Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets met genen - vechthondenpups

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Iets met genen - vechthondenpups

Ongelezen bericht door sirene »

Die database :80:
In de notities kun je zien hoe snel ze een andere hond hebben verslagen. Dit staat bij de op een na populairste hond:
All opponents after fighting died.
Title CHAMPION for 13 months.

Gaaf man! :jank:

Staan echt vreselijke foto's op van sommige honden. Hoe meer littekens hoe stoerder.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Als je met je jachtterriër over straat loopt schat ik de kans huizenhoog in dat ie een kat onder een geparkeerde auto vandaan trekt en om zeep helpt.
Ik geloof echter niet dat ie scannend over straat loopt om daarna ‘datdoettieandersnooit’ de poedel van de buurman uit elkaar te rukken.
O, hij kan best in een gierende ruzie verzeild raken, dat geloof ik onmiddellijk.
Maar het op niks af op een andere hond afvliegen om die te doden, puur omdat die hond daar toevallig loopt, dat is voorbehouden aan vechthondenrassen.
Het probleem is dat er behoorlijk wat lijnen zijn waar hondagressie een groot probleem is en die daar niks aan doen anders dan alles apart houden en individueel mee op jacht.
Gelukkig zijn er ook genoeg die juist op werken in de roedel en hond sociaal gedrag selecteren
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

crutz schreef:
Nanna schreef:Als je met je jachtterriër over straat loopt schat ik de kans huizenhoog in dat ie een kat onder een geparkeerde auto vandaan trekt en om zeep helpt.
Ik geloof echter niet dat ie scannend over straat loopt om daarna ‘datdoettieandersnooit’ de poedel van de buurman uit elkaar te rukken.
O, hij kan best in een gierende ruzie verzeild raken, dat geloof ik onmiddellijk.
Maar het op niks af op een andere hond afvliegen om die te doden, puur omdat die hond daar toevallig loopt, dat is voorbehouden aan vechthondenrassen.
Het probleem is dat er behoorlijk wat lijnen zijn waar hondagressie een groot probleem is en die daar niks aan doen anders dan alles apart houden en individueel mee op jacht.
Gelukkig zijn er ook genoeg die juist op werken in de roedel en hond sociaal gedrag selecteren
Het zijn ook niet direct hondjes die je neemt als leuke jack russelachtig iets :wink: Dirk is wel heel sociaal en kent de hondentaal perfect :cheer: Al trekt hij die kat nog wel onder de auto uit als hij de kans zou krijgen :8): :neenee:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Ik vraag me echt af of er verschil zit tussen een echte Jachtterrier of patterdale en een pitje. Die eerste twee gaan net zo hard door met een gebroken poot en een open flank. Vreselijk.

Maar je kan prima gelijk hebben. Leuk om zo over na te denken. :ok:

Een nest pattertjes heeft denk ik een pittig maar redelijk uniform temperament? Bij de staf/pit is het zo maf dat het echt 50/50 van de populatie is.
Zo'n zoetje als Izzy uit een vechtnest en volslagen kamikazeranddebielen uit zachte ouders.
In het type daddy pitbull/blauwe Amerikaanse walvis zie je dan weer zelden agressie, dat zijn labradors maar dan lui en lelijk.
Dat bij elkaar sterkt me in het idee dat er een autosomaal recessieve afwijking speelt.

:LOL: Eigenlijk komt dat op niets anders neer dan het kronkelindekop geroep van Nanna de afgelopen tien jaar.
Ik heb buurtgenoten gehad die er twee van hadden. Van die blauwe. (Gelukkig zijn die verhuisd)
Ze hadden eerst twee hele blauwe.
Later 1 hele blauwe en 1 blauwe met 3 poten.
Ze hadden elkaar te grazen gehad om een klein akkefietje op de veranda. Die ene heeft dat dus maar ternauwenood overleefd.

Ik vond ze dood-eng. Liep mijn rondje met Habibi ook nooit meer langs hun huis. Die mensen waren niet bijzonder voorzichtig, en er had er ook al een 1 in een auto gehangen. Een keer 1 van de twee ook een aanval op mijn auto.

