Crescent schreef: ↑06 jan 2021 14:56
Ja, ik krab mezelf ook wel even achter de oren als ik hoor dat een kennis 1500e neertelt voor een pup zonder papieren. Maar dat is in mijn eigen belevingswereld nou eenmaal zo: als je voor 500e een shetlanderhengst kunt aanschaffen vind ik alles daarboven relatief vreemd, voor een hond.
Shetlanders worden onderprijsd en voor dezelfde prijs heb je geen Cruzado.
Er zit altijd vertraging tussen wat de pupkoper wil en goede particulieren met af en toe een nestje die zich daar op kunnen richten.
De pretentieloze bastaardjes zitten de laatste maanden enorm in de lift.
De pups die worden verkocht worden niet meer zo vaak herplaatst, dat was tot september/oktober absurd.
Juist omdat het allemaal wat rustiger is durven de gelegenheidsfokkers nu weer, die hebben vaak een of twee loopsheden overgeslagen in hun planning.
Dat begrijp ik helemaal, maar dat gaf wel een groot gat.
Die wolventruien kunnen de boel in hun dikke harige fleecereet douwen.

Je wilt toch op zijn minst dat er goed voer gekocht wordt en de medische kosten of uit eigen zak of via de verzekering betaald kunnen worden en dat is nu eenmaal meestal niet zo bij mensen die altijd thuis zijn.
Ik geloof niet dat de hond bij de gemiddelde thuisblijfmoeder nou beter af is omdat ze er altijd is. Uiteindelijk gaat het om de aandacht en het begrip wanneer je er wel bent.
Niet dat die dan bij voorbaat uitgesloten moeten worden, maar gewoon even per geval kijken en je gigantisch opgeblazen ego thuislaten is al een begin.