Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ondersteuning bij angst voor vuurwerk?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Ondersteuning bij angst voor vuurwerk?

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat naar Caro! Hopelijk is het rustig met het wandelen!

Hier nu nog geen geknal. Ik ben benieuwd!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Catho schreef: 31 dec 2020 11:26 :mann: Saba heeft zichzelf met die muts zo hervonden dat ze net maar even ging staan blaffen op een knal in plaats van bang zijn... Niet per se gewenst maar we hebben het al verpest omdat we moesten lachen, het is geen gezicht met die muts en dan zo'n zuur gezicht :LOL: Ze is brommend weer naar haar nest vertrokken. Old wief.
Hihi, ik vrees dat ik ook zou lachen op zo'n moment :mrgreen: Ze zien er toch al wat oenig uit met zo'n ding om :mrgreen:

Vanmorgen tot nu toe één knal, dus hier is het redelijk rustig nog... maar dat is steeds gelukkig wel zo en dan begint het iedere dag na 15.00 uur. Meestal rond 0.00 uur weer stil,
behalve één of andere idioot die dus steeds diep in de nacht bommen knalt.
Ik sprak de vriendin van een buurman zojuist, zij komt het het oosten van het land en is hier af en toe een paar dagen, en die zei 'wat was dat voor idioot vanmorgen heel vroeg?
ik zat rechtop in bed' :80: ik vertelde haar dat dit dus al ruim een week aan de gang is... te idioot voor woorden, vond ze het.

Carbid schieten gebeurt hier ook wel, maar daar reageert Jessie nauwelijks op. Dat is toch een ander soort - doffere - knal.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Catho schreef: 30 dec 2020 15:33 Hier ook een tevreden klant :E: Moet nu de hele tijd Russisch tegen d'r praten met haar babushka hoofd, maar ze ging heerlijk slapen! Ze hoort van die hele luide pijlen (die krijserds) nog wel maar ze herstelt er veel sneller van omdat ze knettervuurwerk nu niet meer registreert. Ligt nu zelfs met haar Kong te knagen terwijl ze dat normaal echt niet doet als er vuurwerk is. Bedankt Zinodo :lief:

Afbeelding

Afbeelding
:I: :LOL:

Ik wil dit ook voor Karel :D Niet dat ie bang is, maar volgens mij ziet het er onwijs oenig uit :D

Hoop dat alle hondjes de jaarwisseling rustig doorkomen, hier is het echt heel erg rustig tot nu toe. Heel af en toe een knal voor de deur, er trekken nog wel wat groepjes jongeren rond maar echt veeeel minder dan andere jaren. We gaan zo wel naar mijn vader, die woont in zon prachtwijk waar deze dagen preventief gefouilleerd wordt enzo, daar zal het wel wat meer knallen maar goed, das niet erg :)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ga ook zo'n hoofdding bestellen voor volgend jaar alvast. Jack en Shira en Nola hebben niet veel last van het vuurwerk ( er wordt hier behoorlijk geknald) maar Laila wel. Zij krijgt alleen op oudjaarsdag een paar pilletjes Alprazolam ( ik had nog een voorraadje). Ze heeft er nu twee gehad en het helpt. Van hijgend in haar mand liggen tot na een pilletje ontspannen slapen. Het is al een enorm verschil tussen nu en de eerste periode dat ze bij ons was. Misschien is zo'n muts alleen volgend jaar wel genoeg. Ze wordt toch elk jaar wat beter bereikbaar in haar angst.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hier gaat het redelijk: tv op standje 'ik word gek', een flinke dosis Adaptil en een schattige hoofdband/oorbeschermer :mann:
af en toe dut ze even weg en ze neemt zowaar nog eten aan. Dus ze heeft mee toastjes gegeten :mrgreen: en allemaal lekkere dingen.
Om 20.00 uur nog weggeweest met de auto en daar heeft ze razendsnel een plas gedaan en toen rende ze weer naar de auto. Naar buiten is dus nog
steeds geen succes, dus nu zal ze het vol moeten houden tot... 3.00 uur ofzo?
Het gaat hier achter elkaar door met de knallen, je snapt het niet, maar volgens mij doet de politie hier er niets aan zolang het geen rellen zijn.
Als het vuurwerk niet achterlijk hysterisch losbarst om 0.00 uur, dan gaan we het redden zonder totale paniek.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Laila heeft drie keer 1 pilletje Alprazolam gehad. Dat is voor haar gewicht de halve dosering, en ze ligt nu gewoon te slapen, helemaal ontspannen. Terwijl het vuurwerk net zo erg is als anders. Ze heeft hier nu 5 keer oud en nieuw meegemaakt en afgelopen jaren lag ze hijgend onder de trap op oudjaarsavond, zelfs met de medicatie. Misschien kan ze volgend jaar wel zonder pilletjes.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ach, Dora... dit vond ik bij Dalí ook altijd heel erg :(
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Och Dora :J:

Hier dankzij de hoofdband 0 reactie op het vuurwerk. Nu scheelt het wel dat het hier vandaag overdag erg rustig was. Dus zijn stress emmer zat totaal niet vol. Pas na 12 uur begon het een tijdje goed te knallen.
Deze foto maakte ik terwijl er een flinke knal vlakbij was. En daarna een vuurwerkpot niet helemaal goed knalde. Die ging niet helemaal de lucht in zeg maar, maar bleef vrij laag.
Afbeelding
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zinodo schreef: 31 dec 2020 23:15 Hier is het geen 5 seconden stil geweest vanaf 9 uur en ik kan niks meer goed doen voor Dora. Ik heb haar nog nooit zo gezien. Nog even, nog even, nog even.
Afbeelding
Och wat sneu :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef: 31 dec 2020 23:19
Caro. schreef: 31 dec 2020 23:09 Als het vuurwerk niet achterlijk hysterisch losbarst om 0.00 uur, dan gaan we het redden zonder totale paniek.
Lekker de auto in en een uurtje de polder in. Waarom zou je gaan zitten afwachten wat de reactie is op iets wat maar één keer per jaar gebeurt?
En je hebt vanaf het zwembad nog mooi uitzicht op de vuurpijlen ook.
Ja, jij denkt dat ze daar gaat lopen of überhaupt de auto uitgaat? Dat is vlakbij de herrie uit Aetsveld :schrik:
We gaan veel naar Uitermeer, dat is net de rustigere kant van Weesp en dan nog een stukje daarvandaan. Daar durft ze met vliegende spoed een snelle plas te
doen en dan is het in één ruk terug naar de auto. Beste optie op dit moment.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hoe is het gegaan met alle honden (en katten)?

Hier is de hele avond en tot diep in de nacht, 4.00 uur, bijna aan één stuk door geknald. Heel veel keiharde bommen, maar gelukkig maar een paar
direct achter ons in die rottige tunnel.

Jessie is het best goed doorgekomen :cheer: en heeft zichzelf en ons verbaasd: tegen 0.00 uur leek er een 'gat' te vallen in de herrie, Pieter heeft haar aangelijnd om
toch in de tuin nog een plas te doen en ze liep een paar passen en toen was het boemmm (gelukkig niet in de tunnel), maar ze liep door en deed een plas :80:
wat een overwinning! :cheer:
Dus die kon de nacht verder doorkomen tot vanmorgen. Wel beneden geslapen, want er werd nog teveel geknald om haar alleen te laten.

In ieder geval geen doodsangst en totale paniek dit keer, dus dat is toch weer vooruitgang :ok:

Ik hoop dat alle andere bange honden de avond en de nacht ook enigszins redelijk door zijn gekomen!
Afbeelding
A good dog never dies...

