Wel een mooi beest. Het verschil met Aki was enorm, dat leek wel een lilliputter tegenover die reu

Toch heeft Aki ongeveer schofthoogte van ik gok 62 à 63 cm. Wat een mooi gemiddelde is voor een Duitse herder reu volgens de ras standaard.
Volgens de kennis waren Oud Duitse herders groter, ik merkte het namelijk op dat hij vrij hoog en groot was. Denk zomaar dat hij de 68 cm schofthoogte aantikte.
Heb er toch maar de ras standaard op nagelezen omdat ik van mening was dat Oud Duitse, werklijn Duitse en Showlijn gewoon allemaal tussen de 60-65 cm moeten zitten bij reuen.
Toch valt me op dat veel showlijnen en dus de oud Duitse veel hoger en forser ogen, en ook wel behoorlijk grote koppen hebben en de ogen vind ik soms echt wel wat dog achtig.
Zijn er hier mensen met Oud Duitse herders? En zijn die dan inderdaad ook zo groot?
Wat ik me dan ook af vraag, worden de Oud Duitse herders dan ook gekeurd voor fok geschiktheid, en wordt er dan niet naar de afmetingen en grootte van de honden meer gekeken?
Vraag het me gewoon ineens af.