Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigerende tikken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Corrigerende tikken

Ongelezen bericht door laeken »

Labradory schreef:We hebben dit op kunnen lossen doordat mijn schoonvader DE tip gaf om hem te laten stoppen met janken/blaffen in de bench, anders hadden we dat nu nog gehad.
Vertel? Een klap op de bench geven? :engel:
Afbeelding
Labradory
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Labradory »

Fotogravinnetje schreef:Wat moet er zo snel af gewassen worden dat je geen tien minuten kunt nemen om zelf te kalmeren en dan je pup op een gezellige manier naar binnen te krijgen? Geduld en een beetje humor werken veel beter en ondermijnen de band met je hond niet. Kijk eens naar alle steken die jij hebt laten vallen waardoor het zo ver gekomen is, in plaats van goed te praten dat je fysieke correcties inzet bij een hond die nog niets geleerd heeft
Een moddersloot... Zo wil ik hem absoluut niet binnen hebben. (Wie wel overigens?)
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

droogt wel weer op en valt er weer af
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Labradory schreef:
Fotogravinnetje schreef:Wat moet er zo snel af gewassen worden dat je geen tien minuten kunt nemen om zelf te kalmeren en dan je pup op een gezellige manier naar binnen te krijgen? Geduld en een beetje humor werken veel beter en ondermijnen de band met je hond niet. Kijk eens naar alle steken die jij hebt laten vallen waardoor het zo ver gekomen is, in plaats van goed te praten dat je fysieke correcties inzet bij een hond die nog niets geleerd heeft
Een moddersloot... Zo wil ik hem absoluut niet binnen hebben. (Wie wel overigens?)
Ah, dus een schoon huis is belangrijker dan het welzijn van je pup. Duidelijk. Herplaats dat beestje alsjeblieft. Dan is hij veel beter af.

En ja, ik moet lachen als mijn pup in een moddersloot springt of valt. Laat hem lekker opdrogen, zeker met het weer zoals we dat nu hebben, en dan valt de modder er zo af. Stofzuiger door het huis en de boel is weer schoon
Labradory
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
Labradory schreef: Hij zat in een tuigje, omdat ik al het vermoeden had dat hij het niet leuk zou gaan vinden, maar hij ontsnapte uit dat tuigje en wilde toen niet meer bij me komen. Ook niet met mijn allervriendelijkste stem. Ja, toen werd ik kwaad op hem, uit pure frustratie.

