majelle schreef:
Ziet een boxer ergens dan wel het nut van in, behalve dan spelen en actie
De mijne in ieder geval niet
Af en toe gek & wild blijven ze het wel prachtig vinden maar 10 keer liggen vind ie saai worden en gaat ie opdrachten in slow motion uitvoeren. Net als ik daarom vind ik ze waarschijnlijk leuk.
Hmmmm......zou het 'm dat zijn?
Baasgericht zijn mijn beide boxers en ik moet er weer moeite voor doen dat ze ook eens naar de omgeving gaan kijken
Zowel Danco als Nika zijn baasgericht als het hen voordeel oplevert
Maar heb je geen balletje of lekkers bij je en ze zien iets anders wat ze leuk vinden, dan zijn ze weg. Zo heb ik Nika al regelmatig van het veld af kunnen halen, waar ze aan het voetballen waren. Binnen enkele seconden had ze de bal te pakken en crosste ze, de bal met haar neus voor zich uitduwend, over het veld heen, met bananen in haar oren.
Met de mechelaar/bouvier die wij hadden moest ik weer moeite doen om zijn aandacht bij mij te houden. Omgeving was ook erg leuk namelijk.
Bij Marouck is de omgeving leuk, maar ik ben leuker, vanaf het moment dat ze, 7 weken oud, bij me kwam wonen. Behalve bij paarden, die zijn op de 1 of andere manier nog veeeeeeeeeel leuker, erg leuk om daar al blaffend rondjes omheen te rennen. 8O Vanmiddag kwamen er in het bos 2 ruiters op me af, en voor ik adem kon halen om haar te roepen stoof ze erop af. Gelukkig voor mij draaide ze alsnog om, kwam op me afgerend en kon ik haar aanlijnen, de ruiters draafden namelijk gewoon op haar af. 8O Hihihih......toen ze me voorbijreden bleken het 2 agenten te paard te zijn, had bijna moeten vertellen dat Rouck een mislukte pliesiehond was en daarom niet luisterde....wat was ik blij dat ze deze ene keer uiteindelijk mij net nog leuker vond dan paarden.
We hebben vroeger ook een mechelaar/bouvierkruizing gehad en het grote verschil tussen boxers vind ik dat een mechelaar best wel tegen een uitbrander van zijn baas kan, qua stem of correctie terwijl bij mijn boxers hun ego zowat tegen de vlakte gaat als ik laat merken dan ik wat boos ben. Die willen zowat alles voor me doen als ik maar tevreden ben en dat we vriendjes blijven. Soms denk ik weleen spring eens uit de band verken je grenzen maar die 13 is geworden was zo en die van 9 maanden is (nog) ook zo.
Beide boxers hier kunnen heel goed tegen uitbranders qua stem en correctie, dit herken ik dus niet. Ze hebben het ook beide weleens nodig gehad. Maar wat Nika verschrikkelijk vind is als ik boos ben en haar negeer....dat maakt wel indruk, ze loopt dan ineens weer keurig volgens naast me.
Het opvoeden van mijn boxers gaat en ging vanzelf bij de herder/bouvierkruizing moest ik af en toe echt respect afdwingen. Beiden leuk maar ik wil niet echt africhten ik hou meer van stoeispelletjes. Anders wordt het saai

vandaar boxereigenaar denk ik.
Qua opvoeding was Nika heel gemakkelijk, Danco was heel wat lastiger. En Marouck opvoeden was een uitdaging, ze is nog eigenwijzer, koppiger en hardleerser als een boxer 8O