Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Willem en neef Guus

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Willem en neef Guus

Ongelezen bericht door M@scha »

Regelmatig gaan mijn broer en ik samen wandelen met onze honden. Heerlijk stel! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Re: Willem en neef Guus

Ongelezen bericht door Persistence »

Ziet er gezellig uit inderdaad!
M@scha
Zeer actief

Mijn broer neemt altijd koffie mee én schopt mij als ik weer in paniek schiet bij vreemde honden dus alleen maar voordelen! (Paniek wordt minder)
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

:LOL: gelukkig heb je geen herder die dan meteen in zijn been hangt.
Reageert Willem wisselend op onbekende honden?

Neemt hij ook zulke sjieke mokken mee voor onderweg? En een koekje?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Guus is leuk. En Willem glimt als een spiegel. Leuk zo samen. Ben je nog steeds onzeker met andere honden en Willem?
M@scha
Zeer actief

Willem en neef Guus

Persistence schreef::LOL: gelukkig heb je geen herder die dan meteen in zijn been hangt.
Reageert Willem wisselend op onbekende honden?

Neemt hij ook zulke sjieke mokken mee voor onderweg? En een koekje?
Willem kan zó in een informatiefilm : hoe ziet de perfect sociale en beleefde hond eruit?

Hij is niet het probleem, dat ben ik. En jep, ik stel me aan...

Thermos en mooie mokken idd. Haha

Geen koekje. Wel een goed idee! Neem ik die de volgende keer mee!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Sterre schreef:Guus is leuk. En Willem glimt als een spiegel. Leuk zo samen. Ben je nog steeds onzeker met andere honden en Willem?
Jep ik ben een muts. Gaat wel steeds beter hoor. "Normale" honden gaan gewoon goed, zeker als broer erbij is.
Heel grote honden en herders zijn nog lastig..
Staffordachtigen kom ik gelukkig nooit tegen.. Dan ga ik gillen denk ik...

Alleen het bos in en los doe ik (nog) niet. Wel op overzichtelijke plekken laat ik hem lopen en verplicht mezelf niet steeds om te kijken als hij even achterblijft.

Willem luistert perfect en weglopen is 99,9% uitgesloten dus dat helpt wel
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Ik mag niet klagen. Een jaar geleden hing ik met tranen in mijn ogen en mijn hart in de keel aan de arm van broerlief omdat er 3 honden tegelijk aankwamen..

Om het even te relativeren :-)
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Willem is prachtig en klinkt als een heerlijke hond om te hebben :I:

En jij maakt zo ook stappen. Inderdaad, kijk hoe je eerst liep. Zou het je ook niet helpen af en toe eens met forumhonden samen te wandelen? Dat zijn honden die je toch soort van kent en dan de lekker sociale uitkiezen. Ik wandel bijvoorbeeld vaak met nomo samen en ik denk dat je met dat groepje honden ook echt fijne ervaringen zou opdoen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

hakunamatata schreef:Willem is prachtig en klinkt als een heerlijke hond om te hebben :I:

En jij maakt zo ook stappen. Inderdaad, kijk hoe je eerst liep. Zou het je ook niet helpen af en toe eens met forumhonden samen te wandelen? Dat zijn honden die je toch soort van kent en dan de lekker sociale uitkiezen. Ik wandel bijvoorbeeld vaak met nomo samen en ik denk dat je met dat groepje honden ook echt fijne ervaringen zou opdoen.
Lijkt me leuk! Dat durf ik nu denk ik wel!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Persistence schreef:Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?
Er is niks gebeurd. Wij hebben 14 jaar staffords gehad waarvan er 1 zeer hondagressief was. Al die jaren waren andere honden taboe en had ik ogen overal om te zorgen dat er niks kon gebeuren.

Nu heb ik een gezellige hond en zie ik achter elke struik godzilla staan die mijn pupje wil vermoorden..

Dat is de korte versie ;-)
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Zeker een heerlijk stel! Ik snap t wel hoor, ik denk dat ik ook ontwenningsverschijnselen krijg als ik mijn huidige duo niet meer heb. Het is misschien niet zo intens als dat Sam was maar ik weet niet beter dan ogen op steeltjes te hebben en alles om me heen al te zien voordat mijn honden dat hebben gedaan.

Fijn dat het beetje bij beetje slijt!
Persistence
Zeer actief

M@scha schreef:
Persistence schreef:Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?
Er is niks gebeurd. Wij hebben 14 jaar staffords gehad waarvan er 1 zeer hondagressief was. Al die jaren waren andere honden taboe en had ik ogen overal om te zorgen dat er niks kon gebeuren.

Nu heb ik een gezellige hond en zie ik achter elke struik godzilla staan die mijn pupje wil vermoorden..

Aha ja dat zit dan nog zo in je systeem... andersom dan. Hoop dat het nog wat meer slijt en dat je weer ‘gewoon’ kunt genieten van je hondsociale hond.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

M@scha schreef:

Ik begrijp dit zo goed. En dan is de mijne niet eens hondagressief, maar ik loop met hem op dezelfde manier als jij deed met je Staffies.
In het begin vond ik het doodeng om Tux los te laten lopen en andere honden vond en vind ik nog steeds ook erg moeilijk.
Ik zie ze zo mijn hondje pakken en slopen. :schrik:
Moet mezelf echt beheersen om niet alles uit de weg te gaan. Ga ook bewust met haar alleen naar losloop gebieden.
Want ik wil dat ze wel sociaal blijft. Er zit een behoorlijke kop op en ze is voor geen enkele hond bang. Behalve voor herders.
Maar bij klapkaken en aanverwanten gaat ze toch echt van de grond. :pffff:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

