Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvoeden met Doggy Dan's methode

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Pier-
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bastardo Español
Aantal honden: 1

Opvoeden met Doggy Dan's methode

Ongelezen bericht door -Pier- »

Zijn er mensen die ook ervaring hebben met de "Doggie Dan methode"?

Sinds anderhalve week voeden wij Ziggy, onze 6 maanden oude 'Bastardo Espagnol', zeer consequent op volgens de methode van de Nieuw Zeelandse hondentrainer Doggy Dan. Z'n echte naam weet ik niet eens haha.
Het gaat me er niet om om reclame te maken, maar wij zijn razend enthousiast over deze methode. Het sluit erg aan bij het natuurlijke roedelgedrag van honden, en hebben al een veel relaxtere en gehoorzame hond. Het verschil werd al binnen een paar dagen zichtbaar.

www.doggydan.co.nz
www.theonlinedogtrainer.com

Zijn er forumleden die hier meer ervaring mee hebben?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Re: Opvoeden met Doggy Dan's methode

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nooit van Doggy Dan gehoord, maar goed dat je hem gevonden hebt en dat je succes hebt met het opvoeden van jou pup :ok:
Ik ga vanavond eens de website bekijken, kan nooit kwaad om andere ideeën te lezen :wink:
-Pier-
Vaste gebruiker

Cleva schreef:Nee, meer dan zijn "naam" hoef ik niet te weten.
Is dit alleen een vooroordeel tegen zijn nickname hahaha? Doggy Dan is nog erg commercieel ook en dat kan je ook terecht tegenstaan hoor, maar als je even verder kijkt en inhoudelijk zijn methode bekijkt...spreekt mij in ieder geval erg aan en resultaten zijn na een week al indrukwekkend eerlijk gezegd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als het voor je werkt is het super.. ik kijk altijd of dingen bij mijn passen, en zo ja dan kan ik het ook doorvoeren, zie ik het nut er niet van in / dan mijn honden waarschijnlijk ook niet en houd ik het ook niet vol.. dus gewoon lekker zo trainen, and enjoy.
O ja ik volg deze meneer, tijdens het opvoeden van Coco de CC pup.. ik vind het echt super leuk om te zien en hij maakt ook fouten en verteld dan ook wat hij fout heeft gedaan en hoe t beter kan.. heel erg leuk
https://www.youtube.com/channel/UCQ0CwA ... sPvHH10q7w
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 sep 2020 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-Pier-
Vaste gebruiker

Een open mind hebben is niet iedereen gegeven, maar wel je goed recht ;-)

Edit:
@Cleva:
Een vooroordeel is een mening hebben zonder inhoudelijke kennis. Jij geeft aan dat je Doggy Dan niet kent, maar je meent wel precies te weten wat voor iemand het is. Dat is een aanname zonder inhoudelijke kennis en dus een vooroordeel.
Daarnaast, ik ben redelijk nieuw hier op het forum en dacht laat ik eens vragen of iemand kennis of ervaring heeft met die methode. Dat heb jij dus niet, maar je vindt wel dat je zeer negatief moet reageren.
Van iemand die 65.000 berichtjes hier sinds 2002 gepost heeft had ik gehoopt op een wat inhoudelijkere reactie ipv een afzeikerig vooroordeel. Erg constructief is het in ieder geval niet.
En dat is dan ook gelijk het laatste woord wat ik hieraan besteed.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Fijn dat je iets hebt gevonden wat goed voor jou werkt :ok:
Zelf hang ik niet één methode of persoon aan, maar pik liever overal wat van mee. Dus ik ga zeker ook eens kijken bij deze meneer. Het zou raar zijn om te denken dat je alles al weet en niets meer bij kunt leren :wink:
Afbeelding
SandraG
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door SandraG »

Ik ben van mening, dat er niet 1 perfecte methode is.
Iedere hond is anders en ieder baasje is anders, dus zal zelfs in 1 huishouden, de aanpak kunnen verschillen.

Dat deze methode voor jullie werkt, is natuurlijk fantastisch.

