Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvoeden met Doggy Dan's methode

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Opvoeden met Doggy Dan's methode

Ongelezen bericht door malinois »

Your Training Level Score is: 68

This Score is based out of a possible 100.

A result like this suggests you’ve got what I’d call A DOG WITH HUGE POTENTIAL

The chances are your dog could really benefit from some training...

So based on your specific situation, I’ve created this FREE video called “The Number #1 Thing To Do Next”.

This will make you smile :)

Nou jippie :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

mosquito1980 schreef:
Dan krijg je een gratis filmpje waar nog niets duidelijk uit wordt en daarna mag je betalen.
Waar waar waar... die test? :mann:
https://theonlinedogtrainer.com en dan even wachten, komt een pop-up. Maar op het eind moet je je emailadres geven voor resultaat en nieuwsbrief en daar had ik geen zin in.
Zo slecht zijn ze niet opgevoed .
Daar waar staat: Adult: more than 2 months..... en dan krijg je een hele rij puppy vragen?
Nou ja bij ouder dan 2 maanden mogen puppyvragen toch nog wel? :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

48. Mijn hond en ik zijn waardeloos:Q: omdat ik haar aanhaal wanneer zij wil, ze haar eten soms niet op eet en ze idd dolblij is als we thuis komen. Oh en beschermend rondom het huis. :Q:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat ik een beetje jammer vind is dat mensen o door gaan over de kritiek puntjes terwijl er natuurlijk ook hele goede dingen in zitten waar mensen iets aan kunnen hebben. En bij iedere training zijn er dingen waar je het niet mee eens bent jammer dat die dingen dan weer onder een vergrootglas worden gelegd en de goede dingen niet eens besproken worden. TS heeft baat bij de trainingsmethode, prachtig toch, er wordt iets gedaan aan training en dat is al meer dan 80% van Nederland doet
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Boutje schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef: Nou ja, het is een ontspoorde hond en anders had hij volgens mij ook geen gezellig karakter.
Die moet er even strak onder gezet worden.
En dat is altijd zo jammer van die fantastisch bijzondere methodes. Zogenaamd snelle oplossingen voor problemen, maar hoe je je hond een opvoeding geeft in plaats van hem als delinquent te behandelen, is er niet bij.

Je kunt een test doen.
Afbeelding Zus is een rothond omdat ze blij is als ik thuiskom en wel eens wat brokjes in haar bak laat liggen.
En ik een slechte baas omdat ze snoep krijgt en te weinig leiderschapskwaliteiten heb om me vanzelf te volgen.
Maar gelukkig zijn ze tot twee jaar volstrekt maakbaar, dus er is nog hoop voor ons :cheer:

Your Training Level Score is: 49

A result like this suggests you’ve got A DOG WHO REALLY NEEDS SOME TRAINING

The chances are your dog requires a solid, comprehensive training program...

Dan krijg je een gratis filmpje waar nog niets duidelijk uit wordt en daarna mag je betalen.
Waar waar waar... die test? :mann:
https://theonlinedogtrainer.com en dan even wachten, komt een pop-up. Maar op het eind moet je je emailadres geven voor resultaat en nieuwsbrief en daar had ik geen zin in.
Hmm hij kan nog geeneens een volwassen hond van pup onderscheiden: adult over 2 months.

Thanks ik ga ff kijken Afbeelding
Hij leest hier mee denk ik
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:Your Training Level Score is: 68

A result like this suggests you’ve got what I’d call A DOG WITH HUGE POTENTIAL

The chances are your dog could really benefit from some training...

So based on your specific situation, I’ve created this FREE video called “The Number #1 Thing To Do Next”.

This will make you smile :)

Nou jippie :mann:
Kiara kreeg 67 met dezelfde text
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:
Boutje schreef:
malinois schreef:Waar waar waar... die test? :mann:
Hmm hij kan nog geeneens een volwassen hond van pup onderscheiden: adult over 2 months.