Misschien dat de meeste blauwe mild zijn, maar toch echt niet allemaal.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Iets met genen - vechthondenpups

Ongelezen bericht door crutz »

billy schreef:
crutz schreef:
Het zijn ook niet direct hondjes die je neemt als leuke jack russelachtig iets :wink: Dirk is wel heel sociaal en kent de hondentaal perfect :cheer: Al trekt hij die kat nog wel onder de auto uit als hij de kans zou krijgen :8): :neenee:
Dat is ook zo. Onze Lara was echt asociaal (wel alleen naar teven) maar mijn ex vond dat prima want hij nam haar toch enkel met zn DSL reu mee. Haar eerste nest is heel sociaal opgegroeid, haar tweede nest absoluut niet. Beide keren een zeer sociale reu gebruikt.
Helaas deed haar tweede nest haast niet onder voor de pups in de video :(
De Amerikaan waar ze later naartoe is gegaan zei pas dat hij nu nog 1 generatie verwijderd is van het er helemaal uit fokken met de keuzes die hij gemaakt heeft
Jill.dH
nieuw lid
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Jill.dH »

Célie schreef:
laeken schreef:
Célie schreef:Zoon en schoondochter van m'n vriendin hebben ook de echte pitbulls (met papieren enz.) en is inderdaad apart wereldje (ze vechten er niet mee hoor) die honden staan ook nooit normaal op de foto maar altijd bep. stand valt me op.
Deze hond heeft gevochten hoor. De typische littekens op de bovenkant van de voorpoten zitten er diep in. En dat is typisch voor twee pitbulls samen. Als deze hond had gevochten met een ander ras had het vooral op de kop gezeten. Ook bij de oren en wangen gaatjes gehad. Kijk maar eens goed.
O dat ze onderling met elkaar vechten kan best (al die honden zitten onder de wondjes valt me op) maar bedoelde dat ze niet die honden in een ring gooien en het uit laten vechten. Maar ze staan ook nooit normaal op een foto altijd trekkend en loeiend.
Die hond hebben ze van een (toendertijd) fanatieke organisatrice van hondengevechten, dus grote kans dat ze haar al met rafelranden kregen..
Overigens is ze al anderhalf jaar dood zag ik.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Habibi schreef:
Ik heb buurtgenoten gehad die er twee van hadden. Van die blauwe. (Gelukkig zijn die verhuisd)
Ze hadden eerst twee hele blauwe.
Later 1 hele blauwe en 1 blauwe met 3 poten.
Ze hadden elkaar te grazen gehad om een klein akkefietje op de veranda. Die ene heeft dat dus maar ternauwenood overleefd.

Ik vond ze dood-eng. Liep mijn rondje met Habibi ook nooit meer langs hun huis. Die mensen waren niet bijzonder voorzichtig, en er had er ook al een 1 in een auto gehangen. Een keer 1 van de twee ook een aanval op mijn auto.

Misschien dat de meeste blauwe mild zijn, maar toch echt niet allemaal.
Tenzij je in Amerika woont of het directe import is, staat dat er niet. Ik heb het over een specifiek type.
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef: O dat ze onderling met elkaar vechten kan best (al die honden zitten onder de wondjes valt me op) maar bedoelde dat ze niet die honden in een ring gooien en het uit laten vechten. Maar ze staan ook nooit normaal op een foto altijd trekkend en loeiend.

Wat is het verschil? Behalve dat het bij de ringhonden een moment is en huisgenoten permanent opgefokt zijn.

Ik had er een tegenover, wat een apart type. Die van de refokrant hadden haar per abuis als meneer genoemd.
Ze was ook twee meter en een meter breed. Op straat hees ze bij het passeren twee grote amstafs tegelijk de lucht in alsof het chihuahua's waren :LOL:
Ze ging er buiten echt netjes mee om en ik hem me er nooit een seconde onveilig door gevoeld.
Maar thuis kon ze constant die beesten met grof geweld uit elkaar trekken. In haar string op het balkon :mrgreen:
Aanbellen was al genoeg opwinding om ze op elkaar te doen klappen.
Als ze mijn honden 50 meter verder op het balkon zagen werden ze al zo lijp dat ik dacht dat ze naar beneden zouden springen :schrik:
Dan ben je in elk geval niet uit op een gezellig harmonieus leven voor jezelf en je dieren. En dat verdient een staf/pit net zo goed als iedere hond.
Maar die vrouw ook. Ik kan me helemaal voorstellen dat je afzakt van zo veel stress, ook al doe je het zelf.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

crutz schreef:
billy schreef:
crutz schreef:
Dat is ook zo. Onze Lara was echt asociaal (wel alleen naar teven) maar mijn ex vond dat prima want hij nam haar toch enkel met zn DSL reu mee. Haar eerste nest is heel sociaal opgegroeid, haar tweede nest absoluut niet. Beide keren een zeer sociale reu gebruikt.
Helaas deed haar tweede nest haast niet onder voor de pups in de video :(
De Amerikaan waar ze later naartoe is gegaan zei pas dat hij nu nog 1 generatie verwijderd is van het er helemaal uit fokken met de keuzes die hij gemaakt heeft
Ik vind het jammer dat een aantal op het forum alleen wijst naar staffordachtigen. Er zijn echt wel meer rassen die buitengewoon agressief reageren naar soortgenoten/honden. Alleen staffordachtigen verbieden is struisvogelpolitiek.

