich aangemeld en zo kregen we extra korting, in totaal betaalden we 50 dollar minder.

Het zou leuk zijn als de rasvereniging van de Markies interesse zou hebben in de genen van Tutu. Ik wacht de uitslag van Embark af en kijk dan verder! Vanwege zijn conditie en leeftijd was hij in Roemenië niet gecastreerd, maar zijn vrouwtje welke hij in Nederland had heeft hem vorig jaar november chemisch laten castreren in de hoop dat hij zich buiten beter ging gedragen :roll: .

Ondertussen pieker ik me suf wat er in zou kunnen zitten. De mensen hebben daar natuurlijk ook gewoon rashonden, die al dan niet met de villagedogs zijn gemengd. Misschien zit er Mudi door, er wonen veel Hongaren in Roemenië. Met een chihuahua en een villagedog.. Ik heb geen flauw idee eigenlijk.
Tineke
Zeer actief

Johnny Jones schreef: 12 sep 2021 11:15
Tineke schreef: 12 sep 2021 10:23 Als ik ga googlen op dna hond komt deze boven drijven ,is deze goed of zijn andere beter?

Haha, geeft niks hoor.. ik heb voor de 'breed and health' via de website van Embark gekozen. Mijn man heeft zich aangemeld en zo kregen we extra korting, in totaal betaalden we 50 dollar minder.

Het zou leuk zijn als de rasvereniging van de Markies interesse zou hebben in de genen van Tutu. Ik wacht de uitslag van Embark af en kijk dan verder! Vanwege zijn conditie en leeftijd was hij in Roemenië niet gecastreerd, maar zijn vrouwtje welke hij in Nederland had heeft hem vorig jaar november chemisch laten castreren in de hoop dat hij zich buiten beter ging gedragen :roll: .

Ondertussen pieker ik me suf wat er in zou kunnen zitten. De mensen hebben daar natuurlijk ook gewoon rashonden, die al dan niet met de villagedogs zijn gemengd. Misschien zit er Mudi door, er wonen veel Hongaren in Roemenië. Met een chihuahua en een villagedog.. Ik heb geen flauw idee eigenlijk.
Oké ga ik daar eens kijken :ok:

Een Mudi lijkt me inderdaad niet onwaarschijnlijk.
Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Johnny Jones schreef:

Ze zullen je waarschijnlijk met open armen ontvangen. 10 oktober is er weer een keuring, dus daar zou je je voor kunnen opgeven. Ik zou in ieder geval op korte termijn eens contact met de vereniging opnemen als ik jou was en niet wachten tot je de uitslag van de test binnen hebt.

Op dit moment zijn er nog niet veel markiesjes getest bij Embark. De markiesjes die getest worden, worden nog handmatig in de database gezet als raszuiver markiesje, zodat ze over een poosje hopelijk ook kruisingen kunnen herkennen als kruising met markiesje
Johnny Jones
Zeer actief

Dan ga ik misschien inderdaad maar contact met de vereniging opnemen..

Hoe kan ik erachter komen of hij weer vruchtbaar is / wordt na zijn chemische castratie? Het is nu 10 maanden geleden en ik begreep dat het middel 6 tot max 12 maanden werkzaam is. Ik vind overigens zijn vacht er wel lelijker van geworden.

Afbeelding
Tutu een jaar geleden, net uit Roemenië en mager

Afbeelding
Tutu nu..
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat was eigenlijk ook het eerste wat ik dacht ;-)

Het tweede... ach, whatever.. leuke hond. Klaar ;-)

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Die vacht zal wel weer wat bijtrekken, verwacht ik. Vaak merk je inderdaad dat de ballen weer groter worden en ook aan het gedrag kun je eventueel merken dat het uitgewerkt begint te raken. Als je het zeker wilt weten, zul je het zaad moeten laten onderzoeken
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”