Thanks ik ga ff kijken Afbeelding
Hij leest hier mee denk ik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik volg niet een specifieke methode. Op het moment dat ik het niet meer op gevoel doe, maar de regeltjes van een 'expert' probeer te volgen gaat het mis :mrgreen:
Wat voor Morris werkt hoeft voor Ayla totaal niet te werken, ik kijk dus eerst naar de hond en pas me daarop aan. Ik heb niet eens dezelfde verwachtingen voor beide honden. Als ik roep dat ze moeten komen geldt dat alleen voor Ayla, Morris mag met hetzelfde commando gewoon blijven waar hij is, hij hoeft alleen maar aan de kant te gaan. Als er naast me gelopen moet worden gaat Ayla onder appel, Morris niet.
Ik zou niet weten hoe ik met zo'n specifieke methode twee perfect luisterende honden zou krijgen. Ze verschillen dag en nacht van elkaar.

Uit alle opvoedmethodes zijn wel goede dingen te halen, als het voor jullie werkt is het hartstikke fijn. Ben wel heel benieuwd wat jullie dan precies doen waardoor er zo snel al zoveel resultaat te zien is.

Als ik het testje doe is Morris trouwens het ongeleide projectiel :LOL: een score van 35 'a dog needing immediate help' en is Ayla keurig opgevoed met een score van 70 'a dog with huge potential' :mann: Alleen maar omdat hij waaks is, voorop mag lopen en zijn eten niet altijd opeet. Oh, en hij is te koppig om alle bevelen op te volgen. Rothond :engel:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:wat ik een beetje jammer vind is dat mensen o door gaan over de kritiek puntjes terwijl er natuurlijk ook hele goede dingen in zitten waar mensen iets aan kunnen hebben. En bij iedere training zijn er dingen waar je het niet mee eens bent jammer dat die dingen dan weer onder een vergrootglas worden gelegd en de goede dingen niet eens besproken worden. TS heeft baat bij de trainingsmethode, prachtig toch, er wordt iets gedaan aan training en dat is al meer dan 80% van Nederland doet
Mee eens :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Gaat natuurlijk ook om die schreeuwerige typische verkoopwebsite. Allerlei beloftes, getuigenissen, filmpjes en challenges, maar om te weten waar het nu precies over gaat (en of het je überhaupt wel ligt), moet je eerst dokken. Zou mij niet verbazen als zijn methode gewoon een aantal bijeengeraapte adviezen zijn die zelfs ik kon verzinnen. Ik vertrouw dat soort websites nooit.
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ja en dat topicstarter nergens op reageert. Ook ik ben oprecht benieuwd naar welke dingetjes toegepast worden wat zo goed helpt. Is het puur duidelijkheid geven waardoor de hond nu beter begrijpt wat er verwacht wordt en het daardoor beter gaat? Of is het wat anders? Hoe loopt de hond nu erbij, 'ontspannen' zoals op het filmpje of echt vrolijk.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lynnepien schreef:Gaat natuurlijk ook om die schreeuwerige typische verkoopwebsite. Allerlei beloftes, getuigenissen, filmpjes en challenges, maar om te weten waar het nu precies over gaat (en of het je überhaupt wel ligt), moet je eerst dokken. Zou mij niet verbazen als zijn methode gewoon een aantal bijeengeraapte adviezen zijn die zelfs ik kon verzinnen. Ik vertrouw dat soort websites nooit.
dat is Amerikaans, maar wat valt er niet te vertrouwen dan.. en als je het omdraait zul je altijd dingen doen die zo`n trainer ook doet en andersom.. en geen enkele trainer of hondeneigenaar is perfect wat dat aangaat :wink: en je hoeft natuurlijk helemaal geen betaalde methode te nemen of dingen tot op de letter te volgen..zijn zoveel filmpjes op you tube van trainers en ja pakt gewoon wat bij jou en je hond kan passen ( iedere set is uniek) en wat je vol kan houden en waar je je goed bij voelt :wink: Ik heb nu voor t eerst een honden cursus gevonden die ik leuke vind en dat in de zeker 35 jaar dat ik zelf eigen honden heb.. t is mogelijk voortschrijdend inzicht ook van trainers.. de vorige vond ik allemaal geen klap aan, en ben in afgehaakt.
dus niet alles was beter vroegah :wink: we leven in een informatie tijdperk en t heeft zeer zeker voordelen, je kunt alle vinden als je maar zoekt :mrgreen:
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

