Heavy schreef:Je moet er geen wedstrijdje van gaan maken. Ze voelt zich duidelijk niet fijn in de bench . Misschien ben je te snel gegaan. Bij mij slapen pups in de bench naast bed . Als ze piepen stop ik even mijn hand in de bench zodat ze weten dat ik er ben en midden in de nacht piepen betekent even eruit voor een plas of poep
Pas als dat niet meer nodig is en de bench helemaal vertrouwd is gaat de bench een eindje van mijn bed af en als dat goed gaat steeds verder van bed af . Tot op de overloop,onder aan de trap en tenslotte in de huiskamer
Overdag staat het deurtje open en als ze er zelf in gaan liggen zien ze dat als vertrouwd plekje maar opgesloten worden ze niet
En sommige honden houden er niet van om opgesloten te zitten dan kan je beter een ren of traphekje gebruiken
Zo heel af en toe gaat zij ook zelf de bench zin. Wel alleen als wij er ook bij zijn. Vanmorgen was zij nog een beetje moe en bleef madame gewoon nog 5 minuten liggen voordat zij er zin in had. Heel mooi om te zien!
Fotogravinnetje schreef:Hoe groot is trouwens de bench waarin ze moet slapen? Kan ze op verschillende plekken liggen? Zeker met de warmte van de afgelopen weken moeten ze regelmatig op een andere plek kunnen gaan liggen, anders krijgen ze het veel te warm.
Zoals anderen al aangeven: ik zou een ren gebruiken, of een ander soort afscheiding bij de trap. Of een andere ruimte inrichten voor haar, waar ze geen kwaad kan, waar je haar hoort als ze piept en waar ze de ruimte heeft om op verschillende plekken en ondergronden te gaan liggen
We hebben een ruime bench, maar daarin heb ik een houten schot gemaakt dat ik kan verplaatsen. Zo laat ik de bench met haar meegroeien
Heavy schreef:Je moet er geen wedstrijdje van gaan maken. Ze voelt zich duidelijk niet fijn in de bench . Misschien ben je te snel gegaan. Bij mij slapen pups in de bench naast bed . Als ze piepen stop ik even mijn hand in de bench zodat ze weten dat ik er ben en midden in de nacht piepen betekent even eruit voor een plas of poep
Pas als dat niet meer nodig is en de bench helemaal vertrouwd is gaat de bench een eindje van mijn bed af en als dat goed gaat steeds verder van bed af . Tot op de overloop,onder aan de trap en tenslotte in de huiskamer
Overdag staat het deurtje open en als ze er zelf in gaan liggen zien ze dat als vertrouwd plekje maar opgesloten worden ze niet
En sommige honden houden er niet van om opgesloten te zitten dan kan je beter een ren of traphekje gebruiken
Ik kan mij inerdaad goed voorstellen dat 'ineens' in de bench opgesloten worden voor een jonge pup niet fijn is. Wij bereiden haar voor met een halfuur rust en een Kong in de bench. Ik heb alleen gelezen dat een pup het beste met 12 weken op zijn nieuwe slaapplek kan slapen. Omdat na deze periode het wennen aan afwezigheid van de baas nog moeilijker zou zijn.
dagmar88 schreef:

Zet je daar een hekje.
Wij hebben een plek waar dat heel goed zou passen, ik ben alleen erg benieuwd of het nog even 'doorbijten' is qua bench of dat een andere oplossing toch meer gepast is. Van huize uit ben ik namelijk alleen gewend dat een hond tot het eerste jaar in een bench slaapt
Ik ga hem lezen, thanks!
Jion schreef:
Dat denk ik ook. Lekker rustig die zindelijkheid opbouwen en tegelijkertijd die vertrouwensband verder aanhalen. Ze is nog zo jong...
Wij zetten de benchtraining met haar ook door, en dat gaat ook steeds beter. Het is inderdaad ook een jong ding, en we willen het beste voor haar
Cleva schreef:Ik zou ook hekjes maken. Veel fijner.
Maar je vraag was hoe je de bench aantrekkelijker maakt.
Ik zou er een in de auto zetten en haar vaak meenemen. Bij bezoek eventueel daar ook even in de bench als ze eerst gewandeld en dan een uurtje de gastvrouw heeft gepest. Dan went ze vanzelf in korte periodes en jullie zitten voorin en negeren de boel.
Dan kun je een maand later ook af en toe thuis de bench gebruiken. Tijdens het eten bijvoorbeeld.
Binnen een paar dagen naar een hond die de hele nacht tevreden in een bench blijft is niet haalbaar. Het kan wel lukken, hoor maar dat is dan mazzel en geen resultaat van je sublieme aanpak. Zo maakbaar is het allemaal ook weer niet.
Dat denk ik ook, het is geen computer
Wij nemen altijd een kleedje mee wanneer wij de deur uit gaan. Die gaat als wij thuis zijn weer in de bench. We leren haar hierbij gelijk 'Plaats' en dat doet zij goed!
Hammetime schreef:Wat bij mijn hond hielp was steeds wat lekkers geven in de bench en haar favoriete bal mee. Maar ik heb haar wel cold turkey laten wennen. Nu is het geen probleem meer maar meestal slaapt ze op de bank.
Gaf Cold Turkey niet veel gehuil in het begin?
laeken schreef:Ik zou de bench in de deuropening zetten met de deur van de bench open. Toch een fysieke barrière maar dan hoeft de pup niet in een hok. Waarschijnlijk doet de hond niks in huis hoor. Of wel maar dat is dan tijdelijk normaal gesproken. Ik zou voor zindelijkheid eigenlijk nooit een bench gebruiken omdat je wil dat de pup zindelijk in huis wordt en niet alleen in de bench.
Ja, als het nog een tijdje zo doorgaat nemen we gewoon een hekje! Liever een plasje in huis, dan een ongelukkige pup