Ik heb even genoeg reacties gelezen. Bij sommigen is inderdaad mee te discussieren. :E: Alleen helaas niet iedereen. Een corrigerende tik is absoluut niet hetzelfde als slaan, en is geen mishandeling.
Slaan uit frustratie is onmacht voortkomend uit onkunde en gebrek aan controle. Wat is volgens jou het discussiepunt?
Of het echt zo erg is als een hond corrigerende tikken krijgt (en dan doel ik dus niet op slaan, ik sla hem niet, ik geef corrigerende tikken). Omdat een hond toch steviger gebouwd is dan een kind, dus hij kan ertegen. Mijne heeft er nooit iets aan overgehouden (wederom: omdat het geen slaan is), lichamelijk. En psychisch ook niet. Hij is niet bang voor mij, wilt nog met mij spelen en uitgelaten worden door mij. Hij vertoont geen enkel teken dat de corrigerende tikken hem kwaad doen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Labradory schreef:
Domor schreef:Een corrigerende tik is hetzelfde als slaan. Het feit dat hij nu onder angst gebeurt laat dat ook goed zien overigens.
Ik ben het absoluut niet eens dat een corrigerende tik hetzelfde is als slaan. Dat is het namelijk niet. Niet mijn corrigerende tikken in ieder geval. Maar wat ik zei, de andere optie was ook geen optie. Ik kan hem niet buiten laten om op te drogen met de achterdeur dicht ivm kans op weglopen. (Ik weet niet of hij dat nu ook zou doen, wellicht naar de voortuin, maar die ligt wel aan de straat. En ik heb geen poort of hek daar, alleen een draadje over de straat gespannen.) En dat gokken ga ik niet doen. Ik heb liever een hond die iets doet wat moet gebeuren uit angst dan een gewonde of dode hond omdat hij is aangereden.
Laura84 schreef:Wat ik vooral jammer vind om te lezen is dat je dus niet de moeite neemt om een hond iets aan te leren en dan ook nog eens boos wordt op hem en daarna nog eens slaat. Ik zou naar een goede instructeur gaan om te gaan begrijpen hoe een hond werkt en voor jezelf misschien ook om te leren gaan met je frustratie.
Ik heb het geprobeerd aan te leren, maar dat werkte niet. Meneer is op sommige momenten absoluut niet vatbaar voor snoepjes, helaas. En wat kan ik er nu nog aan veranderen? Hij krijgt voor, tijdens en na een snoepje, maar hij blijft wassen absoluut niet fijn vinden. Het zij zo.
laeken schreef:Wat mij wel stoort is dat je zegt dat het je eerste hond is en je nu al voor jezelf hebt bepaald dat je een corrigerende tik moet uitdelen en dat dat soms nodig is. Ik heb mijn honden vrijwel nooit een tik gegeven. Hooguit als ze echt extreem wangedrag vertonen maar dat is dan meer mijn onmacht en de noodzaak extreem snel en direct te reageren. Het gaat dan om agressie vanuit de hond naar elkaar of een andere hond of mij. Verder zou het niet in mijn hoofd opkomen om een hond te slaan. :ugh:
Nogmaals: het is absoluut niet slaan/mishandeling. Ik heb ondervonden dat wij nu eenmaal een zeer eigenwijze hond met nogal dikke oren hebben. Hij was serieus vanaf een maand of 3/4 al in de puberteit, terwijl dit pas met 6/7 maanden zou moeten komen. (En nu is hij 10 maanden en merken we niks van puberteit...) Ik vond dit extreem wangedrag en ik heb hem de kans gegeven om naar mij te gaan luisteren. Dat deed hij niet. Hoe had ik hem dan aan moeten leren om gewassen te worden?
dagmar88 schreef: Bijzondere binnenkomer. Gezellig.

Twee van de drie hebben uit een refex wel eens een pets gehad ja.
In dwang onder de dreiging van fysieke correcties geloof ik niet als opvoeding. En zeker niet dat een pupje van vier maanden met een neppuberteit gemept moet worden omdat hij niet luistert.
Dan zit je nog middenin de aanleerfase.
Hoe had ik hem anders aan moeten leren dat hij soms weleens gewassen moet worden? Snoepjes en m'n stem werkten niet...
Cleva schreef:Het verschil tussen hysiek ingrijpen en slaan is of je wel of niet het vertrouwen ondermijnt.
Met je spaanse temperament de boel kort en klein trappen zodat je je zin krijgt met een pup van vier maanden vind ik weinig indrukwekkend.

Je had gewoon de tijd moeten nemen en spelenderwijs een beetje met een zacht straaltje lauw water klooien.
Dan had je hond gewoon gezellig meegedaan.

Maar goed, we zitten diep in het trollenbos dus meer energie ga ik er niet in stoppen.
Ik ben absoluut geen trol! Waarom denk je dat gelijk, onderbouw dit eens?
Cleva schreef:
laeken schreef:
Cleva schreef: Maar goed, we zitten diep in het trollenbos dus meer energie ga ik er niet in stoppen.
Dat gevoel heb ik ook ja. Het trollenbos. :engel:

Ondertussen op de andere tabbladen zit hij op het caviaforum over slangenvoer te wauwelen en op stormfront de BLM-er uit te hangen.