M@scha schreef:

Wat een prachtig stel en top dat je wat relaxter wordt :cheer: :cheer: Ik herken het wel van Baco uit de problemen houden, niet dat hij die maakte maar andere honden en ik heb zo'n schoonzus met Pip die heerlijk onbevangen wandelt en ik erachteraan spoken en beren op de weg te zien, maar verdomd het gaat gewoon goed :LOL: dus we gaan gewoon. :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

We gaan samen eigenlijk altijd naar hetzelfde losloopbos. De loslooproute op de mookerhei. Is voor ons allebei ook goed te rijden (malden en groesbeek). Het kan daar best druk zijn met honden maar we zijn alleen nog vriendelijke mensen en honden tegengekomen in het jaar dat we daar nu vaak samen lopen. Echt heel fijn!

In het Groesbeekse bos kom ik niet. Daar komen vooral mensen die de hond uit de auto laten en ze pas weer terug bij de auto weer zien...
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

M@scha schreef:We gaan samen eigenlijk altijd naar hetzelfde losloopbos. De loslooproute op de mookerhei. Is voor ons allebei ook goed te rijden (malden en groesbeek). Het kan daar best druk zijn met honden maar we zijn alleen nog vriendelijke mensen en honden tegengekomen in het jaar dat we daar nu vaak samen lopen. Echt heel fijn!

In het Groesbeekse bos kom ik niet. Daar komen vooral mensen die de hond uit de auto laten en ze pas weer terug bij de auto weer zien...

Ik dacht dat het na jaren vermijden wel weer eens kon... Newsflash: Nee dus.
Tip: Blijf er maar gewoon weg.

Waar is die loslooproute?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
M@scha
Zeer actief

Als je naar mook rijdt krijg je na die slingers op de weg 2 lage drempels.. Bij de tweede drempel rechts het parkeerplaats je op en daar parkeren. Dan staat de route aangegeven met paaltjes.

het parkeerplaatsje heet de burgemeester sengersweg. op de foto kijk je richting groesbeek

Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Poeh dat zit diep dan zeg! Fijn dat jij en Willem er zoveel hebben om samen met je broer en Guus te lopen.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Fijn dat het wat begint te slijten.
Na zoveel jaar niet heel raar. Ik weet nog hoe bang voor confrontatie je was toen je Willem net had. Stappen vooruit dus :E:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

HillieS schreef:Fijn dat het wat begint te slijten.
Na zoveel jaar niet heel raar. Ik weet nog hoe bang voor confrontatie je was toen je Willem net had. Stappen vooruit dus :E:

haha ja, toen was het echt heel erg. zó erg dat ik medelijden had met willem omdat hij zo beperkt werd.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

M@scha schreef:
HillieS schreef:Fijn dat het wat begint te slijten.

haha ja, toen was het echt heel erg. zó erg dat ik medelijden had met willem omdat hij zo beperkt werd.
Moet je nagaan hoever je al bent gekomen! :J:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat leuk om samen te lopen! Spelen Willem en Guus ook samen?

Mijn broer heeft ook 2 honden, vind het altijd gezellig om samen te lopen. Wij zijn dan jouw grootste schrik lees is, 3 mechels en een mechel x husky :LOL:

Ik heb ondanks dat ik staffords heb gehad, dat helemaal niet dat ik angstig ben. Alleen als ik er een jonge hond bij hen (zo tot 6 maanden), dat ik wel extra op let dat er geen galbak even m'n pup een trauma bezorgd.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

M@scha schreef:Als je naar mook rijdt krijg je na die slingers op de weg 2 lage drempels.. Bij de tweede drempel rechts het parkeerplaats je op en daar parkeren. Dan staat de route aangegeven met paaltjes.

het parkeerplaatsje heet de burgemeester sengersweg. op de foto kijk je richting groesbeek

Afbeelding

Ah, daar zijn we toen het zo heet was 's ochtends heel vroeg geweest! Mooi lopen daar! dank!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
M@scha
Zeer actief

Hippo schreef:Wat leuk om samen te lopen! Spelen Willem en Guus ook samen?

Mijn broer heeft ook 2 honden, vind het altijd gezellig om samen te lopen. Wij zijn dan jouw grootste schrik lees is, 3 mechels en een mechel x husky :LOL:

Ik heb ondanks dat ik staffords heb gehad, dat helemaal niet dat ik angstig ben. Alleen als ik er een jonge hond bij hen (zo tot 6 maanden), dat ik wel extra op let dat er geen galbak even m'n pup een trauma bezorgd.
ja ze spelen ook samen! echt heel leuk om te zien!
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat fijn dat je daar steun in hebt bij je broer!

Ik loop zelf als een gespannen veer nadat Tobi twee maanden terug is aangevallen door een stafford achtige. Kan echt niet meer relaxed rondlopen.
_Esmee
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Laatste twee ontmoetingen met een loslopende SPA verliepen hier prima. De eerste was een teefje dat haar speeltje belangrijker vond. Elco focuste zich op z'n bal en Gait gooide tevergeefs z'n charmes in de strijd :D De andere was vanochtend. Een reu, lekker ontspannen. Gait vond het wel een beetje spannend, maar gedroeg zich uitstekend. De andere SPA die ze bij zich hadden liep aan de lijn en met muilkorf, maar reageerde ook niet op m'n jongens. Waar ik loop, zijn de loslopers over het algemeen ook gewoon echt sociaal en de niet zo sociale worden veilig gehouden. Is niet overal in de buurt het geval, maar die plekken vermijd ik meestal gewoon
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”