Onze pup is nog erg jong en ik zit met regelmaat op youtube filmpjes te kijken van hondentrainers.
Waar ik iets denk uit te kunnen halen, doe ik dat ook en ik probeer uit of het bij me past.

Ik zit sinds kort op frisbee.
Dat wil zeggen, dat ik zelf leer frisbeeën, want met de hond mag dit nog niet.
Met haar doe ik kleine oefeningen, om onze band te versterken en stiekem spelenderwijs haar beter laten leren luisteren.
Dit werkt voor mij ontzettend goed, lekker op een positieve manier.

Ook zitten we nu op een puppy cursus.

Dit doet mijn partner sinds deze week en ik ben mee geweest om te kijken.
Alles daar gaat heel rustig, je krijgt een oefening (zit) en gaat dit zelf proberen en hij geeft feedback.
Bij alles wat hij zei, dacht ik: ja, dat wist ik ook al.
Sterker nog, veel dingen had ik thuis al gezegd, maar werd niet serieus genomen.
Nu wel, want de trainer zegt het ook!
Voor mij een reden, dat deze training niet echt zou werken, het herhaalt enkel hoe ik er zelf al mee om ga.
Maar voor mijn partner, die veel meer ervaring heeft met honden dan ik, lijkt dit heel fijn te zijn en wel te werken.

Prima dus, hij blij, ik blij, woef blij.

Ieder vind zijn eigen manier.
En werkt iets niet, zoek dan verder.

Veel plezier met deze training, die bij jou heel goed blijkt te passen.
Fijn dat je het resultaat al zo snel kunt zien :)
Afbeelding

Sometimes the best therapist, has fur and four legs.

Als je een huisdierenfotograaf zoekt in Noord Brabant, stuur gerust een pb
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

-Pier- schreef:Zijn er mensen die ook ervaring hebben met de "Doggie Dan methode"?

Sinds anderhalve week voeden wij Ziggy, onze 6 maanden oude 'Bastardo Espagnol', zeer consequent op volgens de methode van de Nieuw Zeelandse hondentrainer Doggy Dan. Z'n echte naam weet ik niet eens haha. Het gaat me er niet om om reclame te maken, maar wij zijn razend enthousiast over deze methode. Het sluit erg aan bij het natuurlijke roedelgedrag van honden, en hebben al een veel relaxtere en gehoorzame hond. Het verschil werd al binnen een paar dagen zichtbaar.

http://www.doggydan.co.nz
http://www.theonlinedogtrainer.com

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het altijd wel interessant om eens te lezen wat die methode dan inhoudt. Ik kan het alleen niet vinden. Er staat veel tekst op zijn websites, maar ik lees nergens wat zijn visie is? Je geeft aan dat het verschil al binnen een paar dagen zichtbaar was. Wat heb je die dagen gedaan dan? Ik vind juist dat dan wel boeiend om te weten :)
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Sorry maar Doggy Dan :LOL:

Fijn dat je er wat aan hebt, Pier :ok:
Maar wat Cleva als laatste zegt is wel echt heel belangrijk.
Doe ook daar je voordeel mee.

Handvaten zijn wel altijd fijn, natuurlijk.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

natalie schreef:
-Pier- schreef:Zijn er mensen die ook ervaring hebben met de "Doggie Dan methode"?

Sinds anderhalve week voeden wij Ziggy, onze 6 maanden oude 'Bastardo Espagnol', zeer consequent op volgens de methode van de Nieuw Zeelandse hondentrainer Doggy Dan. Z'n echte naam weet ik niet eens haha. Het gaat me er niet om om reclame te maken, maar wij zijn razend enthousiast over deze methode. Het sluit erg aan bij het natuurlijke roedelgedrag van honden, en hebben al een veel relaxtere en gehoorzame hond. Het verschil werd al binnen een paar dagen zichtbaar.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het altijd wel interessant om eens te lezen wat die methode dan inhoudt. Ik kan het alleen niet vinden. Er staat veel tekst op zijn websites, maar ik lees nergens wat zijn visie is? Je geeft aan dat het verschil al binnen een paar dagen zichtbaar was. Wat heb je die dagen gedaan dan? Ik vind juist dat dan wel boeiend om te weten :)
Op zijn website kon ik er ook niet concreet iets over vinden, maar volgens dit YouTubefilmpje is het gewoon weer de zoveelste pack leader-werkwijze: https://www.youtube.com/watch?v=2ZqIhxMWUIY
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Van dat tuig dat ze op het laatst in die video gebruiken word ik ook niet blij. De hond ook niet, trouwens, ondanks wat die man beweert
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb gekeken maar het werd me niet duidelijk wat hij eigenlijk doet, ik versta de helft niet en hij dee niks
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