Niks mis mee hoor, veel plezier.
Ik zit niet eens op het caviaforum? Ik ben geen BLM'er. En wat is stormfront?
S@ndr@ schreef:tja er zijn mensen die het doen en dat is op dat moment even hun gebrek om het anders te doen..is het daarom goed, zeker als je het uit frustratie doet denk ik 1-0 voor je hond... probeer dingen spelender wijze dingen eerst aan te leren an als hij ooit een middelvinger opsteekt terwijl hij weet wat de bedoeling is dan moet je even wat duidelijker zijn, maar achter je hond aan rennen en er een soort van pak me dan spelletje van maken, waar jij je voor leent omdat je gewoon meedoet en dan boos worden vind ik niet helemaal eerlijk.

En ja ik heb mijn vorige Cane Corso ook wel een keer een tik gegeven, dat wat toen hij achter me kwam en in volle vaart probeerde me te passeren en bij kans mijn knie meepakte- zodat ik zo ongeveer omdonderde.. dat was een respectloze actie :gvd: en toen kon hij mijn hand ontmoeten en heeft hij t daarna nooit meer gedaan, ( lik op stuk ) dat was in 0,1 seconde gebeurt.. omgedonderd worden door 72 kilo in volle vaart is niet mijn hobby, hij denkt er maar om :idea:
Ik heb hem voorheen nooit spelenderwijs wassen aangeleerd, omdat ik bang was dat ik de puppygeur dan gelijk kwijt zou raken. Dat wilde ik niet, want hij rook zooo lekker. Dit was dus de 1e keer dat hij echt gewassen moest worden, en het spelenderwijs aanleren was geen tijd meer voor. Ik heb echt wel een poosje geprobeerd om hem met vriendelijke stem en snoepje bij me te laten komen, maar hij wilde dit pertinent niet. Ja, ik heb geen uren de tijd, luisteren ajb...
natalie schreef:
laeken schreef:Wat mij wel stoort is dat je zegt dat het je eerste hond is en je nu al voor jezelf hebt bepaald dat je een corrigerende tik moet uitdelen en dat dat soms nodig is. Ik heb mijn honden vrijwel nooit een tik gegeven. Hooguit als ze echt extreem wangedrag vertonen maar dat is dan meer mijn onmacht en de noodzaak extreem snel en direct te reageren. (...) Verder zou het niet in mijn hoofd opkomen om een hond te slaan. :ugh:
Dit ja. Ik ga echt geen tik uitdelen aan een jonge hond die lekker door de tuin aan het rennen is. Als je dat niet had gewild, had je dat prima kunnen voorkomen. Waarom niet gewoon een lijntje eraan en dan de hond leren dat wassen helemaal niet zo vreselijk is. Zeker bij iets dat nog regelmatig zal gebeuren (het wassen dus) lijkt het mij zinvol om daar wat tijd in te steken, zodat het voor beide partijen een leuk (of neutraal) moment wordt. Er zullen nog heel veel momenten komen dat jouw geduld op de proef wordt gesteld, want hé: je hebt een (jonge) hond. Het lijkt mij zinnig om op die momenten te bedenken op welke manier je aan dat gedrag kan gaan werken en daar vervolgens een paar trainingssessies aan te besteden.

Ik heb in vier jaar tijd één keer een tik uitgedeeld en dat was omdat mijn jongste hond het nodig vond om de kast met snackjes te verdedigingen en daarbij flink tekeer ging tegen mijn andere hond. Daar heb ik ook direct mijn lesje van geleerd, zodat dat niet nog een keer gebeurd.
Hij zat in een tuigje, omdat ik al het vermoeden had dat hij het niet leuk zou gaan vinden, maar hij ontsnapte uit dat tuigje en wilde toen niet meer bij me komen. Ook niet met mijn allervriendelijkste stem. Ja, toen werd ik kwaad op hem, uit pure frustratie.

Ik heb even genoeg reacties gelezen. Bij sommigen is inderdaad mee te discussieren. :E: Alleen helaas niet iedereen. Een corrigerende tik is absoluut niet hetzelfde als slaan, en is geen mishandeling.
Een hele uitleg voor een niet kloppend verhaal. Je kon hem een paar tikken geven, dus hij was al bij je, ander kon je hem die tikken immers niet geven. Dus die waren sowieso overbodig.