Zo sprak ik iemand die patterdales fokt en ermee jaagt in Duitsland. Die zei ook dat er diverse lijnen patterdales zijn die absoluut niet samen kunnen, omdat ze elkaar zouden afslachten of het een prooi was. Nu geef jij dit aan over jachtterriërs en zo zijn er nog wel meer rassen waarbij dit regelmatig voor komt. Natuurlijk is niet elk exemplaar van een ras zo agressief naar soortgenoten, maar dat is bij staffordachtigen ook niet het geval.
Het is voor de mafklappers die graag zo'n type hond willen in elk geval een fluitje van een cent om uit andere rassen ook monsters te fokken die andere honden afmaken of het een konijn is.
dagmar88
Zeer actief

Ja. Een patterdale weegt vijf kilo :19:

Kom maar gepikeerd doen als de nieuwsberichten vol staan van de hondverscheurende patterdales.
Overigens is er al lang vastgesteld welke rassen hoog risico honden zijn en als het zo doorgaat komt die wetgeving wel.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik moest net even op google zoeken en volgens mij heb ik het ras gevonden. Maar er loopt bij ons een man rond met een Staffordshire bull terrier (denk ik dus) en dat is me toch een fel en eng beest. Als ik met Tobi voorbij loop, staat dat beest gierend op zijn achterpoten overeind. Helemaal te flippen aan de lijn. Dat beest heeft al een kleiner hondje stuk gebeten (ze leeft nog wel, maar flinke wonden) en met dat gevecht zijn eigen baas in het gezicht gepakt.

Laatst stond hij met mensen te praten en ik kwam aanlopen. Die hond dus weer helemaal flippen en die man 'Ja kijk, dan zie je wat ik echt aan de lijn heb.' Gadver. Lekker opscheppen met je killa aan de lijn en nul correctie uitvoeren.

Dat verbod mag er van mij eerder gisteren dan vandaag komen. Helemaal klaar mee.
_Esmee
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

sirene schreef:Die database :80:
In de notities kun je zien hoe snel ze een andere hond hebben verslagen. Dit staat bij de op een na populairste hond:
All opponents after fighting died.
Title CHAMPION for 13 months.

Gaaf man! :jank:

Staan echt vreselijke foto's op van sommige honden. Hoe meer littekens hoe stoerder.
Nou inderdaad, ik zie ook foto's van vechtende honden en veel foto's van honden met littekens :jank:
Walgelijke mensen :devil:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zie trouwens ook foto's van honden die gewond zijn. Wat me misschien nog wel het meeste verbaasd is dat ik ook foto's zie van honden die binnen leven en die ook huishond lijken. Hoe kun je je hond graag om je heen hebben en ze tegelijkertijd gewond laten raken in een gevecht?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

omdat die mensen ook een stukje missen :hmmm:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 30 jul 2020 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

billy schreef:
crutz schreef:
Claire trekt ook een kat onder de auto uit als ze de kans zou krijgen (krijgt ze niet). :mrgreen:
Dat is toch meer normaal hondengedrag lijkt me, ook al heeft niet elke hond die behoefte.

Een jachtterriër zou in het algemeen beschouwd redelijk sociaal moeten zijn aangezien ze voor hun werk vaak samen met andere honden aan de slag zijn.
Ze kunnen wel heel fel reageren en dat wordt door andere honden niet altijd als normaal beschouwd :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Célie schreef:
Crescent schreef:
Dit is geloof ik de eerste keer in mijn leven dat ik geen greintje sympathie voor een hond voel. De uitstraling van dit dier, de conditie, het gebrek aan glans op de vacht, er zit geen fonkeling in de ogen, waar zit zijn ziel?
Heb je dan ook geen sympathie omdat het arme beest dat wat jij opsomt allemaal niet heeft?
Sympathie zou ik het niet noemen wel intens medelijden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Célie schreef:
Crescent schreef:
Dit is geloof ik de eerste keer in mijn leven dat ik geen greintje sympathie voor een hond voel. De uitstraling van dit dier, de conditie, het gebrek aan glans op de vacht, er zit geen fonkeling in de ogen, waar zit zijn ziel?
Heb je dan ook geen sympathie omdat het arme beest dat wat jij opsomt allemaal niet heeft?
Ik vind het hele beeld ontzettend afstotend. Wars van enige sprankel, humor, levendigheid, zachtaardigheid of vriendschap die ik juist zo waardeer bij mijn eigen honden. Ik schrik er zelf ook van hoor. Voor de grootse bullebakken kan ik wel iets voelen maar bij dit plaatje gewoon nul, niks behalve afkeer.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Jill.dH
nieuw lid