DeDiana schreef:
natalie schreef:

Op zijn website kon ik er ook niet concreet iets over vinden, maar volgens dit YouTubefilmpje is het gewoon weer de zoveelste pack leader-werkwijze: https://www.youtube.com/watch?v=2ZqIhxMWUIY
In een paar minuutjes geregeld! Das makkelijk :lol1:

Zo ben ik eens meegenomen naar een workshop hondentraining. Gegeven door een Argentijn met grijze paardenstaart en cowboyhoed. Hij was echt voortdurend César Millán aan het afzeiken maar deed exact hetzelfde, complete met jachtlijntje hoog in de nek :LOL:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat heb ik ook bij mij gaat alles op gevoel altijd al gedaan.
Maar kan me best voorstellen dat sommige mensen het fijn vinden wat tips en ideeën op te doen.
Een paar richtlijnen te hebben
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef: Op zijn website kon ik er ook niet concreet iets over vinden, maar volgens dit YouTubefilmpje is het gewoon weer de zoveelste pack leader-werkwijze: https://www.youtube.com/watch?v=2ZqIhxMWUIY
:LOL: "Happy as can be" en dan loopt dat beest er naast of ie geslagen wordt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik doe van alles wat, steek van veel mensen wat op met een flinke scheur eigen indeeen. Niets past 1 op 1 bij elke hond dus nee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
DeDiana schreef: Op zijn website kon ik er ook niet concreet iets over vinden, maar volgens dit YouTubefilmpje is het gewoon weer de zoveelste pack leader-werkwijze: https://www.youtube.com/watch?v=2ZqIhxMWUIY
Afbeelding "Happy as can be" en dan loopt dat beest er naast of ie geslagen wordt.
Nou dat, zo wil ik mn hond niet naast me hebben lopen, er mag nog graag een beetje plezier uitstralen, daarnaast loop ik voor hen buiten dus ze mogen facebooken enzo. Dat tuigje... :( nee dan vind ik t niet raar dat t beest niet trekt, die schouders...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

S@ndr@ schreef:Als het voor je werkt is het super.. ik kijk altijd of dingen bij mijn passen, en zo ja dan kan ik het ook doorvoeren, zie ik het nut er niet van in / dan mijn honden waarschijnlijk ook niet en houd ik het ook niet vol.. dus gewoon lekker zo trainen, and enjoy.
O ja ik volg deze meneer, tijdens het opvoeden van Coco de CC pup.. ik vind het echt super leuk om te zien en hij maakt ook fouten en verteld dan ook wat hij fout heeft gedaan en hoe t beter kan.. heel erg leuk
Die kijk ik ook weleens, ja, ik vind het prettige filmpjes. Kikopup vind ik ook leuk. Ik kom van nul als het gaat om kennis van honden, dus ik durfde niet altijd mijn gevoel te volgen, dan kan het best fijn zijn om wat theorieën te bestuderen. Aan de hand daarvan kon ik wel beter beredeneren wat bij mijn gevoel paste.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Pendrag schreef:
Nanna schreef:
Pendrag schreef: ik heb inmiddels niet echt een hond meer dus is puur fictief. En mn laatste hond loopt keurig aan de lijn omdat ik hem per ongeluk eens heel hard vol in z'n ballen heb geschopt toen hij aan de lijn voor mn voeten liep. Werkt als een tierelier qua resultaat maar ik voel me er nog rot over.
Heb jij ook je methode Afbeelding1: De ballenmethode. Succes verzekerd. Moet je alleen geen teef hebben.
Ik heb een sterke voorkeur voor reuen, hengsten, ruinen en katers dus de methode is me op het lijf geschreven Afbeelding
Bij ruinen zal die methode toch iets minder effectief zijn lijkt me Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Marlett schreef:
S@ndr@ schreef:Als het voor je werkt is het super.. ik kijk altijd of dingen bij mijn passen, en zo ja dan kan ik het ook doorvoeren, zie ik het nut er niet van in / dan mijn honden waarschijnlijk ook niet en houd ik het ook niet vol.. dus gewoon lekker zo trainen, and enjoy.
Die kijk ik ook weleens, ja, ik vind het prettige filmpjes. Kikopup vind ik ook leuk. Ik kom van nul als het gaat om kennis van honden, dus ik durfde niet altijd mijn gevoel te volgen, dan kan het best fijn zijn om wat theorieën te bestuderen. Aan de hand daarvan kon ik wel beter beredeneren wat bij mijn gevoel paste.
nou ja dat dus, en naadloos kopiëren werkt niet maar dingen er uit pakken die wel bij jou werken is altijd een goede.. op die manier aal heel wat dingen geïmplementeerd die super werken en die gevoelsmatig ook heel goed bij me passen. Heb ooit een gedragstherapeut bij Zuurtje gehad, en sommige dingen heb ik als heel verhelderend ervaren en andere dingen ( het wandelen over straat op hun manier- past me gewoon niet dus ik doe het anders).. zoveel mensen zoveel wensen en alle honden/ mensen combi`s zijn anders.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hmm, van dat filmpje word ik niet heel blij.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
dagmar88
Zeer actief