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Aura vindt het binnen niet zo erg. Hier is er de hele avond wel wat geweest, maar niet heel erg. Wel 2 of 3 keer zo'n knal dat de ruiten rammelden, bij de eerste heeft ze van schrik de anaalklieren geleegd (op de bank, uiteraard).
Naar buiten wou ze liever niet.
Ik had de kinderen beloofd dat ze op mochten blijven, dus ik had hun matrassen in de woonkamer gelegd, dan konden ze al wat soezen (dacht ik, ijdele hoop, uiteindelijk hebben ze tot 1 uur staan te springen), maar Aura vond het geweldig, die matrassen.
Piko heeft op zich niet zoveel last van knallen, maar die liet zich wel wat beïnvloeden door Aura en helemaal op zijn gemak was hij toch niet.
Overigens is het nu echt helemaal stil en dat ben ik anders gewend. De ochtendwandeling was heerlijk ontspannen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Bij ons was het rustig, af en toe een knal en dan moest Ecco even op kijken. Zijn eerste oud en nieuw in Nederland. Buiten vond hij het eng, gelukkig hadden we zijn anti-ontspanningstuigje aan gedaan want hij kroop zo wat onder de auto's. In huis heeft hij veel bij mij gelegen voor steun. Om kwart voor 12 heb ik ze allemaal een rauwe runderknie met veel vlees er aan gegeven en daar hebben ze lekker op lopen knagen. Gordijnen dicht, licht aan en tv op standje hard. Om 1 uur was de rust weergekeerd en om half 2 nog even de honden in de tuin en toen gaan slapen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat goed dat die hoofdband bij veel honden het toch net iets minder erg maakt!

Hier ging het in de loop van de avond toch steeds meer los, om 00.00u was het niet veel anders dan andere jaren. Nou ja, om 00.15u want toen werd ik wakker gebeld door een vriendin Afbeelding.

Char heeft rustig geslapen, wat een verademing dat ze binnen niet bang is. De ene poes vond er helemaal niks van, de andere was wel bang maar niet panisch. De poezen hebben beide strak tegen me aangeslapen vannacht maar de jongste doet dat altijd :I:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier ging het in de loop van de avond ook steeds wat harder, maar niet te vergelijken met eerdere jaren. Elco en Gait taken zich weinig aan van het geknal. Ze hebben lekker mee zitten kijken naar het siervuurwerk dat we vanuit de slaapkamer konden bewonderen. Al vrij snel zochten we ons bed op. Alleen wilden Elco en Gait beneden niet blijven liggen als er weer een knal dichterbij klonk. Typisch waaks gedrag. Dus ben ik beneden gaan slapen. Had me nog maar net geïnstalleerd, of de ene lag op de deken in m'n knieholtes en de andere onder de deken tegen m'n buik, beide in diepe rust, hoe hard het ook knalde. Ruim voor half 1 was het buiten stil
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik woon hier gelukkig heel fijn. Iemand stond rond etenstijd in z'n eentje met brulkoter en een mopperende vrouw in z'n tuin te knallen :LOL:
En ergens in de polder was het blijkbaar nodig op de jaarwisseling een luchtalarm met bijzonder irritante, misselijkmakende toon af te laten gaan.
Verder was het heel rustig. Een handjevol knallen in de buurt en dat was het wel.
De dieren hebben weinig te lijden gehad. Vanmorgen lagen er wel een paar drollen op de puppypad, dus een beetje spanning.
Zus werd rond een uur of 1 pissig van mensen die nieuwjaarswensen naar elkaar riepen. Wat nou hallo, houd gewoon je muil, het is bedtijd :devil:
Maar Jaap heeft voor het eerst niet verstijfd onder tafel gelegen en durfde gewoon de tuin in.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maya had eerst nergens last van. Ze keek wel even op als we buiten liepen en er werd geknald maar verder geen reactie.
Tot ik haar voor een plas nog ff de tuin inliet en er ergens bij de buren flink geknald werd.
Ik gooide de deur open en zij kwam panisch naar binnen gestormd. Ben door de hurken gegaan, zij schoot in mijn armen, heb haar stevig vastgehouden en zo hebben we daar een kwartier gezeten tot ze kalmeerde.
Helaas vind ze vuurwerk nu niet meer zo oninteressant.
Geen echte angst gelukkig maar wel lage staart en houding.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”