Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zullen we een potje raden?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Zullen we een potje raden?

Ongelezen bericht door Crescent »

Gefeliciteerd met je Duitse windhond!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik weet het niet, Kelpies trekken me minder dan niks aan. Past voor mij in het rijtje 'werklijn Border Collie/Mechel', ik heb een beetje het idee dat dat honden zijn die gewoon gódverdómme nóóit genoeg kunnen doen. En da's prima als ik daarnaar op zoek zou zijn, maar ik zocht juist een lekker luie windhond. Paar keer per dag die poten strekken en dan tevreden op je schapenvachtje & in moeders armen in slaap vallen. Maar Duque is...erg actief. Je kunt hem 100x laten apporteren en dan nóg komt hij met een stralend gezicht aan of dat misschien nog een keer mag.
Aan de andere kant is het wel fijn dat er wat herder in zit want hij wil écht graag wat voor me doen. Hij lijkt het fijner te vinden om te hóren dat hij een knap jong is dan dat hij ergens een koekje voor krijgt. Echt wegrennen om te jagen à la windhond zie ik hem ook niet doen want hij heeft plichtsgevoel. Zoals vanmiddag op de hei (wijd en zijd uitzicht); dan gaat hij op een moordtempo rennen en hoewel hij afstand pakt (50-100 meter of zo), blijft hij wel degelijk in een cirkel om mij heen rennen en hij weet precies waar ik te vinden ben.
Wie weet is dat over een jaar heel anders hoor, als hij volwassener wordt. Maar op zich zie ik wel degelijk dat stukje herder in hem. Ach, 't is gewoon een heerlijk jong :love:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Leuke uitslag :D
En ik heb Pip regelmatig te logeren en dat is ook een kruising Kelpie, nou niks mis mee :lol1: Heel actief en alert en power, maar kan ook gewoon doen, luistert goed, gewoon een zalig hond waar geen overdreven, ik moet altijd wat doen in zit. :I:
Afbeelding
Sandra&co

Ja ik denk dat het in een kruising altijd wel wat makkelijker is. Nu heeft hij zich de hele namiddag met m'n nichtjes uitgeleefd (balletjes en vreten) en ligt hij uitgeteld op de bank. Daar heb ik dus vandaag geen omkijken meer naar. En zo wou ik het dus ook :lol1:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nou precies goed dan toch :I: en je bent er zelf ook altijd nog bij, mijn 2 terriers kunnen ook best de hele dag doorgaan, maar ik vindt rust pakken net zo belangrijk als actief zijn.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Sandra&co schreef:Ik weet het niet, Kelpies trekken me minder dan niks aan. Past voor mij in het rijtje 'werklijn Border Collie/Mechel', ik heb een beetje het idee dat dat honden zijn die gewoon gódverdómme nóóit genoeg kunnen doen. En da's prima als ik daarnaar op zoek zou zijn, maar ik zocht juist een lekker luie windhond. Paar keer per dag die poten strekken en dan tevreden op je schapenvachtje & in moeders armen in slaap vallen. Maar Duque is...erg actief. Je kunt hem 100x laten apporteren en dan nóg komt hij met een stralend gezicht aan of dat misschien nog een keer mag.
Aan de andere kant is het wel fijn dat er wat herder in zit want hij wil écht graag wat voor me doen. Hij lijkt het fijner te vinden om te hóren dat hij een knap jong is dan dat hij ergens een koekje voor krijgt. Echt wegrennen om te jagen à la windhond zie ik hem ook niet doen want hij heeft plichtsgevoel. Zoals vanmiddag op de hei (wijd en zijd uitzicht); dan gaat hij op een moordtempo rennen en hoewel hij afstand pakt (50-100 meter of zo), blijft hij wel degelijk in een cirkel om mij heen rennen en hij weet precies waar ik te vinden ben.
Wie weet is dat over een jaar heel anders hoor, als hij volwassener wordt. Maar op zich zie ik wel degelijk dat stukje herder in hem. Ach, 't is gewoon een heerlijk jong :love:
Ik begrijp hieruit dat je hem laat dekken? Ik schrijf me alvast in voor een telg.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sandra&co

Het jong is nog niet eens een half jaar oud :mrgreen: Vraag het over 1,5 jaar nog maar eens.
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Sandra&co schreef:Ik weet het niet, Kelpies trekken me minder dan niks aan. Past voor mij in het rijtje 'werklijn Border Collie/Mechel', ik heb een beetje het idee dat dat honden zijn die gewoon gódverdómme nóóit genoeg kunnen doen. En da's prima als ik daarnaar op zoek zou zijn, maar ik zocht juist een lekker luie windhond. Paar keer per dag die poten strekken en dan tevreden op je schapenvachtje & in moeders armen in slaap vallen. Maar Duque is...erg actief. Je kunt hem 100x laten apporteren en dan nóg komt hij met een stralend gezicht aan of dat misschien nog een keer mag.

Ik vind hem leuk! Zowel uiterlijk als karakter zoals je hem beschrijft.

Qua karakter klinkt hij als Raya waarvan haar moeder een kelpie is. Vader zit herder, sennehond en Aussie in maar naar mijn zin iets te weinig werkdrift en te snel en makkelijk stil en languit op de bank. Maar goed ik heb verder werklijn mechelse lopen uit aardig moeilijke lijnen.

Gisteren 11km gelopen en dan is ze echt wel de hele wandeling actief en spelen en rennen met de herders maar thuis kan ze gerust een week of langer op de bank hangen met 5min per dag uit.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Leuke combi zo!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, leuk, Arlo is er ook zo een :ok: Waarvan hij precies een kruising is weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk podenco x galgo. In de verste verte geen luie windhond in ieder geval, hij heeft een flink energieniveau en houdt ook van apporteren ;-) Hij kan heus heel goed luieren op de bank, maar dan moet hij wel eerst twee uur wandelen en nog twee uur racen en spelen in de tuin :LOL: Hij is ook best een bezig bijtje en luistert prima, hij vindt het ook erg leuk om dingen te leren.
Hij is inmiddels drie, dus toch wel een soort van volwassen, al komt hij nog steeds over als een jolige puber.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Wat grappig! Had je deze uitslag verwacht? Als wat voor kruising had je hem ookal weer gekocht? Ben benieuwd of hij nog erg de hoogte in gaat.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Leuk! Vraag me af waar die 50% breed group van komt, is meestal door een hond waarvan het ras niet in de database staat. Misschien een lurcher of ander winhond mixje?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”