Belle schreef:
Nou ja, het is een ontspoorde hond en anders had hij volgens mij ook geen gezellig karakter.
Die moet er even strak onder gezet worden.
En dat is altijd zo jammer van die fantastisch bijzondere methodes. Zogenaamd snelle oplossingen voor problemen, maar hoe je je hond een opvoeding geeft in plaats van hem als delinquent te behandelen, is er niet bij.

Je kunt een test doen.
:LOL: Zus is een rothond omdat ze blij is als ik thuiskom en wel eens wat brokjes in haar bak laat liggen.
En ik een slechte baas omdat ze snoep krijgt en te weinig leiderschapskwaliteiten heb om me vanzelf te volgen.
Maar gelukkig zijn ze tot twee jaar volstrekt maakbaar, dus er is nog hoop voor ons :cheer:

Your Training Level Score is: 49

This Score is based out of a possible 100.

A result like this suggests you’ve got A DOG WHO REALLY NEEDS SOME TRAINING

The chances are your dog requires a solid, comprehensive training program...

Dan krijg je een gratis filmpje waar nog niets duidelijk uit wordt en daarna mag je betalen.
-Pier-
Vaste gebruiker

Iedereen bedankt voor het geven van je mening hierover.
Als richtsnoer bevalt de aanpak van Doggy Dan ons heel erg goed. Het gaat me eigenlijk ook niet om een aanpak die goed bij ons past, maar in de eerste plaats goed bij Ziggy past. Hij reageert er erg goed op in positieve zin en was en is een zeer goedgemutst vrolijk hondje. Ook aan de lijn en hij trekt nauwelijk nog.
Binnen anderhalve week zagen we hem zelfverzekerder en daardoor ook rustiger worden omdat hij weet wat zijn plek in de roedel is. En vooral dat hij dus niet de roedelleider is. En hij is al zo goed als van zijn verlatingsangst af en daar zijn we ook zeer blij mee.
De insteek van de meeste reacties was nogal kritisch, maar wij hebben eerlijk gezegd niets dan lof hiervoor.
Nogmaals dank voor alle reacties.
dagmar88
Zeer actief

-Pier- schreef: Binnen anderhalve week zagen we hem zelfverzekerder en daardoor ook rustiger worden omdat hij weet wat zijn plek in de roedel is. En vooral dat hij dus niet de roedelleider is.
Wat heb je dan veranderd?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