Nanna schreef:
Jill.dH schreef:Die hond hebben ze van een (toendertijd) fanatieke organisatrice van hondengevechten, dus grote kans dat ze haar al met rafelranden kregen..
Overigens is ze al anderhalf jaar dood zag ik.
Hoe weet jij dat? :80:
Een tijdje terug is er een groepje in Nederland veroordeeld, en ik was (lekker naïef misschien) echt in shock dat dit in Nederland gebeurde en zo lang onopgemerkt was. Dan gebeurt het waarschijnlijk nog veel meer..

Dus googlede die namen om te zien wat voor mensen dat waren, of dat indd 'de tokkies om de hoek' kunnen zijn. Ze heeft op een forum veel gepost, ook veel foto's van haar honden waaronder dus deze hond.

Ook veel berichten die door haar veroordeling een heel andere lading krijgen, ze post op een gegeven moment dat haar hond wonden op de oren heeft die steeds weer open gaan, en op een gegeven moment is hij gecoupeerd. Klinkt in eerste instantie niet gek, maar nu bekend is dat die hond in hondengevechten heeft meegedaan, snap ik dat hij steeds weer wonden had.
Echt ziek dat mensen daar plezier uit halen, en vinden dat ze van die honden houden.
dagmar88
Zeer actief

Sinds wanneer worden veroordeelden eigenlijk met naam en toenaam genoemd?
Jill.dH
nieuw lid

Ze was heel simpel te vinden met de info die naar buiten kwam.

Op Twitter staan onder '#hondengevechten' meerdere rechtzaak-verslagen, met plaatsnamen, honden, en medeverdachten.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Nanna schreef: Ik vind trouwens dat de Rottweiler ook wel die agressieve kant op gaat. Maar dat verbaast me weinig als je die steeds mongoloïder hoofden ziet.
Dit is "Diablo Timit Tor".

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Och arme.... ik dacht dat dit een grap was, maar die kop is echt he? Oioi
billy
Erelid

Lothian schreef:
Nanna schreef:Het is heus niet zo dat het hondenkamp is verdeeld in kwaaie pitbulloïden en lieve hondjes.
Er zijn zat rassen die ook een andere hond kunnen doodbijten. Meestal is daar wat aan vooraf gegaan en dat is het grote verschil. Een (dwarsstraat) Akita kan ook een andere hond zien en besluiten die dood te maken. Dat is dan een gestoord individu.
Een compleet TYPE hond die daar specifiek voor gefokt is vind ik een ander verhaal. Ook al lopen daar lieve honden bij.
Ik vind trouwens dat de Rottweiler ook wel die agressieve kant op gaat. Maar dat verbaast me weinig als je die steeds mongoloïder hoofden ziet.
Dit is "Diablo Timit Tor".

Afbeelding

Afbeelding
Ik vindt het wel goed eigenlijk, ik zou voor deze minder bang zijn als dat ik 8 maanden was voor de fitte rottie van de buuv, deze schop je die bek zo verder in de vouw, nou ja hoop ik dan toch :tongue:
Afbeelding
billy
Erelid

Jion schreef:Zo'n hoofd neem je als inbreker toch ook niet meer serieus. :schrik:
Wil je koffie of thee en een glacekoek erbij :LOL: :LOL:
Afbeelding
billy
Erelid

Jion schreef:En dat zo'n hond dan onderwijl gaat jongleren met batons of zo.
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hij wordt als dekreu ingezet. Met die kop vraag ik me af of hij een loopse teef van een brievenbus kan onderscheiden.
Afbeelding
billy
Erelid

Lothian schreef:Hij wordt als dekreu ingezet. Met die kop vraag ik me af of hij een loopse teef van een brievenbus kan onderscheiden.
Haha hij zal wel geholpen worden en doe maar des te minder last wij ervan hebben. Allemaal stoere mannetjes met gedrochten die niets meer kunnen, mooi toch kunnen wij mooi met onze gezonde honden ongestoord wandelen en ze laten rennen. Ik ben voor :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lothian schreef:Hij wordt als dekreu ingezet. Met die kop vraag ik me af of hij een loopse teef van een brievenbus kan onderscheiden.
Ik heb liever dat ie een brievenbus dekt. Alleen niet de mijne.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja hoor, hij heeft pas een teefje van 9 maanden gedekt en 3x zo klein..
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Brigitte schreef:
Ja hoor, hij heeft pas een teefje van 9 maanden gedekt en 3x zo klein..
Mooie leeftijd ook voor een dekking :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”