Je opent met dat hij niet in bad wilde en het veel leuker vond om weg te rennen "omdat" hij niet in bad wilde. Maar hij was nog nooit in bad geweest, hoezo kon hij überhaupt weten dat hij niet in bad wilde. Bovendien denkt een hond niet Hey laat ik eens wegrennen, leuk, dan hoef ik niet in bad...onzin.

Een pup van 4 maand is niet in de pubertijd, dat is een pup die je dingen moet leren, zoals in bad gaan, die dingen eng vindt misschien en die jou moet leren vertrouwen om hem door die soms enge wereld te helpen. Hij heeft nu in ieder geval geleerd dat jij die persoon niet bent. Jij bent niet te vertrouwen.

Als laatste aan je forumnaam te zien heb je een labrador? Dat zijn niet de gehoorzame pups die ze als volwassen hond vaak wel zijn. In hun jonge jaren hebben ze vaak een behoorlijk bord voor hun kop. Ze hebben een duidelijke consequente vertrouwde opvoeding nodig. Jij dicht ze menselijke karaktertrekken toe die ze niet hebben, ze pesten niet en lachen je niet uit.

Heb ik mijn hond(en) wel eens geslagen? Ja dat heb ik wel. 1x toen Louitje mij in mijn gezicht hapte en 1x toen hij me in mijn scheenbeen beet, tot bloedens toe, dat doen we niet en dan krijgt hij lik op stuk direct.
En Perry ooit in zijn jonge jaren toen hij een Alaskan Malamute naar de strot vloog. Dat was een reactie puur uit angst dat die Malamute hem zou vermorzelen, Perry is maar 5 kilo. Dus ja bij grove overtredingen of bij gevaar.
Anders gebeurd dat niet. Wat jij doet is oneerlijk en zinloos.
Gr. Aniek

Afbeelding
Labradory
Vaste gebruiker

Barkley schreef:droogt wel weer op en valt er weer af
Heb je ook gelezen dat ik hem (toen zeker) niet alleen buiten kon laten om te drogen, omdat wij een open tuin hebben en hij weg had kunnen lopen? Ik kon hem dus niet gewoon laten drogen "en dat het er dan wel weer afvalt". En het droogt dan wellicht wel, maar de stank wil ik graag ook weg hebben. En dit kan alleen met wassen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:
Labradory schreef:We hebben dit op kunnen lossen doordat mijn schoonvader DE tip gaf om hem te laten stoppen met janken/blaffen in de bench, anders hadden we dat nu nog gehad.
Vertel? Een klap op de bench geven? :engel:
Ik denk eerder aan pepperspray. Dat veroorzaakt en pijnlijke en benauwde ademhaling zodat de hond niet kan janken of blaffen.
Een paralyser kan natuurlijk ook. Dat werkt als een overdosis spierverslappers die de stembanden ook verlammen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Labradory schreef: Of het echt zo erg is als een hond corrigerende tikken krijgt (en dan doel ik dus niet op slaan, ik sla hem niet, ik geef corrigerende tikken). Omdat een hond toch steviger gebouwd is dan een kind, dus hij kan ertegen. Mijne heeft er nooit iets aan overgehouden (wederom: omdat het geen slaan is), lichamelijk. En psychisch ook niet. Hij is niet bang voor mij, wilt nog met mij spelen en uitgelaten worden door mij. Hij vertoont geen enkel teken dat de corrigerende tikken hem kwaad doen.
Neem je opoe in de maling.
Het wassen nu gebeurt onder enige angst, omdat hij mij zo boos heeft gezien en weet: dit is menens. Maar in hoeverre is het erg als een hond uit angst iets ondergaat?
Als dit echt is, wat ik betwijfel, ligt het niet aan je "temperament", maar het feit dat je een dom stuk vreten/onbehouden holbewoner bent en geen hond waard.
Ga wat anders doen dan trollen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Labradory schreef:
Barkley schreef:droogt wel weer op en valt er weer af
Heb je ook gelezen dat ik hem (toen zeker) niet alleen buiten kon laten om te drogen, omdat wij een open tuin hebben en hij weg had kunnen lopen? Ik kon hem dus niet gewoon laten drogen "en dat het er dan wel weer afvalt". En het droogt dan wellicht wel, maar de stank wil ik graag ook weg hebben. En dit kan alleen met wassen.
En? Je had hem al te pakken inmiddels, anders kon je hem niet slaan...
Gr. Aniek

