Vanaf zijn 7de vond hij vuurwerk minder leuk, maar nog zeker geen angst, toen hij 8 was werd het nog wat minder, voornamelijk 2 over 12 zeg maar.
Afgelopen jaarwisseling was hij echt angstig. We woonden toen nog in een vrij drukke plaats qua vuurwerk, vanaf eind oktober/begin november altijd al wel regelmatig een aantal knallen. Tijdens de avond rondjes schrok hij steeds meer van de knallen, maar herstelde goed. Weer terug binnen was hij weer relaxed. Tot de jaarwisseling. Ik had een snuffelmat voor de beide honden gemaakt, en die legde ik iets voor 12 neer.

Groot succes.
Tot het vuurwerk losbarstte. In onze straat werd er ook veel afgestoken, en Jamie stopte met eten en snuffelen (Yara had amper door dat er geknald werd, want eten

En hij verstijfde. Ik heb hem maar bij me op schoot genomen, en hij zat trillend met een snel kloppend hart bij me op schoot.
Nu is er voor dit jaar natuurlijk een vuurwerkverbod, èn wonen we inmiddels in een andere plaats, dus ik heb nog geen idee hoe het dit jaar zal gaan. Of er hier in de buurt überhaupt iets afgestoken wordt.
Maar ik wil eigenlijk iets achter de hand hebben mocht het nodig zijn.
Iemand tips?
Dus bij voorkeur iets wat vrij makkelijk werkt.