S@ndr@ schreef:
Lynnepien schreef:Gaat natuurlijk ook om die schreeuwerige typische verkoopwebsite. Allerlei beloftes, getuigenissen, filmpjes en challenges, maar om te weten waar het nu precies over gaat (en of het je überhaupt wel ligt), moet je eerst dokken. Zou mij niet verbazen als zijn methode gewoon een aantal bijeengeraapte adviezen zijn die zelfs ik kon verzinnen. Ik vertrouw dat soort websites nooit.
dat is Amerikaans, maar wat valt er niet te vertrouwen dan.. en als je het omdraait zul je altijd dingen doen die zo`n trainer ook doet en andersom.. en geen enkele trainer of hondeneigenaar is perfect wat dat aangaat :wink: en je hoeft natuurlijk helemaal geen betaalde methode te nemen of dingen tot op de letter te volgen..zijn zoveel filmpjes op you tube van trainers en ja pakt gewoon wat bij jou en je hond kan passen ( iedere set is uniek) en wat je vol kan houden en waar je je goed bij voelt :wink: Ik heb nu voor t eerst een honden cursus gevonden die ik leuke vind en dat in de zeker 35 jaar dat ik zelf eigen honden heb.. t is mogelijk voortschrijdend inzicht ook van trainers.. de vorige vond ik allemaal geen klap aan, en ben in afgehaakt.
dus niet alles was beter vroegah :wink: we leven in een informatie tijdperk en t heeft zeer zeker voordelen, je kunt alle vinden als je maar zoekt :mrgreen:
Haha, ik heb het helemaal niet over vroeger, ik ben pas 35 :LOL: Nee, ik heb het over dat je geen idee hebt wat je eigenlijk koopt tot je betaald hebt. Daar heb ik het niet voor. Dat is zo'n rare verkooptechniek, inderdaad uit Amerika, wat ik absoluut niet vertrouw.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

hakunamatata schreef:Ja en dat topicstarter nergens op reageert. Ook ik ben oprecht benieuwd naar welke dingetjes toegepast worden wat zo goed helpt. Is het puur duidelijkheid geven waardoor de hond nu beter begrijpt wat er verwacht wordt en het daardoor beter gaat? Of is het wat anders? Hoe loopt de hond nu erbij, 'ontspannen' zoals op het filmpje of echt vrolijk.
Precies. Een inhoudelijke discussie valt er niet te voeren zolang Pier nergens inhoudelijk op ingaat, jammer. Dan blijft alleen over dat er gereageerd kan worden op hoe fijn het is dat 'het' zo goed werkt (en wederom jammer dat we het niet over 'het' kunnen hebben) en hoe schreeuwerig de website eruit ziet :19: .
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

-Pier- schreef:Iedereen bedankt voor het geven van je mening hierover.
Als richtsnoer bevalt de aanpak van Doggy Dan ons heel erg goed. Het gaat me eigenlijk ook niet om een aanpak die goed bij ons past, maar in de eerste plaats goed bij Ziggy past. Hij reageert er erg goed op in positieve zin en was en is een zeer goedgemutst vrolijk hondje. Ook aan de lijn en hij trekt nauwelijk nog.
Fijn dat je hondje niet meer trekt en dat heb je snel gedaan hoor! Het heeft mij langer gekost dat voor elkaar te krijgen dus wellicht had Doggy Dan mij tijd kunnen besparen!
-Pier- schreef:Binnen anderhalve week zagen we hem zelfverzekerder en daardoor ook rustiger worden omdat hij weet wat zijn plek in de roedel is. En vooral dat hij dus niet de roedelleider is. En hij is al zo goed als van zijn verlatingsangst af en daar zijn we ook zeer blij mee.
Tja, ik hoor dit wel vaker van hondenbezitters maar wij mensen zijn geen onderdeel van een roedel. Dat is een aangelegenheid voor uitsluitend honden. Een groep katten noem je een cluster en ook daar zijn mensen geen onderdeel van. Een groep mensen noem je een kliek of een schare. En natuurlijk zijn wij de baas over onze dieren, laat ze maar lekker denken. De gedachtegang dat we onderdeel van een roedel zouden zijn ondermijnt je gezag juist.
-Pier- schreef:De insteek van de meeste reacties was nogal kritisch, maar wij hebben eerlijk gezegd niets dan lof hiervoor.
Nogmaals dank voor alle reacties.
Kritiek - wanneer opbouwend - is niks mis mee natuurlijk!

Als jullie resultaat zien in het gedrag van jullie hond met de methode van Doggy Dan vind ik dat alleen maar mooi. Maar nogmaals: we zijn geen roedels en zo zien onze honden ons ook niet blijkt uit de meest recente onderzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”