Afbeelding
Labradory
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:
Labradory schreef:
Ah, dus een schoon huis is belangrijker dan het welzijn van je pup. Duidelijk. Herplaats dat beestje alsjeblieft. Dan is hij veel beter af.

En ja, ik moet lachen als mijn pup in een moddersloot springt of valt. Laat hem lekker opdrogen, zeker met het weer zoals we dat nu hebben, en dan valt de modder er zo af. Stofzuiger door het huis en de boel is weer schoon
Ik heb dus niet de energie die een normaal mens heeft. Er wordt hier weinig gestofzuigd en gedweild. Vandaar dat ik hem graag enigszins schoon en droog het huis in wil hebben. Jammer van je aanname dat een schoon huis belangrijker is voor mij.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef: Vreselijk he Jo, daar word ik helemaal onpasselijk van? Hij wilde de baby helemaal niet in bad doen. Dat water was bestemd om hem af te straffen met de huiveringwekkende en sadistische methode van waterboarding. Het bootst op realistische wijze de verdrinkingsdood na in de hoop dat het slachtoffer, uit angst voor zijn meester zal luisteren.
:LOL: Doe eens normaal.(...)
Je moet natuurlijk niet het onmogelijke van hem verlangen.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hond 10 jaar, nog nooit gewassen.

Zelfde hond, 10 jaar, in haar leven 2xeen tik gehad. Om een gevaarlijke situatie af te wenden.

Zelfde hond, 10 jaar, zéér gehoorzaam (kent landelijke programma tot niveau 3)

Hond slaan uit frustratie omdat je zelf geen betere manier weet:
Absoluut faal gedrag, en dan bedoel ik niet van de hond.

Betekent dat dat ik een tik áltijd veroordeel? Nee, zie boven.
2x gedaan in 10 jaar tijd en daar sta ik nog steeds achter.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Labradory schreef:Dat ik toen met wassen zo ontzettend boos werd, kwam omdat we dus al maanden slecht sliepen omdat meneer 's nachts vocaal was. Ik heb een verleden met slecht slapen en ik word daar geen leuk persoon van weet ik inmiddels. Ik was zó gefrustreerd, moe en op... Ik heb zelfs meer dan eens aangegeven of hij alsjeblieft naar mijn schoonouders kon, maar mijn vriend wilde hem niet wegdoen. En ik heb het niet alleen voor het zeggen...

Nu gaat het overigens goed! En dat is het belangrijkste.
De vraag is of je met voldoende slaap wel een leuk persoon bent... Als je nu nog trots kraait dat corrigerende tikken nodig zijn, twijfel ik daar behoorlijk aan...
Had je niet beter een speelgoedhond kunnen nemen?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik pak hem er even bij. :pop:
Smullen!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Je frustratie afreageren is nooit goed, los van het feit of de hond er lichamelijk wel of niet tegenkan. Lichamelijk is het probleem niet, maar een hond van 4 maanden is niet in de puberteit en wat Budkes zegt, gewoon een baby die dingen moet leren. Mijn honden denken ook niet heel positief over in bad gaan, en dat maakt niet uit, ze ondergaan het. Dat is goed genoeg, ze hoeven namelijk maar zelden in bad. Ondanks dat Labradors vaak als jonge honden heel lomp zijn, zijn ze echt niet gebaat bij een keiharde fysieke opvoeding. Geen een hond, wat mij betreft. Of ze het fysiek aankunnen staat daar los van.
Labradory
Vaste gebruiker

Dit wassen gebeurde niet in de badkamer, maar buiten. Zodra hij de waterstraal zag was ie weg. Dus ik wist wel degelijk dat meneer niet gewassen wilde worden.

