Friesenfransman schreef: ↑03 dec 2020 23:07
Hoe lang en hoe vaak geven jullie die pijnstillers eigenlijk?
Ik bedoel, krijgen jullie honden al jarenlang elke dag pijnstilling of al jarenlang af en toe een meerdaags kuurtje?
Afhankelijk van de reden voor het geven van pijnstilling en de mate en frequentie van het aangeven/zelf zien dat je hond pijn/ongemak heeft.
Finn had af en toe om de zoveel maanden echt last, dan ging ik naar de dierenarts en in overleg met haar gaven we een kuur. Rond zijn 9de of 10de jaar merkte ik dat hij structureel ongemak had, vanaf dat moment, ben ik continue pijnstilling gaan geven. Ook weer in overleg met de dierenarts die verschillende opties had bekeken en ook berekeningen had gemaakt van kosten en werking.
Was overigens niet vanwege artrose.
Toen hij continue pijnstilling kreeg was dat voor hem fijn, hij was beduidend vrolijker en ondernemender weer. Al hield ik wel in de gaten dat hij niet te overmoedig werd

.
Jol heeft nauwelijks pijnstilling gekregen, 1 periode omdat ik merkte dat er iets was en we konden niets vinden. Aangedrongen op een kuur en dat hielp. Maar niet nodig om dat continue te blijven geven, ze was soms wat stram, maar een dag later liep ze weer te rollebollen en te rennen. Onnodig pijnstilling geven doe ik dus ook weer niet.