Moderator: moderatorteam

Willem kan zó in een informatiefilm : hoe ziet de perfect sociale en beleefde hond eruit?Persistence schreef:gelukkig heb je geen herder die dan meteen in zijn been hangt.
Reageert Willem wisselend op onbekende honden?
Neemt hij ook zulke sjieke mokken mee voor onderweg? En een koekje?

Jep ik ben een muts. Gaat wel steeds beter hoor. "Normale" honden gaan gewoon goed, zeker als broer erbij is.Sterre schreef:Guus is leuk. En Willem glimt als een spiegel. Leuk zo samen. Ben je nog steeds onzeker met andere honden en Willem?

Lijkt me leuk! Dat durf ik nu denk ik wel!hakunamatata schreef:Willem is prachtig en klinkt als een heerlijke hond om te hebben
En jij maakt zo ook stappen. Inderdaad, kijk hoe je eerst liep. Zou het je ook niet helpen af en toe eens met forumhonden samen te wandelen? Dat zijn honden die je toch soort van kent en dan de lekker sociale uitkiezen. Ik wandel bijvoorbeeld vaak met nomo samen en ik denk dat je met dat groepje honden ook echt fijne ervaringen zou opdoen.

Er is niks gebeurd. Wij hebben 14 jaar staffords gehad waarvan er 1 zeer hondagressief was. Al die jaren waren andere honden taboe en had ik ogen overal om te zorgen dat er niks kon gebeuren.Persistence schreef:Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?

Aha ja dat zit dan nog zo in je systeem... andersom dan. Hoop dat het nog wat meer slijt en dat je weer ‘gewoon’ kunt genieten van je hondsociale hond.M@scha schreef:Er is niks gebeurd. Wij hebben 14 jaar staffords gehad waarvan er 1 zeer hondagressief was. Al die jaren waren andere honden taboe en had ik ogen overal om te zorgen dat er niks kon gebeuren.Persistence schreef:Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?
Nu heb ik een gezellige hond en zie ik achter elke struik godzilla staan die mijn pupje wil vermoorden..
Dat is de korte versie
Ik begrijp dit zo goed. En dan is de mijne niet eens hondagressief, maar ik loop met hem op dezelfde manier als jij deed met je Staffies.M@scha schreef:Er is niks gebeurd. Wij hebben 14 jaar staffords gehad waarvan er 1 zeer hondagressief was. Al die jaren waren andere honden taboe en had ik ogen overal om te zorgen dat er niks kon gebeuren.Persistence schreef:Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?
Nu heb ik een gezellige hond en zie ik achter elke struik godzilla staan die mijn pupje wil vermoorden..
Dat is de korte versie
Wat een prachtig stel en top dat je wat relaxter wordtM@scha schreef:Er is niks gebeurd. Wij hebben 14 jaar staffords gehad waarvan er 1 zeer hondagressief was. Al die jaren waren andere honden taboe en had ik ogen overal om te zorgen dat er niks kon gebeuren.Persistence schreef:Wat is er dan gebeurd? Echt vechten of meer een snauw bij niet-leuke honden?
Dat is de korte versie

M@scha schreef:We gaan samen eigenlijk altijd naar hetzelfde losloopbos. De loslooproute op de mookerhei. Is voor ons allebei ook goed te rijden (malden en groesbeek). Het kan daar best druk zijn met honden maar we zijn alleen nog vriendelijke mensen en honden tegengekomen in het jaar dat we daar nu vaak samen lopen. Echt heel fijn!
In het Groesbeekse bos kom ik niet. Daar komen vooral mensen die de hond uit de auto laten en ze pas weer terug bij de auto weer zien...

HillieS schreef:Fijn dat het wat begint te slijten.
Na zoveel jaar niet heel raar. Ik weet nog hoe bang voor confrontatie je was toen je Willem net had. Stappen vooruit dus

Moet je nagaan hoever je al bent gekomen!M@scha schreef:HillieS schreef:Fijn dat het wat begint te slijten.
Na zoveel jaar niet heel raar. Ik weet nog hoe bang voor confrontatie je was toen je Willem net had. Stappen vooruit dus
haha ja, toen was het echt heel erg. zó erg dat ik medelijden had met willem omdat hij zo beperkt werd.

ja ze spelen ook samen! echt heel leuk om te zien!Hippo schreef:Wat leuk om samen te lopen! Spelen Willem en Guus ook samen?
Mijn broer heeft ook 2 honden, vind het altijd gezellig om samen te lopen. Wij zijn dan jouw grootste schrik lees is, 3 mechels en een mechel x husky![]()
Ik heb ondanks dat ik staffords heb gehad, dat helemaal niet dat ik angstig ben. Alleen als ik er een jonge hond bij hen (zo tot 6 maanden), dat ik wel extra op let dat er geen galbak even m'n pup een trauma bezorgd.