Nog nooit eerder heeft iets of iemand mij zo ontzettend gefrustreerd, ik kon dus niet weten hoe ik daarmee om zou gaan. Ik weet dat het onmacht is. Maar ik wist niet hoe ik hem anders schoon kreeg, of iig te laten zitten/bij me te blijven om schoon te worden. En ik heb nu iig mijn zin áls hij schoon moet worden, hij ondergaat het nu en loopt niet meer (speels) weg. Dus het heeft voor mij geholpen, een corrigerende tik.
Laatst gewijzigd door Labradory op 31 aug 2020 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk trouwens, dat als je de goede boeken gelezen had, dat je had geweten dat het niet verstandig is om je hond gelijk beneden alleen te laten in de bench..
Dan had hij ook niet weken hoeven gillen omdat hij s nachts bang en alleen was, wat niet bevorderd werd doir een over dag meppende baas die hem ook al geen veiligheid gaf... Arm beest
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

fes/lou schreef:Ik denk trouwens, dat als je de goede boeken gelezen had, dat je had geweten dat het niet verstandig is om je hond gelijk beneden alleen te laten in de bench..
Dan had hij ook niet weken hoeven gillen omdat hij s nachts bang en alleen was, wat niet bevorderd werd doir een over dag meppende baas die hem ook al geen veiligheid gaf... Arm beest
Sommige mensen gaan met hun hond om alsof het hun grootste vijand is die niets anders wil dan het baasje pesten.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Labradory schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Labradory schreef:

Ik heb dus niet de energie die een normaal mens heeft. Er wordt hier weinig gestofzuigd en gedweild. Vandaar dat ik hem graag enigszins schoon en droog het huis in wil hebben. Jammer van je aanname dat een schoon huis belangrijker is voor mij.
Wat energie betreft kunnen we elkaar de hand schudden. En ja, jij vindt duidelijk een schoon huis belangrijker dan het welzijn van je hond, anders zou je je niet druk maken over wat vuil in huis en wel over het feit dat je je geduld zo snel verliest en geen geduld hebt om je hond de veiligheid te bieden die hij nodig heeft. Er zijn echt wel oplossingen om je huis weer schoon te krijgen als je dat zelf niet voor elkaar kunt krijgen vanwege gebrek aan energie
Labradory
Vaste gebruiker

fes/lou schreef:Ik denk trouwens, dat als je de goede boeken gelezen had, dat je had geweten dat het niet verstandig is om je hond gelijk beneden alleen te laten in de bench..
Daar kwamen we ook achter en hebben we toen ook gelijk gedaan. Hem naast ons op de slaapkamer gezet, vervolgens op de gang en toen beneden. De 1e twee gingen goed, maar eenmaal beneden begon hij weer. En we hebben hem een aantal nachten laten wennen op iedere nieuwe plaats. Dat de buren gingen zeiken over het geblaf hielp ook niet echt mee wat betreft mijn frustratie. Dat hij ook blafte als ik boodschappen ging doen, terwijl de bench en alleen zijn hem goed aan was geleerd (elke keer langer het deurtje dicht, en wij op een gegeven moment een minuut, 2 minuten weg, enz). Dat buurmeisje en buurman aan de deur kwamen zeiken bevorderde mijn frustratie ook niet...

Het was een opeenstapeling van alles wat mij toen zo boos heeft weten te maken.