-Pier- schreef:Iedereen bedankt voor het geven van je mening hierover.
Als richtsnoer bevalt de aanpak van Doggy Dan ons heel erg goed. Het gaat me eigenlijk ook niet om een aanpak die goed bij ons past, maar in de eerste plaats goed bij Ziggy past. Hij reageert er erg goed op in positieve zin en was en is een zeer goedgemutst vrolijk hondje. Ook aan de lijn en hij trekt nauwelijk nog.
Binnen anderhalve week zagen we hem zelfverzekerder en daardoor ook rustiger worden omdat hij weet wat zijn plek in de roedel is. En vooral dat hij dus niet de roedelleider is. En hij is al zo goed als van zijn verlatingsangst af en daar zijn we ook zeer blij mee.
De insteek van de meeste reacties was nogal kritisch, maar wij hebben eerlijk gezegd niets dan lof hiervoor.
Er is een paar keer gevraagd wat je nu precies toegepast hebt, het daarover hebben maakt het juist interessant. Ik ben ook erg benieuwd wat je nu anders doet.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ga liever met m'n honden om als een ouder met kinderen dan als baas met knechten. Ik ben duidelijk genoeg de 'leider' omdat ik me verantwoordelijk maak voor hun veiligheid en welzijn, ik de kaders stel waarbinnen ze functioneren, voor eten en onderhoud zorg en het overzicht heb. Binnen die kaders hebben ze heel veel eigen inbreng, mogen ze regelmatig kiezen waar we naar toe gaan, mogen ze om eten vragen etc. Ze hebben duidelijkheid en kaders en dat is eigenlijk alles dat nodig is. Ik geef ze vrijheid waar mogelijk en grenzen waar het moet. Veel gaat op basis van samenwerking, niet op basis van autoriteit. Die autoriteit heb ik toch wel, omdat ik beslis wanneer we naar buiten gaan, wat ze eten, wanneer ze eten etc.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

-Pier- schreef:Iedereen bedankt voor het geven van je mening hierover.
Je schreef in je eerste bericht dat jullie de methode heel consequent toepassen. Ik denk dat het hem vooral daarin zit. Doordat je houvast hebt aan een methode, ben je consequent in wat je doet en weet je hond waar hij aan toe is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Belle schreef:
Nou ja, het is een ontspoorde hond en anders had hij volgens mij ook geen gezellig karakter.
En dat is altijd zo jammer van die fantastisch bijzondere methodes. Zogenaamd snelle oplossingen voor problemen, maar hoe je je hond een opvoeding geeft in plaats van hem als delinquent te behandelen, is er niet bij.

Je kunt een test doen.
Afbeelding Zus is een rothond omdat ze blij is als ik thuiskom en wel eens wat brokjes in haar bak laat liggen.
En ik een slechte baas omdat ze snoep krijgt en te weinig leiderschapskwaliteiten heb om me vanzelf te volgen.
Maar gelukkig zijn ze tot twee jaar volstrekt maakbaar, dus er is nog hoop voor ons :cheer:

Dan krijg je een gratis filmpje waar nog niets duidelijk uit wordt en daarna mag je betalen.
Waar waar waar... die test? :mann:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Dan krijg je een gratis filmpje waar nog niets duidelijk uit wordt en daarna mag je betalen.[/quote]Waar waar waar... die test? :mann:[/quote]

https://theonlinedogtrainer.com en dan even wachten, komt een pop-up. Maar op het eind moet je je emailadres geven voor resultaat en nieuwsbrief en daar had ik geen zin in.
Zo slecht zijn ze niet opgevoed .[/quote]

Daar waar staat: Adult: more than 2 months..... en dan krijg je een hele rij puppy vragen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Belle schreef: Hmm, van dat filmpje word ik niet heel blij.

Je kunt een test doen.
Afbeelding Zus is een rothond omdat ze blij is als ik thuiskom en wel eens wat brokjes in haar bak laat liggen.

Waar waar waar... die test? :mann:
https://theonlinedogtrainer.com en dan even wachten, komt een pop-up. Maar op het eind moet je je emailadres geven voor resultaat en nieuwsbrief en daar had ik geen zin in.
Zo slecht zijn ze niet opgevoed .
Hmm hij kan nog geeneens een volwassen hond van pup onderscheiden: adult over 2 months.

Thanks ik ga ff kijken Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”