Tips voor smeerseltjes e.d.?
Nu weer een gat in z'n kop

Moderator: moderatorteam
Dankje!Nanna schreef:Acederm spray. Gelukkig heb ik niet van die brokkenpiloten
Hangt van de plek af.sirene schreef:Honingzalf werkt bij jullie met meerdere honden?
Hier niet hoor. Dat wordt meteen door de anderen eraf gelikt. Veel te lekker.
Ik gebruik vaak groene leem (dan droogt een plek lekker snel en het haalt jeuk weg of tea tree als ik niet wil dat ze eraan zitten. Meestal doe ik er niks aan.
Dat is wel een goede ja, Quira likt inderdaad alle anderen schoon als oppermamaranetje schreef:Hangt van de plek af.sirene schreef:Honingzalf werkt bij jullie met meerdere honden?
Hier niet hoor. Dat wordt meteen door de anderen eraf gelikt. Veel te lekker.
Ik gebruik vaak groene leem (dan droogt een plek lekker snel en het haalt jeuk weg of tea tree als ik niet wil dat ze eraan zitten. Meestal doe ik er niks aan.
Claire had laatst een winkelhaak (prikkeldraad) en die heeft een tijdje in een soort pyjama gelopen thuis, want zij kon er zelf bij
Dus schoonspoelen, propolis zalf (honingzalf) er op en in de pyjama hijsen.
Boven op de kop is wat lastiger.
Dat zou ik schoonmaken en zalf er op en dan een wandeling maken.
Ja herkenbaar, geen zelfbehoud (nog).Soooof schreef:Ik heb ook een brokkenpiloot, het grootste gevaar voor mijn hond is mijn hond zelf. Maar ik doe aan de meeste dingen niks. Gewoon drogen en niet aan lebberen. Dat laatste is hier nog de grootste uitdaging. Daarom gebruik ik ook geen honingzalf meer, veel te lekker.
Dit gebruik ik ook. Gelukkig maar hoogst zelden-Saskia- schreef:Groene leem.
Ooit op advies van een trainer gebruikt nadat mijn ene hond het oor van mijn andere hond had geperforeerd en het deed wonderen
O nee niet de oorzaak, de oorzaak is het wondje en waarschijnlijk krabben, ook al heb ik m nooit zien krabben ondanks vrijwel altijd een oog erop.ranetje schreef:Ik denk niet dat de honingzalf de oorzaak is, maar het krabben.
IN ieder geval fijn dat het nu de goede kant op gaat
crutz schreef:Vooral correct-X van doterra obv essentiële oliën
Zinodo schreef:Ugh, smet en prut, jakkes. Ik zou het als ik jou was nu ook goed laten luchten en drogen. Jammer dat het zo is uitgebreid.
Maar ja, mij moet je ook niet te veel geloven, ik stond net als een overbezorgde hondenmama bij de dierenarts voor een stomme schaafwondje
Dat zeker. Bij broer Kiara werd het ook erger en bleek allergische reactie insectenbeetNanna schreef:Ik zou een afkrabsel willen. Het is toch raar dat een simpel wondje zich zo uitbreid zonder dat je hem ziet krabben.
Ja daar heb ik ook naar gevraagd maar ik heb een echte 'plattelandsdierenarts' die dan zegt 'het is toch Staphylococcus aureus want dat is het 99% van de tijd'. Hij vond dat pas nodig als de Vetaderm niet zou aanslaan. Ik heb toen ook besloten dat als het niet over zou gaan ik naar een dermatoloog zou. Maar is dat nu nog nodig dan? Het is nu toch zo goed als weg? Ja de huid moet weer herstellen en de haren terug, maar verder?Nanna schreef:Ik zou een afkrabsel willen. Het is toch raar dat een simpel wondje zich zo uitbreid zonder dat je hem ziet krabben.