Nu gaat het meeste gewoon goed en ben ik al heel lang niet meer zo gefrustreerd geraakt als ik toen was.
Laatst gewijzigd door Labradory op 31 aug 2020 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Nou ik kan je 1 ding vertellen. Gefrustreerd zijn werkt niet als baas van een hond. Het enige wat dat oplevert is een hond die zich onveilig voelt. Dus leer je maar te beheersen en zet je hersenen aan het werk. :ok:
Laatst gewijzigd door Jackira op 31 aug 2020 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

#zietreeelekansdathethondenforumalsgeheelnueenvirtuelecorrigerendetikgaatuitdelen.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Habibi schreef:#zietreeelekansdathethondenforumalsgeheelnueenvirtuelecorrigerendetikgaatuitdelen.
Aan Labradory bedoel je toch?
Labradory
Vaste gebruiker

Jackira schreef:Nou ik kan je 1 ding vertellen. Gefrustreerd zijn werkt niet als baas van een hond. Het enige wat dat oplevert is een hond die zich onveilig voelt. Dus leer je maar te beheersen en zet je hersenen aan het werk. :ok:
Hoe merk je dat een hond zich onveilig voelt? Ik merk namelijk niks aan hem. Hij ligt nog altijd graag naast me, ik mag zijn buikje aaien (hij draait hem dus zelf naar me toe), hij speelt graag met mij, hij wil nog dolgraag met mij wandelen, ik merk nooit dat hij verschrikt in elkaar schiet als ik een beweging maak. En ik merk dat hij een stuk beter naar mij luistert tijdens het wandelen, dan naar de baas. Ook niet altijd, maar dan hoef ik maar even dreigend vanaf 3 naar 1 af te tellen en hij luistert. (Dit heeft mijn vriend hem aangeleerd.)
Labradory
Vaste gebruiker

Habibi schreef:#zietreeelekansdathethondenforumalsgeheelnueenvirtuelecorrigerendetikgaatuitdelen.
#SteektKontjeOmhoog
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Als je nog last hebt van zulke driftbuien zou ik een gesprekje aangaan met de één of andere therapeut of psycholoog.
_Esmee
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Heavy schreef::80:

:ugh: als je weinig geduld hebt dan kan je de jonge hond beter herplaatsen en een volwassen herplaatser nemen die alles al geleerd heeft
En ook die halen wel eens het bloed onder je nagels vandaan...
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Labradory schreef:Dit wassen gebeurde niet in de badkamer, maar buiten. Zodra hij de waterstraal zag was ie weg. Dus ik wist wel degelijk dat meneer niet gewassen wilde worden.

Nog nooit eerder heeft iets of iemand mij zo ontzettend gefrustreerd, ik kon dus niet weten hoe ik daarmee om zou gaan. Ik weet dat het onmacht is. Maar ik wist niet hoe ik hem anders schoon kreeg, of iig te laten zitten/bij me te blijven om schoon te worden. En ik heb nu iig mijn zin áls hij schoon moet worden, hij ondergaat het nu en loopt niet meer (speels) weg. Dus het heeft voor mij geholpen, een corrigerende tik.
Een Labrador die bang is voor water........ :denken: weet je zeker dat het een Labrador is? :hmmm:
Of je hebt water ook al als straf gebruikt..... :U:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Labradory schreef: Hoe merk je dat een hond zich onveilig voelt?
Bij mijn hond, Izzie merk je dat ze zich onveilig voelt omdat ze je in je fikken bijt na zo'n 'corrigerende tik', blijkbaar moet die tussen aanhalingstekens om maar te onderstrepen dat slaan geen slaan is als je de tik inzet als correctie.
Gelukkig heb jij een vergevingsgezind exemplaar, dat is wat minder gevaarlijk. Als ik bij Izzie hardhandig was gaan opvoeden dan had ik er een onhandelbaar beest aan over gehouden. Nu is ze een gouden hond.

Ik heb sporadisch een muil opgezet als ze iets deed dat ik eng vond, of als ik aan het einde van mijn Latijn was en weinig kon hebben. Dat lag altijd bij mij en dat schreeuwen vond ik al vervelend, laat staan tikken uitdelen. Ik ben een weekdier :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”