Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising schapendoesjes
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Kruising schapendoesjes
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar blijft er ook een pup bij jou of bij Jennifer?
Ik had de kruising zelf niet bedacht maar ben wel erg nieuwsgierig naar het resultaat!
Ik had de kruising zelf niet bedacht maar ben wel erg nieuwsgierig naar het resultaat!
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Aha interessantFotogravinnetje schreef: ↑30 aug 2021 15:27Ik denk dat de at als het ware bepaalt waar de gebandeerde haren het meest zichtbaar zijn. Hij zal op z'n lijf haren hebben die zowel zwart als tankleur zijn, wat verraadt dat hij inderdaad agouti/wolfsgrauw is, maar het zwart overheerst duidelijk weljenn90 schreef:Dus Dakar is geen black and tan maar black agouti? Of noem je het weer anders? Wel heel grappig zo’n dna testFotogravinnetje schreef: ↑30 aug 2021 07:54 Dit is ook een agouti teckel
De haren zijn gebandeerd, dus lichte en donkere banden op de haren. Op de heel korte vacht van Dakar is dat heel slecht te zien. Bij de pups van Flora zou er een net wat langere vacht op kunnen komen waarop het beter te zien zou kunnen zijn. Dus in het nest kun je zwarte pups krijgen (Kbky), pups met een strakke tan-aftekening (die zijn dan dus kyky ata) en pups waarbij de donkere haren toch ook wat tankleur laten zien (kyky awa)

Dankjewel voor je uitleg
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Persistence schreef: ↑31 aug 2021 14:55 Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar blijft er ook een pup bij jou of bij Jennifer?
Helaas is op dit moment zelf een pup houden niet de bedoeling. Ik heb Mies en Diem nog en alhoewel ze wat ouder zijn (nu 10 en 11, Diem wordt in april 12) zijn ze nog fit en actief. Ik vind 3 honden in hun behoeftes voorzien al een beste klus dus daar een pup bij is voor niemand eerlijk. Daarnaast houdt Diem van RUST in huis. Hij zou zich gaan terugtrekken en dat ga ik een hond van 12 jaar niet aandoen.
Zowel Flora als Dakar zijn sportieve baasgerichte hondjes, ik verwacht dat de pups ook behoefte gaan hebben aan individuele trainingen.
Ik ben nieuwsgierig waarom je de kruising zelf niet bedacht zou hebben? Ik hoop natuurlijk dat er genoeg mensen er wel voor gaan vallen anders zit Diem straks alsnog met 6 nietmachines in huis

-
- Zeer actief
Ja ik snap je wel, dan is een pup erbij wel erg veel.
Bedoelde het trouwens letterlijk dat ik het niet bedacht zou hebben, als in, niet geraden zou hebben. Ik vind het juist wel een leuke combi, 2 van die sportieve honden

- pioenroos
- Zeer actief
Ah, gelukkig. Ik dacht als een sportief met honden iemand als jij de kruising niks vindt dan heb ik een probleemPersistence schreef: ↑31 aug 2021 18:15 Bedoelde het trouwens letterlijk dat ik het niet bedacht zou hebben, als in, niet geraden zou hebben. Ik vind het juist wel een leuke combi, 2 van die sportieve honden

-
- Zeer actief
Haha neeee ik had me wat onhandig uitgedrukt dus. Als ik op zoek zou zijn naar een hond zou een combi als dit juist iets zijn waar ik erg in geïnteresseerd zou zijn 

- pioenroos
- Zeer actief
Ik lees ook wel te veel met een vergrootglas hoor. Of ik de pups aan fijne hondenmensen verkocht krijg maak ik me het meest zorgen omPersistence schreef: ↑31 aug 2021 22:33 Haha neeee ik had me wat onhandig uitgedrukt dus. Als ik op zoek zou zijn naar een hond zou een combi als dit juist iets zijn waar ik erg in geïnteresseerd zou zijn![]()

Maar goed, ondertussen zijn er meer onzinnige regels op het hondenforum aan het ontstaan dan in de stamboomfokkerij geloof ik. En ik wil juist een kruising fokken om geen stomme regels te moeten volgen

Jullie zien mij vast wel op een eventueel nieuw forum verschijnen. Maar wie wil kan ook via facebook de verdere ontwikkelingen volgen: www.facebook.com/vanlenteflora
-
- Zeer actief
pioenroos schreef: ↑31 aug 2021 23:08Ik lees ook wel te veel met een vergrootglas hoor. Of ik de pups aan fijne hondenmensen verkocht krijg maak ik me het meest zorgen omPersistence schreef: ↑31 aug 2021 22:33 Haha neeee ik had me wat onhandig uitgedrukt dus. Als ik op zoek zou zijn naar een hond zou een combi als dit juist iets zijn waar ik erg in geïnteresseerd zou zijn![]()
![]()
Maar goed, ondertussen zijn er meer onzinnige regels op het hondenforum aan het ontstaan dan in de stamboomfokkerij geloof ik. En ik wil juist een kruising fokken om geen stomme regels te moeten volgen![]()
Jullie zien mij vast wel op een eventueel nieuw forum verschijnen. Maar wie wil kan ook via facebook de verdere ontwikkelingen volgen: www.facebook.com/vanlenteflora

Ik blijf het graag volgen.
-
- Zeer actief
Ik blijft het ook volgen. Heel interessant en origineel nestje gaat dat worden.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Heb je facebookpagina opgezocht om je nestje te kunnen volgen. Zo leuk!